Facebook vraagje (privacy)

26-09-2016 11:31 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of, wanneer ik heb gereageerd op een bericht van iemand op FB, diegene dat wel kan zien als ik hem niet als vriend heb en ik mijn privacyinstellingen zo ingesteld dat mijn berichten alleen door vrienden te lezen zijn.



Ik heb namelijk gereageerd op een soort van Marktplaatsadvertentie en daar kreeg ik geen reactie op, terwijl de verkoper wel de advertentie heeft ge-upt. Daarnaast heb ik net gereageerd op een bericht van een oud-collega die ik niet als vriend heb. Kan zij dit wel lezen of niet?
Alle reacties Link kopieren
Als ik een bericht in mijn overzicht krijg van iemand die niet mijn FBvriend is (dit kan alleen als zijn bericht op openbaar staat), dan kan ik daar eigenlijk nooit op reageren, hooguit kan ik het delen.



De meeste mensen hebben ingesteld dat niet-vrienden niet kunnen reageren, (ook niet als hun bericht op openbaar staat en het dus wel voor iedereen léésbaar is). Maar jij treft dus het zeldzame geval dat iemand die reageermogelijkheid heeft toegestaan.



Ik neem aan dat als jij ergens op kan reageren, dat diegene dat ook kan lezen, ongeacht jouw verdere instellingen.
Volgens mij kunnen ze dat gewoon zien hoor. De privacy-instelling waar jij het over hebt gaat alleen over je eigen posts, posts die je zelf aanmaakt. Dacht ik. Niet voor je reacties.
quote:MarindaH schreef op 26 september 2016 @ 11:47:

Volgens mij kunnen ze dat gewoon zien hoor. De privacy-instelling waar jij het over hebt gaat alleen over je eigen posts, posts die je zelf aanmaakt. Dacht ik. Niet voor je reacties.

Dat denk ik niet. Soms zie ik een vriend ergens op reageren, terwijl ik de reactie van die ander niet zie, dan is het voor mij een gesprek in het luchtledige zeg maar.



Interessante vraag PC! Die verkoop-pagina kun je ook bekijken als je geen lid van die groep bent? In dat geval kun je met een tweede account (van iemand anders of een lege die je ff zelf aanmaakt) checken of jouw reactie zichtbaar is?
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is moeten ze dat gewoon kunnen lezen.



Ik heb mijn instellingen ook zo staan en ik reageer regelmatig op berichten van mensen waar in niet bevriend mee ben en daar wordt vervolgens gewoon gereageerd, dus dat kunnen ze gewoon lezen.



Maar heb je op een bericht gereageerd wat diegene geplaatst heeft of heb je diegene een pb (privebricht) gestuurd? Want als je een pb stuurt naar mensen waar je niet bevriend mee bent moeten ze eerst een berichtenverzoek accepteren voor ze het bericht kunnen lezen en ik heb wel gemerkt dat die berichtenverzoeken niet altijd goed doorkomen via Facebook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 26 september 2016 @ 11:50:

[...]



Dat denk ik niet. Soms zie ik een vriend ergens op reageren, terwijl ik de reactie van die ander niet zie, dan is het voor mij een gesprek in het luchtledige zeg maar.



Interessante vraag PC! Die verkoop-pagina kun je ook bekijken als je geen lid van die groep bent? In dat geval kun je met een tweede account (van iemand anders of een lege die je ff zelf aanmaakt) checken of jouw reactie zichtbaar is?Dat klopt, voor jou is het dan een gesprek in het luchtledige, omdat jij de reacties van die andere niet kan zien, maar degene die het eerste bericht geschreven (het bericht waarmee het gesprek begint) heeft kan dat wel zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven