Werk & Studie alle pijlers

Arbeidsrecht

24-04-2024 10:51 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi lieve forummers,
aub help me!!!!

Ik weet even niet of dit onder recht of werk moet, maar ik zit met het volgende:

Sinds een paar maanden ben ik bij een nieuwe werkgever in dienst met een jaarcontract. Ben net uit mijn verlof. Ik ben voor 3 dagen aangekomen maar vanaf mei zou ik 3,5 dag werken staat in mijn arbeidsvoorwaardelijk voorstel. Hier heb ik toen akkoord voor gegeven via de mail maar in mijn ondertekend contract staat 24 uur.

Door priveomstandigheden kan ik toch maar 3 dagen en die halve dag niet. Mijn manager zegt dat ik akkoord ben gegaan. Maar staat niet in mijn contract maar in het voorstel.

Wat zijn mijn rechten?

Groeten
arbeidsrecht86 wijzigde dit bericht op 24-04-2024 11:56
1.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand??
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt niemand die me kan helpen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt getekend voor dit en dus die 3,5 dag. Dat is een contract en wettelijk bindend

Dus geen opties, doen en je jaarcontract netjes uitdienen en daarna op zoek naar een andere baan of opnieuw in onderhandeling met je werkgever,
Alle reacties Link kopieren Quote
Akkoord via mail is gewoon bindend trouwens
Alle reacties Link kopieren Quote
BuzzieBee schreef:
24-04-2024 18:05
Je hebt getekend voor dit en dus die 3,5 dag. Dat is een contract en wettelijk bindend

Dus geen opties, doen en je jaarcontract netjes uitdienen en daarna op zoek naar een andere baan of opnieuw in onderhandeling met je werkgever,
Het getekende contract zegt 24 uur.

Rechtsbijstand inschakelen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Arbeidsrecht86 schreef:
24-04-2024 15:53
Echt niemand die me kan helpen?
Je post moest eerst goedgekeurd worden door een moderator. Wij zien je bericht pas vanaf een uur of zes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eurus schreef:
24-04-2024 18:07
Het getekende contract zegt 24 uur.

Rechtsbijstand inschakelen.
Fout. Akkoord via mail is bindend
Alle reacties Link kopieren Quote
BuzzieBee schreef:
24-04-2024 18:16
Fout. Akkoord via mail is bindend
Dat betwist ik niet. Ze heeft echter OOK getekend nog een ander contract. Hoe kan dat niet bindend zijn?
Ze kan behoorlijk stampei maken als er door HR een fout is gemaakt.

Ben jij jurist?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Een email is juridisch rechtsgeldig. Ik denk dat de datum van beiden dan bindend is? Is de email na het contract voor akkoord gestuurd dan lijkt mij de email bindend te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je die 24 uur in 3,5 dag stoppen? ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent gewoon akkoord gegaan met 3,5 dag per mei. Dus die afspraak moet je gewoon nakomen en dit staat ook in het voorstel waar je dus akkoord mee bent gegaan.

Je wg had beter dit ook zo in het contract kunnen zetten. Dus start 24 uur en per mei 28 uur. Maar de afspaak kan werkgever wellicht bewijzen. Verklaringen van collega's en geen mails dat het toch 24 uur blijft. Of verklaringen van collega's dat jij er nu vanaf wil.

Dus pech. Maar je zegt verlof. Kind onder de 8? Dan ouderschapsverlof evt?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven