Facebook

18-09-2015 23:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik zit een beetje in de grotten van facebook te speuren en ik bemerk opeens het volgende;



voorbeeld: Ik zit op de facebookpagina van A. Ik zie dat A en ik een gemeenschappelijke vriend hebben genaamd B. Als ik vervolgens naar B. zijn pagina ga en in zijn vriendenlijst de naam van A. in tik krijg ik echter geen hit.



Is het op facebook mogelijk om vrienden voor iemand te verbergen ?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe, ben ik ook wel geintresseerd in
Alle reacties Link kopieren
En vooral: waarom? Waarom zou je willen verbergen voor anderen dat iemand jouw Facebook vriend is?
Alle reacties Link kopieren
Maar om even terug te komen op jouw vraag. Is persoon A ook een Facebook vriend van jou? Want je kunt bij fb nml ook alleen de gezamenlijke vrienden laten zien. Dan heeft persoon B er voor gekozen alleen vrienden te tonen die ook bevriend zijn met jou.
Alle reacties Link kopieren
Persoon A is geen vriend van mij. Verder kan ik van persoon B ook haar andere vrienden zien. Ik kan dus zien dat A en B met elkaar bevriend zijn doordat er staat als ik op de pagina van A ben; jullie hebben een gemeenschappelijke vriend in persoon B. Alleen persoon A staat echter niet in de vriendenlijst van persoon B.
Alle reacties Link kopieren
Maar kun je bij persoon B ook vrienden zien die niet jouw fb vriend zijn? Maw, is persoon A de enige niet fb vriend die in de vriendenlijst van persoon B niet naar boven komt?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kan gewoon in persoon B zijn vriendenlijst kijken en zie daar ook mensen staan die ik niet ken. Op je 2e vraag heb ik geen antwoord, dit is namelijk iets wat ik toevallig heb opgemerkt.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook zijn dat A 'verborgen' is op fb. Dus dan kan je A niet opzoeken, maar als je A dan tegenkomt door een comment ofzo dan kan je wel weer naar A's profiel.

Maar of t werkt? (alles verborgen) Ik heb alles ook op supergeheim staan, maar hoorde vd week van een client "leuke foto op fb!" Had een gezamelijke vriend mn foto geliked en zo kon client mij zien.
anoniem_10118 wijzigde dit bericht op 19-09-2015 01:36
Reden: typefoutje
% gewijzigd
Bij twijfel doen! (of toch niet?)
quote:jules schreef op 18 september 2015 @ 23:36:

En vooral: waarom? Waarom zou je willen verbergen voor anderen dat iemand jouw Facebook vriend is?Antwoord op vraag TO: ja dat kan. Antwoord op jouw vraag: omdat mensen hun prive ook graag privé willen laten zijn? Zoals ik dus: mijn vrienden zijn privé.....
Alle reacties Link kopieren
In iemands vriendenlijst staat vaak achter een naam: uitnodigen. Maar dat is ook niet bij iedereen zo,terwijl dat dan geen fb vriend van mij is. Kun je dat ook uitgezetten? En waarom zouden mensen dat doen/geen uitnodiging willen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sharon-Viva schreef op 19 september 2015 @ 07:30:

[...]



Antwoord op vraag TO: ja dat kan. Antwoord op jouw vraag: omdat mensen hun prive ook graag privé willen laten zijn? Zoals ik dus: mijn vrienden zijn privé.....Maar als je zo gesteld bent op privé, waarom ga je dan op Facebook?
Alle reacties Link kopieren
Kun je je vriendenlijst onzichtbaar maken zodat die uitsluitend voor jou zelf zichtbaar is?



En nog iets wat ik me af zat te vragen (wat een luxe trouwens,om bezig te zijn met zulke suffe vraagstukken ) :

Als je je chat inschakeld,zie je achter de namen van de personen soms een telefoon + tijd = laatst on-line.Groen bolletje = online.Maar wat betekend een telefoon zonder iets? Of wanneer er helemaal niks achter staat?

En heeft de volgorde van weergeven ook een reden of is dat willekeurig?
quote:jules schreef op 19 september 2015 @ 07:34:

[...]





Maar als je zo gesteld bent op privé, waarom ga je dan op Facebook?

Mijn vriendenlijst is privé vanwege mijn privacy, maar ook vanwege de privacy van mijn vrienden, zodat niet allerlei mensen via mijn vriendenlijst bij anderen gaan neuzen waarmee ze niet bevriend zijn.

Mijn posts staan ook allemaal op 'alleen voor vrienden'. De hele wereld hoeft niet te zien wat ik post.



En toch zit ik op FB want ik vind het wel leuk om van mijn vrienden daar de kinderen te zien opgroeien, en om mijn vakantiefoto's zo met ze te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat natuurlijk wel, dat je je vrienden niet zichtbaar wil hebben voor anderen. En ik zou dat misschien zelf ook overwegen. Maar hier wordt er gesproken over privacy en ik denk dat er weinig privacy is als je je op Facebook begeeft. Je kunt al je vrienden wel afschermen en heel veel andere zaken, maar Facebook heeft gewoon toegang tot alles. En als ik dan ergens meer privacy van zou willen is het daar wel van.
Ik heb helemaal geen Facebook.. wat een rust.



Het kan, de gene die jou geblokkeerd heeft kun jij niet zien.

En waarom controleer je op de pagina van B of A er in staat?

Een ex???? DAAROM heeft deze dan jou geblokt waarschijnlijk.

De reden dat jij op deze persoon zijn of haar Facebook zit, is direct de reden waarom deze persoon jou geblokt heeft.
quote:jules schreef op 19 september 2015 @ 07:34:

[...]





Maar als je zo gesteld bent op privé, waarom ga je dan op Facebook?+1
quote:jules schreef op 30 september 2015 @ 21:15:

Ik begrijp dat natuurlijk wel, dat je je vrienden niet zichtbaar wil hebben voor anderen. En ik zou dat misschien zelf ook overwegen. Maar hier wordt er gesproken over privacy en ik denk dat er weinig privacy is als je je op Facebook begeeft. Je kunt al je vrienden wel afschermen en heel veel andere zaken, maar Facebook heeft gewoon toegang tot alles. En als ik dan ergens meer privacy van zou willen is het daar wel van.

Toegang tot alles? Hoe bedoel je dat?



Ik bepaal zelf wat ik erop zet he, en ik zet er bar weinig op. Het is maar net hoe je zelf met je gegevens omgaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven