Facebook gehackt?

10-01-2015 14:52 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik net op mijn Facebookpagina keek za ik tot mijn verbazing op mijn pagina een bericht onder mijn naam: een plaatje met zonnebrillen met een link erbij en heel mijn vriendenlijst getagd. Ik heb dit niet zelf gedaan en was op het tijdstip van posten niet eens online. Hoe kan dit?
Alle reacties Link kopieren
Wavhtwoord veranderen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Even je wachtwoord veranderen voor de zekerheid?
Dat is geen hacken maar een soort van virus. Kijk op de HOAX wijzer, daar staat meer uitleg over dit soort posten.
quote:marjorette schreef op 10 januari 2015 @ 15:03:

Dat is geen hacken maar een soort van virus. Kijk op de HOAX wijzer, daar staat meer uitleg over dit soort posten.Zit dat virus dan in je computer? getsie..
Ik ben al 5 (!) keer getagged in zo'n bericht. 5 van mijn facebookvrienden hebben dat virus gehad.
Rayban zeker. Hardnekkig iets.
De hoax wijzer:



Opgelet: als je getagd wordt door iemand uit je vriendenlijst, gaat het niet noodzakelijk vanzelfsprekend over een nepprofiel. Als de desbetreffende persoon iemand is die je wel kent, is de kans groot dat hun profiel gekaapt werd of dat ze een virus hebben opgelopen. Op welke manier dit precies gebeurt is op dit moment nog onduidelijk, maar mogelijk heeft de persoon een kwaadaardige app geïnstalleerd, of zijn/haar Facebook-paswoord ingegeven op een phishing-website. In dat geval kan je je Facebook-vriend(in) best op de hoogte brengen, en hen vragen om hun computer te scannen voor virussen, hun Facebook-paswoord te wijzigen, en alle onbekende en dubieuze apps te verwijderen.



Tenslotte kan je via https://www.facebook.com/settings?tab=timeline ook instellen of iemand je automatisch mag taggen in een afbeelding of niet (zoniet moet je de tag eerst goedkeuren) en wie vervolgens de afbeelding wel of niet kan zien. Op die manier kan je desgevallend voorkomen dat je automatisch getagd wordt in spamafbeeldingen en dat je Facebook vrienden de afbeelding ook op hun nieuwsoverzicht te zien krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook getagd in zo'n bericht over die zonnebrillen. Ik heb die tag (mezelf dus) verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
Als je veel van open wifi gebruikmaakt (en soms vergeet uit te loggen) kun je dit verwachten.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik alleen mijn eigen wifi
Een van mijn vrienden had dit idd. laatst ook. Vond het al niks voor haar dus was niet verbaasd toen ze later wel zelf melde dat dit dus niet van haar af kwam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven