Facebook 3 maanden opzeggen challenge

04-09-2015 23:53 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Wie begint er ook een beetje genoeg te krijgen van Facebook en denkt ook vaker aan het opzeggen van Facebook? Misschien kunnen we een 3 maanden challenge aangaan en onze afkickverschijnselen delen haha!!



Wie doet mee ?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op 1 januari 2014 gestopt met FB. Het idee was om het een maand vol te houden. Ik heb het nu nog steeds niet geactiveerd. Ik was er helemaal klaar mee. Dit kwam met name door mijn ervaringen dat er veel mooi weer gespeeld word en dat de realiteit vaak heel anders is. Dat is overigens geen oordeel maar meer een realisatie. Ik vond het genoeg.
Je hoeft het stoppen inderdaad niet aan te kondigen, maar het is wel wat ik zie.

Mensen kondigen met veel bombarie aan. En komen vrij snel alweer terug.



Ik denk dat als je op een gezonde manier met Facebook leert omgaan, er niet mee hoeft te stoppen.



Als je op het punt bent aanbeland dat je met je partner via Facebook gaat communiceren of je beste vrienden bijvoorbeeld alleen nog maar via Facebook feliciteert en spreekt, dat je er dan goed aan doet af te kicken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al lang klaar met fakebook

Op een dag ben ik er gewoon mee gestopt, ze gaan je daarna elke dag mailen, "er is zo veel gebeurt kom gauw kijken bla bla"

Maar dat kun je dus gewoon in de spam folder gooien. M'n account blijft actief, omdat ik voor m'n werk wel pagina's beheer.

Er was welgeteld 1 vriend die me ging bellen omdat het hem was opgevallen dat ik niet meer online kwam. Die heeft nu een vipstatus

Het is mij veel te veel blablablaaa, ik werd er al tijden niet vrolijk van. Ik begrijp die hele fb cultuur ook echt niet. Al die prive dingen die mensen er op pleuren, ik vind het bizar.
Be happy, it drives people crazy ;)
Facebook is ook een raar fenomeen.

Laatst plaatste een kennis een filmpje van haar doodgeboren kind. Ik was in shock.

Zoiets houd je toch privé?

De media pikte dit bericht op en toen heeft ze het verwijderd. Godzijdank.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een haat liefde verhouding met fb ik vind het leuk om blogs te volgen dat doe ik via fb maar hey wat een onzin vaak op fb en als ik iets like ziet mijn hele vrienden club dat en vice versa zo irritant. Ik weet nog niet heb ook een zakelijke pagina waar ik op post, die wil ik niet opzeggen. Verder kijk ik wel een paar keer per dag, eigenlijk is dat verveling. Ik heb de app ook wel eens van mijn tel afgehaald. Dat werkt wel, maar dan! Hoe deden we dsg vroeger, toen er geen viva en fb was, wat deden we toen op die verveel momentjes? Ik ben het kwijt. Hoe erg van mij! 😳
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn Facebook al 1,5 jaar niet meer. En ik mis er niets aan! Behalve iets over een dood jongetje blijkbaar..

Maargoed ik speel nog wel eens spelletjes op mijn tablet en dan is het wel eens handig om Facebook te hebben (extra punten als je een spelletje liked enzo). Dus ik heb wel een nep account, zonder vrienden
Ik denk er ook steeds vaker aan. Nu heb ik een paar momenten op een dag dat ik een 'like' ronde doe, maar zelf zet ik er amper nog iets op (alleen foto's van dochter voor familie). Ik erger mij er ook steeds aan dat je steeds ziet wat iemand geliked heeft of op gereageerd heeft en zie je dus artikels of foto's van vreemden waar ik niets mee heb. Heb sowieso dat steeds minder mensen vanalles op FB zetten en ook aan het liken slaan en dat er daarom niet veel interessants meer over blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook wel, ik zit ook met die gewoonte. Maar ik woon in het buitenland en al mijn contacten verlopen via Facebook. Ik zou me dus enorm geisoleerd voelen als ik het niet heb, omdat iedereen alleen nog maar via Facebook communiceert.



Aan de andere kant, merk ik wel dat het me negatief beinvloedt. Als ik iets erop zet en het krijgt weinig "likes", en iemand anders zet er een foto op van haar drol, bij wijze van spreken, en krijgt ik weet niet hoeveel reacties, dan voelt het alsof ik geen waardering krijg voor wat ik bereik. Facebook maakt voor mij heel duidelijk waar de voorkeuren liggen, want je kunt precies zien waarop gereageerd wordt en waar mensen aandacht aan schenken.. "Likes" zijn voor mij het enige geworden waar ik waardering uit kan halen, want verder contact is er bijna niet. Bij het afstuderen kreeg ik geen kaartjes/cadeautjes/persoonlijke felicitaties, maar likes en een paar reacties op Facebook omdat ik wat foto's van mijn afstuderen erop gezet had. Ik heb het weleens proberen te bespreken met familieleden, dat ik het zo jammer vind dat er eigenlijk zo weinig persoonlijke interesse meer is, maar dan krijg ik als antwoord "ik heb het toch geliked op Facebook?"



Ik vraag me dus af hoe stil mijn leven gaat worden als ik geen Facebook meer heb, omdat mensen het gewoon heel erg duidelijk maken naar mij toe dat dat hun manier van communiceren is. En dat is enorm verdrietig, eigenlijk. Maar ik denk er wel vaak aan om het toch te proberen.
Ik ben al anderhalf jaar niet op Facebook geweest. En ik heb het geen dag gemist.

Ik heb nog wel een account, dit topic herinnert mij eraan dat ik het moet deactiveren. Dat vergat ik telkens, ik ga dat nu meteen maar even doen
Ik heb vorig jaar een tijdje niet op facebook gekeken. Bleek dat ik een feestje van een vriendin gemist had, omdat ze blijkbaar alleen een Facebook-event had aangemaakt, zonder ook even persoonlijk mensen uit te nodigen. Zij boos.. Maar ik ga er denk ik ook mee stoppen. Het enige wat ik de hele tijd op facebook zie is artikelen/links die vrienden hebben geliket. En een hoop foto's van mensen die me eigenlijk toch niet heel erg boeien.



Nu eens uitzoeken hoe je je facebook-account moet verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Sterker nog ik like wel eens een bericht omdat diegene dat dan van mij verwacht, maar ik meen het niet altijd, wat kan mij het schelen dat je in bus naar Parijs zit, maar goed som like ik dergelijke betichten omdat dat dan 'verwacht' wordt. Hoe erg, als ik het zo opschrijf!

Maar als je in het buitenland zit kan ik het me wel heel goed voorstellen dat je het niet opzegt. Kun je niet meer met whatsapp doen? Dat is dan niet collectief, maar met diegene die je het leukste vindt, soms moet je ook afscheid nemen van bepaalde mensen.



Dat vind ik ook het lastige van fb, ik heb vrienden van heel vroeger, van school enzo, je kent het wel via fb spoor je elkAar op maar eigenlijk heb je er verder niets meer mee, toch ontvang ik steeds de berichten, ik heb laatst heel veel mensen op niet meer volgen gezet... Ohhh ik geloof dat ik er echt mee moet stoppen !!!!
Zo, verwijderd
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 05 september 2015 @ 08:25:

Je hoeft het stoppen inderdaad niet aan te kondigen, maar het is wel wat ik zie.

Mensen kondigen met veel bombarie aan. En komen vrij snel alweer terug.Afscheid van Facebook

Dit bedoel je?
Had ik net het idee om het account even op non-actief te zetten, maar heb net contact met de schoonzus van man om op dochter te passen. Morgen dan maar weer...
Alle reacties Link kopieren
quote:renate-2009 schreef op 05 september 2015 @ 03:03:

Hier al een tijd facebookloos...



uit ervaring dus het is heerlijk!



Het geeft rust en de contacten die ik heb zijn veel intenser doordat je belt of afspreekt.



Alle nare filmpjes maar ook al het overdreven gedoe van mensen hoe intens gelukkig ze (zogenaamd) waren etc ik werd er niet goed van.



ben nog steeds erg blij met mn beslissing!Maar waarom deed je dat dan niet, toen je nog facebook had? Dat snap ik dan nooit. Het lijkt altijd wel of het of of is. Ik houd juist meer contact met mensen door facebook en spreek sneller af.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook echt facebook moe.. Ergerde me aan vanalles en al die reclame en likes van iedereen waar ik helemaal niet op zit te wachten.

Merkte pas echt goed hoe beu ik het was toen ik op vakantie was en er bijna niet op zat, wat een rust gaf dat!

Toen heb ik de app van mn foon gegooid en dat scheelt al heeeeel veel, nu kom ik er niet eens meer dagelijks en merk dat ik gewoon vergeet dat t er is dus soms zijn er dagen voorbij en dan denk ik ineens.. Ojaaa facebook, kzal er eens ff gaan kijken, en dan vind ik het iedere x weer n hele hoop onzin!

Dus ik zou zeggen.. Doen!

Het geeft n hoop rust en scheelt je een hoop ergernissen!
.
Alle reacties Link kopieren
quote:nursy schreef op 05 september 2015 @ 08:21:

Ik ben op 1 januari 2014 gestopt met FB. Het idee was om het een maand vol te houden. Ik heb het nu nog steeds niet geactiveerd. Ik was er helemaal klaar mee. Dit kwam met name door mijn ervaringen dat er veel mooi weer gespeeld word en dat de realiteit vaak heel anders is. Dat is overigens geen oordeel maar meer een realisatie. Ik vond het genoeg.





En als je nu mensen irl tegenkomt, in de supermarkt ofzo, dan storten ze hun ellende over je uit? Of zeggen ze dan ook "Ohjaa. het gaat goed! Zoon heeft een goed rapport en dochter heeft het winnende doelpunt van haar team gescoord"



Menselijk contact is over het algemeen mooi weer spelen. En facebook benadrukt dat misschien, omdat je meer mensen tegelijk mooi weer ziet spelen, en bij een aantal weet je dat hun leven niet zo mooi is als ze voordoen, maar moeten ze dan per se hun leuke dingen niet vertellen, omdat er ook dingen niet goed gaan?

En hoe lang zou facebook bestaan hebben, als mensen al hun ellende erop gooiden en de leuke dingen voor zichzelf hielden, vraag ik me dan af.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh en dingen die ik niet wil zien, zoals reclames, die blok ik. Geeft ook rust
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, ze zetten de ellende er ook op hoor, alleen op de subtiele manier. "Nou, ik weet wel weer wie mijn vrienden zijn". Of "nou, het gaat weer lekker vandaag. Het zit ook nooit eens mee". En als je ernaar vraagt, willen ze er niet over praten. Het gaat er denk ik ook om hoe het gaat. Het wordt allemaal omschreven als "mijn geweldige vriend", "onze prachtige dit/dat". Al die bijvoeglijke naamwoorden die je in spreektaal ook niet gebruikt. Dat vind ik al gauw zum kotsen.
Er gebeuren in FB-groepen dingen die ik zou missen, vooral hobby-gerelateerd. Ik post bijna nooit iets op mijn eigen FB-pagina. In groepen ben ik veel actiever. Ik zou mijn 'gewone' facebook met timeline prima kunnen missen, maar de groepen niet.
Beetje late reactie TO! Ik was ook FB moe en heb eerst alle losse info verwijderd en daarna gedeactiveerd. Ik vind het heerlijk. Al die informatie over mensen die me, eerlijk gezegd , niet interesseren. Al die like en win, like als je tegen bla bent... onzin. En daarnaast al die posts van anderen. 'Even naar de sportschool'. 'Ik ga slapen'. Nou wat een verrijking ik begrijp best dat het handig kan zijn. Bijv. Voor buitenlandse contacten o.i.d. maar ik merkte bij mezelf dat ik mee ging doen aan die onzin en veel te vaak er op keek. En dat vind ik echt geestdodend. Daarnaast vind ik dat FB ons egoïsme voedt
Ik heb 2 en half jaar geleden ook mijn facebook verwijderd. Toen ik het ooit aanmaakte, wist ik dat er een moment zou komen dat ik er klaar mee zou zijn. Had ik jaren geleden met Hyves ook. Ik was op een gegeven moment klaar met alle info op facebook.

Sommige dingen wil van mensen gewoon niet weten. Ook veel mensen van vroeger die steeds vrienden wilden worden, waar ik niets mee had. Alle reclame, gezeur van anderen. Genoeg redenen toen gehad om het weg te doen en ik heb het nooit gemist. Iedereen met wie ik buiten fb nog leuk vond om contact te houden, daar heb ik telefoonnummers mee uitgewisseld.



Ik heb nu wel een account zonder vrienden, foto's, berichten etc. Omdat ik vaak kaarten op Ticketswap koop. Zo jammer dat er geen andere manier op die site is om kaarten te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Weekje gaat voor mij in!!! :D succes iedereen die mee doet!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 05 september 2015 @ 10:29:

[...]





En als je nu mensen irl tegenkomt, in de supermarkt ofzo, dan storten ze hun ellende over je uit? Of zeggen ze dan ook "Ohjaa. het gaat goed! Zoon heeft een goed rapport en dochter heeft het winnende doelpunt van haar team gescoord"



Menselijk contact is over het algemeen mooi weer spelen. En facebook benadrukt dat misschien, omdat je meer mensen tegelijk mooi weer ziet spelen, en bij een aantal weet je dat hun leven niet zo mooi is als ze voordoen, maar moeten ze dan per se hun leuke dingen niet vertellen, omdat er ook dingen niet goed gaan?

En hoe lang zou facebook bestaan hebben, als mensen al hun ellende erop gooiden en de leuke dingen voor zichzelf hielden, vraag ik me dan af.Die persoonlijke interactie zegt mij veel meer. Daarbij kan ik ook zien! hoe het met iemand gaat. (Daarbij gebruik ik grappig genoeg ook vaardigheden die ik tijdens mijn werk gebruik). Het zegt mij persoonlijk veel meer. Overigens betekend het natuurlijk niet dat dit voor iedereen zo is. Dat is gewoon mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
zoooooooo i did it! eerst alles weggehaald, vrienden ontvriend, dus als ik dan weer in de verleiding kom en hem weer activeer, ben ik sowieso alles kwijt! ik vind het nog een beetje eng maar ben er klaar voor :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven