Facebook 3 maanden opzeggen challenge

04-09-2015 23:53 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Wie begint er ook een beetje genoeg te krijgen van Facebook en denkt ook vaker aan het opzeggen van Facebook? Misschien kunnen we een 3 maanden challenge aangaan en onze afkickverschijnselen delen haha!!



Wie doet mee ?
Succes! Het leven is zoveel mooier zonder FB!
Alle reacties Link kopieren
vertel prima donna!! heb jij je facebook opgezegd? hoe ging dat ? Ben benieuwd naar je ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
En dan ga je daar hier elke dag een update van doen?

En vertellen wat voor leuke dingen je allemaal hebt gedaan, doordat je geen facebook hebt?



Nou, fijn voor je. Succes!



Als ik wil minderen met facebook, doe ik dat gewoon. Ga ik dat niet ergens anders door een ander digitaal sociaal gebeuren vervangen, denk ik. Maar goed, mijn leven speelt zich hier op het forum af, niet op facebook, dus ach
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m soms gewoon 2 weken niet "aanstaan", ik snap die verslaving niet zo goed, wat is er nu echt echt leuk aan FB?
...
Hoe sneu ben je als je een voorziening gebruikt terwijl je dat niet wil? En dan een groepstherapie van drie maanden om te stoppen?
Dat dacht ik toen ik de foto van dat overleden jongetje massaal op fb gedeeld zag worden, smakeloos gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja. Het moet wel allemaal lang leve de lol zijn natuurlijk, geen vies bah dood jongetje, dan is FB ineens niet leuk meer.
...
Alle reacties Link kopieren
Dreamer haha! nee dat is niet de bedoeling. Alleen in het postcrossing topic :D waar jij ook in zit, als we weer kaartjes krijgen!



Ik ben vooral een scroller! scroll scroll scroll! en helaas doe ik dat heel vaak en veel. En ik heb daarnaast wel gewoon een leven, maar ik denk niet dat het echt goed voor me is. Leuke dingen aan facebook vind ik: nieuws dat langs komt (rtl, nos), vrienden die gaan trouwen, blogs die ik volg... maar ik ben gewoon een beetje moe van facebook.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al 8 maanden zonder, en het is fijn. Ik besef me door dit te lezen pas sinds tijden weer dat ik 'het' niet meer heb. Kortom, je mist niet veel. Echt niet.
quote:Rooss4.0 schreef op 05 september 2015 @ 00:04:

Oh ja. Het moet wel allemaal lang leve de lol zijn natuurlijk, geen vies bah dood jongetje, dan is FB ineens niet leuk meer.



Ik vond de foto op het nieuws ook verschrikkelijk. Maar daar begrijp ik het nog. Maar op fb??



En het gaat me trouwens niet om vies bah dood - ik heb wel ergere dingen gezien - maar het zal je kind zijn. Wordt die foto even gedeeld tussen alle roddels, huisvrouwpraat en partyfoto's..
Alle reacties Link kopieren
JollyJ: ik wil het wel, maar begin er de laatste tijd toch moe van te worden en wil kijken hoe het is zonder facebook.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 05 september 2015 @ 00:08:

[...]





Ik vond de foto op het nieuws ook verschrikkelijk. Maar daar begrijp ik het nog. Maar op fb??



En het gaat me trouwens niet om vies bah dood - ik heb wel ergere dingen gezien - maar het zal je kind zijn. Wordt die foto even gedeeld tussen alle roddels, huisvrouwpraat en partyfoto's..

Als het mijn kind was zou ik blij zijn dat mijn kind ervoor zorgt dat de hele wereld geschokt is en misschien eindelijk eens wat gaat doen.



Aan de andere kant heb je wel gelijk, het hoort niet op FB, ik vond het ook schokkend en confronterend maar ik snapte het nut wel. Ik vind dat eindeloze gejeremijeer over huisdiertjes en zogenaamd lollige spreuken van weet ik veel wat voor sites vele malen irritanter.

Ik gebruik fb om met bepaalde mensen in contact te blijven en dat is het eigenlijk.
...
Toevallig heb ik mijn account vandaag voor de tweede keer in een maand tijd gedeactiveerd. De vorige keer hield ik het precies 5 uur vol. In- en intriest :( Ik ben van plan om het nu langer vol te houden. Dus... I'm in!
Ik kijk vooral op Facebook tijdens 'loze' momenten dat ik toch niks beters te doen heb, bijvoorbeeld als ik in de bus zit, of even pauze op het werk. Ik heb dus niet echt het gevoel dat ik er tijd aan verspil of dat ik wat beters te doen zou hebben. Want als ik wat beters zou kunnen doen, doe ik dat al.
Oej... drie maanden is wel erg lang... dat ga ik niet volhouden. Dan ben ik bijv. weer ergens in getagged en kan ik het weer niet laten om even te kijken.



Een week zou al een mooi streven zijn voor mij

Ben echt helemaal niet verslaafd aan facebook.

aan viva forum ook trouwens
quote:Mieshka schreef op 05 september 2015 @ 00:56:

Ik kijk vooral op Facebook tijdens 'loze' momenten dat ik toch niks beters te doen heb, bijvoorbeeld als ik in de bus zit, of even pauze op het werk. Ik heb dus niet echt het gevoel dat ik er tijd aan verspil of dat ik wat beters te doen zou hebben. Want als ik wat beters zou kunnen doen, doe ik dat al.



Ik doe het ook vaak tijdens de pauze, maar ik vind dat eigenlijk heel zonde van de pauze. Heb ook het gevoel dat ik helemaal niet goed m'n rust pak. Toch kan ik het niet laten en ook voor het slapengaan moet ik nog ff kijken of ik niets gemist heb.



Ik heb de app inmiddels weer verwijderd van m'n mobiel, dat scheelt al een hoop. Mis het ook niet.
anoniem_202803 wijzigde dit bericht op 05-09-2015 01:11
Reden: foutjes
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tvp. Ik kom morgen reageren
Alle reacties Link kopieren
Misschien moeten we inderdaad eerst beginnen met een week en dan een maand... Zoiets
Alle reacties Link kopieren
Hier al een tijd facebookloos...



uit ervaring dus het is heerlijk!



Het geeft rust en de contacten die ik heb zijn veel intenser doordat je belt of afspreekt.



Alle nare filmpjes maar ook al het overdreven gedoe van mensen hoe intens gelukkig ze (zogenaamd) waren etc ik werd er niet goed van.



ben nog steeds erg blij met mn beslissing!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook al een jaar fb loos. Ik mis het niet, soms proberen mensen me over te halen om weer een account te nemen maar ik wil niet meer. Ergerde me heel vaak aan allerlei dingen.
Wat een onzin om een praatgroepje daarvoor op te richten.

Als je stopt met Facebook stop er dan compleet mee.

Niet dat halve werk. Of er nog over kletsen.

Wil je erover kletsen dan vind je dat hele Facebook zo erg dus niet.

Ik zie het wel vaker, mensen die er even mee stoppen. Ik vind dat altijd een beetje aandachttrekkerij of interessantdoenerij als ze daarna gewoon weer terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie een week gaan stoppen wil ik ook wel een keer meedoen. Is kijken hoe het is.



En sinnombre dat hoef je toch niet aan te kondigen dat je er even mee stopt en dan weer terug bent?
Alle reacties Link kopieren
Is vooral een gewoonte om op loze momenten te kijken op facebook. Na een dag of twee, drie is dat doorbroken. Daarna mis je het niet meer, is mijn ervaring tenminste. Ik ben er klaar mee, liever de echte contacten voor mij! Dus een challange voor drie maanden is echt niet nodig,na een week weet je genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst op mijn FB heb gekeken...

Ow... Ik weet al hoe dat komt... Ik heb geen FB :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven