Facebook vraag

26-06-2016 11:07 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan je pagina's of evenementen liken zonder dat anderen dat zien? Ik vind het vervelend dat als ik een pagina like, of een evenement, dat vrienden/ kennissen van mij dan aangeven dat ze het leuk vinden dat ik naar dat evenement ga, en dan ook die pagina of evenement gaan liken. Heeft voor mij met privacy te maken, ik post weinig openbaar, chat meestal offline met mensen.
Alle reacties Link kopieren
Privacy is allang weggegaan vanaf het moment dat je een FB pagina aanmaakte..
Alle reacties Link kopieren
quote:anonymiss schreef op 26 juni 2016 @ 11:11:

Privacy is allang weggegaan vanaf het moment dat je een FB pagina aanmaakte.. Ja dat weet ik, daarom post ik nauwelijks foto's e.d. vind het gewoon leuk om met familie en vrienden die verdeeld over de wereld wonen contact te houden. Maar er komen regelmatig evenementen/ activiteiten voorbij die ik interessant vind, wil alleen niet dat iedereen daarvan op de hoogte is.
Alle reacties Link kopieren
Evenement noteren in je agenda en niet liken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo erg met je privacy bezig bent dan kan je ze veel beter niet liken en gewoon noteren in je agenda. Uit die paar likes haalt Facebook al ontzettend veel informatie. Dus als privacy je reden is dan pak je het totaal verkeerd aan.



Maar goed, als je naar je profiel gaat kan je op "activiteitenlogboek weergeven" klikken, daar zie je al je activiteten (wat je van wie geliked hebt, welke evenementen je geïnteresseerd in bent enzovoorts), elke activiteit kan je 'verbergen op je tijdlijn' dan krijgen mensen dus niet meer het bericht "X is geïnteresseerd in evenement Y". Maar dat betekent niet dat Facebook het niet bijhoudt, dus als je echt iets geeft om je privacy dan kan je je daar beter wat meer in verdiepen.
quote:Ceylon schreef op 26 juni 2016 @ 11:15:

Evenement noteren in je agenda en niet liken.Dit!
Alle reacties Link kopieren
Ja like het niet maar zie vaak al gauw genoeg dat fb vrienden er wel heen gaan. Ik like bewust sommige evenementen niet. Omdat bijv collega's niet hoeven te weten waar ik heen ga /intresse in heb. Aangezien je dan kans heb op allerlei roddels of rare vragen.

En dan inderdaad gewoon opschrijven
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je iets op een openbare pagina, groep of evenement liked, dan is dit ook openbaar zichtbaar. In een besloten groep dan is het alleen zichtbaar binnen deze groep.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:vliegirl schreef op 26 juni 2016 @ 11:42:

Ja like het niet maar zie vaak al gauw genoeg dat fb vrienden er wel heen gaan. Ik like bewust sommige evenementen niet. Omdat bijv collega's niet hoeven te weten waar ik heen ga /intresse in heb. Aangezien je dan kans heb op allerlei roddels of rare vragen.

En dan inderdaad gewoon opschrijvenMisschien handiger gewoon geen collega's op FB te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 26 juni 2016 @ 11:57:

[...]





Misschien handiger gewoon geen collega's op FB te hebben.Heb er al heel wat verwijdert
Alle reacties Link kopieren
quote:vliegirl schreef op 26 juni 2016 @ 11:42:

Ja like het niet maar zie vaak al gauw genoeg dat fb vrienden er wel heen gaan. Ik like bewust sommige evenementen niet. Omdat bijv collega's niet hoeven te weten waar ik heen ga /intresse in heb. Aangezien je dan kans heb op allerlei roddels of rare vragen.

En dan inderdaad gewoon opschrijvenDit bedoel ik. Ik wil soms pagina's liken omdat ik het interessant vind wat bep. mensen/ bedrijven doen/ hiervan op de hoogte wil blijven, vaak is dit een pagina die ik bij toeval tegenkom over onderwerpen die ik interessant vind, en ik zie dan bijv. dat kennissen/ vrienden van mij daarna die pagina ook gaan liken, maakt op zich niet zoveel uit, maar mensen hoeven niet alles van mij te weten.
Gewoon kijken en dan gelijk naar activiteitenlogoek gaan. Dan kan je bij het betreffende evenement kiezen voor 'verbergen op tijdlijn'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 26 juni 2016 @ 11:31:

Maar goed, als je naar je profiel gaat kan je op "activiteitenlogboek weergeven" klikken, daar zie je al je activiteten (wat je van wie geliked hebt, welke evenementen je geïnteresseerd in bent enzovoorts), elke activiteit kan je 'verbergen op je tijdlijn' dan krijgen mensen dus niet meer het bericht "X is geïnteresseerd in evenement Y". Maar dat betekent niet dat Facebook het niet bijhoudt, dus als je echt iets geeft om je privacy dan kan je je daar beter wat meer in verdiepen.

Het is natuurlijk super vervelend dat FB alles over je weet, maar dat vind ik minder erg dan dat mijn kennissen/ buren/ oude tante weten waar ik heen wil enz..

Ik ben net bij het activiteitenlogboek geweest, maar zodra je een pagina/ evenement liked, dan krijgen mensen toch direct een melding daarvan? dus moet je vliegensvlug naar het activiteitenlogboek om te verbergen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pyjamabroek schreef op 26 juni 2016 @ 12:12:

Gewoon kijken en dan gelijk naar activiteitenlogoek gaan. Dan kan je bij het betreffende evenement kiezen voor 'verbergen op tijdlijn'.Van te voren? voordat je liked?
quote:Gisselle schreef op 26 juni 2016 @ 12:18:

[...]



Van te voren? voordat je liked?Nee niet van tevoren, maar als je het gelijk erna doet heeft het nog geen halve minuut op je tijdlijn gestaan. Dus dan hebben nog niet veel mensen het gezien.
kijken moest trouwens liken zijn in m'n bericht van 12.12u.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 26 juni 2016 @ 12:05:

[...]



Dit bedoel ik. Ik wil soms pagina's liken omdat ik het interessant vind wat bep. mensen/ bedrijven doen/ hiervan op de hoogte wil blijven, vaak is dit een pagina die ik bij toeval tegenkom over onderwerpen die ik interessant vind, en ik zie dan bijv. dat kennissen/ vrienden van mij daarna die pagina ook gaan liken, maakt op zich niet zoveel uit, maar mensen hoeven niet alles van mij te weten.Dus jij vindt het wel leuk dat je op je tijdslijn interessante pagina's tegenkomt (omdat vrienden die liken of commentaar geven), maar andersom wil je dit niet?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 26 juni 2016 @ 12:17:

[...]



Het is natuurlijk super vervelend dat FB alles over je weet, maar dat vind ik minder erg dan dat mijn kennissen/ buren/ oude tante weten waar ik heen wil enz..

Ik ben net bij het activiteitenlogboek geweest, maar zodra je een pagina/ evenement liked, dan krijgen mensen toch direct een melding daarvan? dus moet je vliegensvlug naar het activiteitenlogboek om te verbergen?Persoonlijk heb ik liever dat een oude tante weet waar ik heen wil, dan FB. Ik heb een goede addblocker op mijn pc, maar af en toe, als ik die even niet functioneert omdat ie een bevestiging wil, weet ik weer waarom ik die heb. Mijn pc blijft dan om de haverklap hangen door alle spam die me om de oren vliegt. Tante vraagt hooguit achteraf of het leuk was.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 26 juni 2016 @ 12:17:

[...]



Het is natuurlijk super vervelend dat FB alles over je weet, maar dat vind ik minder erg dan dat mijn kennissen/ buren/ oude tante weten waar ik heen wil enz..

Ik ben net bij het activiteitenlogboek geweest, maar zodra je een pagina/ evenement liked, dan krijgen mensen toch direct een melding daarvan? dus moet je vliegensvlug naar het activiteitenlogboek om te verbergen?



Jup, dat is inderdaad het gevolg. Misschien kan je het een en ander veranderen bij je privacy instellingen, maar dat weet ik zo niet. Het is natuurlijk super tegenstrijdig om een medium als Facebook te gebruiken en vervolgens te willen dat mensen niet mogen weten wat voor pagina's je liked. Dat is net zoiets als je hoofd in de wc steken in de hoop zo je haren te kunnen wassen, het zal in theorie vast wel mogelijk zijn met een wc. Maar waarom gebruik je niet gewoon een douche/kraan? Waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken, als er zoveel alternatieven zijn?



Als je een evenement/organisatie interessant vindt, dan kan je deze veel beter ergens noteren. Desnoods zet je hun website in je favorieten, of je onthoudt gewoon dat je elke week die pagina bezoekt? Je kan ook een blaadje ergens neerleggen met alle leuke sites/organisaties die je wilt bijhouden.



Overigens zou je ook nog een tweede Facebook-account kunnen maken waar je alle 'spam' houdt.
Je moet gewoon wat selectief zijn met je vriendenlijst dan. De mensen die je als kennis beschouwt zet je dan op 'niet toegankelijk', dan kunnen ze helemaal niks van je zien. En jij nog wel van hen. Hoewel je je dan ook kan afvragen waarom je ze op je Fb hebt..



Maar goed ik post dagelijks op FB ben echt een junk. Maar ik let wel op wat ik post. Ga echt geen foto's in badkleding van de kids oid posten. Of we gaan nu lekker 3 weken op vakantie.

En ik zit in groepen, hobby gerelateerd, dan kijk ik ook wat ik post. En wat voor foto's vaak met een :-) over het gezicht.
quote:vliegirl schreef op 26 juni 2016 @ 11:42:

Ja like het niet maar zie vaak al gauw genoeg dat fb vrienden er wel heen gaan. Ik like bewust sommige evenementen niet. Omdat bijv collega's niet hoeven te weten waar ik heen ga /intresse in heb. Aangezien je dan kans heb op allerlei roddels of rare vragen.

En dan inderdaad gewoon opschrijvenJe gaat graag naar Kamasutra?
quote:Pyjamabroek schreef op 26 juni 2016 @ 12:28:

kijken moest trouwens liken zijn in m'n bericht van 12.12u.Dan verander je dat in de betreffende post. Niet enkele posts later zeggen dat je het zo en zo bedoeld. Er zit niet voor niks een wijzigknopje bij je posts.
Soms like je iets omdat je op de hoogte wil blijven. Info wil blijven ontvangen etc. Niet iedereen in je vriendenlijst hoeft te weten dat je naar erotische evenementen gaat of in elfjes geloofd toch?



Volgens mij kan je iets per vriend instellen. Google het eens. Ik vind het wel interessant.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met FB was bij mij de oplossing
alles is energie
Alle reacties Link kopieren
quote:3121 schreef op 26 juni 2016 @ 14:20:

Stoppen met FB was bij mij de oplossingIk mis het amper en zie de mensen in real life en kan nog steeds anoniem op FB surfen als ik dat zou willen, maar dat doe ik niet.
alles is energie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven