Ervaringen met tussentijds opzeggen internetabonnement

16-02-2015 10:35 15 berichten
Heeft iemand ervaringen met tussentijds opzeggen van een (internet)abonnement? Onze (overigens hele fijne) internetprovider levert ons hier een 30MB verbinding. In ons nieuwe huis moet dit terug naar 10MB, omdat ze daar niet anders kunnen leveren. Hier zijn we het natuurlijk niet mee eens - ook al gaan we minder betalen. Het contract loopt nog ruim een jaar. We nemen alleen maar internet af, geen telefonie of tv.



Ik heb de voorwaarden er al bijgepakt en daar staat natuurlijk in niet al te duidelijke bewoording dat het wel mag (of tenminste, dat denk/hoop ik te lezen).



Oh, ik lees nu net punt 9.4 en misschien kan het dan toch niet. Nouja, misschien hebben er mensen ervaring? Ik vind 9.3 en 9.4 elkaar een beetje tegenspreken..



Deze punten bijvoorbeeld:

9.3 Als de Klant *bedrijf* opdracht geeft de aansluiting - behorende bij de afgenomen Dienst - te verhuizen, houdt de Klant in beginsel dezelfde Dienst tenzij dat (bijvoorbeeld door netwerktechnische redenen) niet mogelijk is. In dat geval biedt *bedrijf* aan de Klant de keuze om over te stappen naar een andere Dienst of om de Overeenkomst op te zeggen waarbij de opzegtermijn van een (1) maand geldt.



Een een Dienst is:

1.4

Dienst een door *bedrijf* op basis van de Overeenkomst en mogelijk tegen betaling te leveren dienst (of diensten), die ondermeer kan (kunnen) bestaan uit:

(i) het verlenen van toegang tot het internet via een netwerk;

(ii) het verlenen van toegang tot door of namens *bedrijf* te leveren informatiediensten;

(iii) de mogelijkheid e-mail te ontvangen en versturen via het E-mailadres;



9.4 Indien de Klant een Overeenkomst heeft afgesloten voor afname van een Dienst van *bedrijf* en vervolgens binnen de minimale contractstermijn verhuist naar een adres waar *bedrijf* geen toegang tot deze Dienst kan verlenen, heeft de Klant de keuze:

a: om zijn huidige Overeenkomst voor de Dienst te ontbinden en de overeengekomen termijn van de Dienst af te betalen, na ontvangst van een slotnota; of b: om zijn huidige Overeenkomst voor de Dienst te ontbinden zonder schadeplichtig te zijn en voor zijn nieuwe adres per direct een Overeenkomst af te sluiten voor een bepaalde termijn van minimaal 12 maanden voor levering van een Dienst die qua snelheid en dienstenpakket naar het oordeel van *bedrijf* het meest overeenkomt met de door de Klant eerder afgenomen Dienst van *bedrijf*.
Alle reacties Link kopieren
Het staat of valt met het begrip minimale contactstermijn. Je zult dus moeten bellen wat dat is. Val je daarbuiten, dan mag je volgens de voorwaarden wel ontbinden.



Hoe lang loopt dit contract al?
Het was een tweejarig contract bij afsluiten en loopt sinds mei vorig jaar. Zou tot april 2016 lopen. Ik mag het ook afkopen, dat is me ook aangeboden.
Als ze niet kunnen leveren waar je nu een contract voor hebt kan je opzeggen. Dat hoef je echt niet af te kopen.
Aan de telefoon wordt trouwens gezegd dat het niet tussentijds opzegbaar is, omdat de dienst (internet dus) wel geleverd wordt op het nieuwe adres, maar alleen met een lagere snelheid.

*edit* In onze overeenkomst met het bedrijf staat trouwens duidelijk vermeld dat het om 'supersnel internet 30 MB' gaat.
quote:zebrini schreef op 16 februari 2015 @ 10:44:

Aan de telefoon wordt trouwens gezegd dat het niet tussentijds opzegbaar is, omdat de dienst (internet dus) wel geleverd wordt op het nieuwe adres, maar alleen met een lagere snelheid.Als er een snelheid staat in je contract is het lager leveren van de snelheid dus contract breuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:zebrini schreef op 16 februari 2015 @ 10:44:

Aan de telefoon wordt trouwens gezegd dat het niet tussentijds opzegbaar is, omdat de dienst (internet dus) wel geleverd wordt op het nieuwe adres, maar alleen met een lagere snelheid.

*edit* In onze overeenkomst met het bedrijf staat trouwens duidelijk vermeld dat het om 'supersnel internet 30 MB' gaat.Volgens mij is dat toch echt in strijd met 9.3. Ik zou je energie niet verspillen aan de telefoondame, maar een klacht indienen of klagen op Twitter.
Jahe? Ik dacht al: ben ik nou gek? Ik ga er ook wel werk van maken hoor, kan het altijd proberen. Maar ik wilde graag even wat forum-mening
Alle reacties Link kopieren
Anders hadden ze 'dezelfde' in 'dezelfde dienst' weg moeten laten.
Er staat toch altijd *tot* een bepaalde snelheid? Of je daadwerkelijk die snelheid hebt, kan aan zoveel factoren liggen. Vaak heb je bij bijv 30 mb niet 30 mb maar iets eronder. Heb je je daadwerkelijke snelheid al eens getest?
Alle reacties Link kopieren
Alle providers van ADSL maken gebruik van het kabelnetwerk van KPN. Hier betalen zij voor. Als er op je nieuwe adres niet meer dan 10MB gehaald kan worden dan ligt dat aan de bekabeling, of binnenshuis aan de lengte van de kabel tussen het ISRA punt (waar het internet je huis binnenkomt, meestal dicht bij de meterkast) en het modem. Een nieuwe provider kan aan beide situaties niets veranderen, je zult dus alleen sneller internet krijgen als je bijvoorbeeld overstapt op glasvezel. Het aanbod om een goedkoper en langzamer abonnement te kiezen is in dit geval dus niet verkeerd.
Hou er rekening mee dat als provider a je met adsl maar 10 mb kan leveren, dat alle andere providers dat ook als max hebben. De snelheid van adsl hangt af van de afstand van jouw woning tot de wijkcentrale. En de wijkcentrale is altijd van kpn en kan dus niet bij een andere provider opeens dichterbij staan.

De enige optie die je dan hebt voor sneller internet is glasvezel als dat beschikbaar is, of internet via de kabel (upc of ziggo dus).

Ik weet niet via wie je nu internet afneemt, maar wij konden via kpn webcare uiteindelijk wel aan beter internet komen. Iets wat volgens hun helpdesk onmogelijk was.

We zijn nu aangesloten via de wijkverdeler ipv de wijkcentrale. Dat scheelt in ons geval bijna 3 km afstand en daardoor erg veel snelheid.
Ah, PlayingTheAngel: daar was ik stiekem al bang voor, dat andere providers dan ook geen snel internet kunnen leveren.



Lilyofthevalley: we hebben wel eens getest ja, en ons internet is echt wel snel. Volgens mij lag het zelfs boven die 30, maar daar kan ik me in vergissen.



Yasha: bedankt voor de tip! Heb je dan nu via de wijkverdeler regulier adslinternet? Of zit je via de kabel dan? (Ja, daar heb ik dus echt geen kaas van gegeten he: we hebben al jaaaaren geen tv in huis dus hoe dat nou zit met tv en internet via de kabel..)



Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken!
Ik wilde iedereen die met me mee heeft gedacht nog even laten weten dat het allemaal goed is gekomen! De dag nadat ik twee keer heb gebeld, kreeg ik een bevestiging van de verhuizing, waar toen ook in stond dat ik de optie had om op te zeggen als ik niet akkoord ging met de snelheidverlaging. Meteen weer gebeld, en aan de telefoon werd dit bevestigd.



Vandaag kreeg ik weer een mail, dat mijn verhuisverzoek was geannuleerd. Dus ik maar weer eens gebeld.. Wist de medewerker mij te vertellen dat dit klopte en dat dit noodzakelijk was om het abonnement te kunnen stopzetten. Ik werd doorverbonden met een andere medewerker die me wist te vertellen dat ons abonnement vandaag was aangepast en dat er geen einddatum meer op stond; ik kon dus opzeggen! Dit meteen gedaan. Erg fijn dat het uiteindelijk toch zo makkelijk ging! Dus Online.nl: bedankt voor de uiteindelijk hele fijne service (en nu ben ik naarstig op zoek naar een nieuwe provider.. het wordt waarschijnlijk kabelinternet)
Alle reacties Link kopieren
Geweldig! Fijn dat het opgelost is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven