Facebookfoto's van mensen die ik niet ken

25-08-2015 21:37 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word gestoord van Facebook de laatste tijd. Sinds kort kan ik foto's zien van mensen die ik heel niet ken, enkel en alleen omdat vrienden erop hebben gereageerd. Weet iemand of ik dat kan uitschakelen?
't Is al met al een heel gedoe
Niet meer inloggen op fb



Nee sorry geen idee of dat mogelijk is. Ik vind het ook ergerlijk. Daarom plaats ik niets meer, like ik niets meer en heb ik mijn facebook'vrienden' uitgedund. Heerlijk rustig.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn echte vrienden houd ik contact via de telefoon, door persoonlijk langs te gaan of soms te mailen. Dus ik heb geen Facebook. Mis er niks aan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Facebook is echt stom geworden, ja. Al die achterlijke berichten over 'wat er nu gebeurd zul je niet geloven' ( ja, dus met spelfouten) en al die vrienden die zogenaamd commerciele dingen hebben geliked. Ik gebruik Facebook weleens voor mijn werk, maar anders had ik er allang niets meer mee gedaan.
't Is al met al een heel gedoe
Vanwege al die meldingen die je niet uit kunt zetten, heb ik facebook ook gewipt. Wat een star medium, je kunt weinig instellen en veranderen. En privacy, men moet eerst nog een paar meter boeken lezen over ethiek, wil ik er ooit nog gebruik van maken. Criminelen beschermen en slachtoffers in de kou laten staan? Toedeledoki! Mijn foto's worden ook waarschijnlijk door een catfish gebruikt, op myspace is er een profiel van me met naam en toenaam en tien prive foto's. Kan ik niks tegen doen. Ze reageren niet op mail en een rechtszaak aanspannen, dan wijst iedereen naar elkaar, net als bij facebook. Wie weet wordt er nu iemand opgelicht via mijn foto's. En bedankt he, voor het verneuken van mijn karma! Boe!



Nou ja, dat vind ik ervan, een stelletje immorele mensen. Je kunt het bijna fascisme noemen, men dwingt je om op een bepaalde manier deel te nemen en beelden/teksten te zien die je niet wil zien, vrije keuze ho maar, rechten worden geschonden en boeven beschermd. Wat een vermaak zeg.
Ik stoor me hier ook aan. Niet alleen dat ik dat zie, maar ook mijn eigen privacy.

Als ik een keer iets wil delen of iemand tagged mij, kan god weet wie dat allemaal zien.



Het is dat ik het voor de opleiding soms nodig heb, anders was het er al uit geweest...
Alle reacties Link kopieren
heel ergelijk inderdaad. en het instellen van privacy schijnt ook niet altijd te werken.

ik denk eraan mijn Facebook weer eens behoorlijk uit te dunnen.
The best is yet to come
Mijn vrienden weten inmiddels ook dat ze geen foto's waar ik op sta zonder mijn toestemming mogen plaatsen. Helaas is het voor veel mensen heel normaal om alles zomaar op social media te gooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:elf12 schreef op 25 augustus 2015 @ 22:19:

Mijn vrienden weten inmiddels ook dat ze geen foto's waar ik op sta zonder mijn toestemming mogen plaatsen. Helaas is het voor veel mensen heel normaal om alles zomaar op social media te gooien.

Dat is het niet. Je ziet deze foto's in jouw timeline voorbij komen omdat je vrienden bij andere hun foto's lijken en die personen hun profiel voor de hel wereld open hebben staan. Die mensen moeten dus gewoon hun profiel dicht zetten.

Wat ik doe is die (onbekende) mensen stuk voor stuk blokkeren, dan zie ik die iig niet meer in mn timeline voorbij komen. De optie om de likes van personen uit te zetten bestaat helaas niet meer.
Alle reacties Link kopieren
O, kan je die onbekende mensen blokken? Dat klinkt interessant.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt foto's van vreemden in je nieuwsoverzicht omdat de foto's van die vreemden op "openbaar" staan ingesteld. Zodra Jantje op zo'n openbare foto van z'n vriend reageert/liket, krijgen alle vrienden van Jantje deze foto in hun nieuwsoverzicht.



Ik erger me dus niet zo zeer aan FB zelf, maar aan al die mensen die hun foto's op openbaar ingesteld hebben staan. En al die mensen die op openbare foto's reageren.



Als mensen hun foto's nou gewoon instelden op "vrienden". En als mensen nou eens alleen zouden reageren op foto's die staan ingesteld op "vrienden", dan kwamen al die foto's niet in wildvreemde nieuwsoverzichten (zoals de mijne) terecht.



En het is ZO makkelijk te zien of een foto op openbaar of op vrienden staat ingesteld. Kijk gewoon naar het kleine grijze icoontje boven zo'n foto of statusupdate:



Wereldbolletje = openbaar.

Twee hoofdjes = vrienden.

Drie hoofdjes = vrienden van vrienden.



Maar blijkbaar is dat voor het gros van de Nederlanders al te ingewikkeld.
quote:elf12 schreef op 25 augustus 2015 @ 22:19:

Mijn vrienden weten inmiddels ook dat ze geen foto's waar ik op sta zonder mijn toestemming mogen plaatsen. Helaas is het voor veel mensen heel normaal om alles zomaar op social media te gooien.



Hier ook een hekel aan, wij hebben zelf geen fb maar familieleden wel. Sommige familieleden zetten foto's van ons op hun fb. 'weer fijn bij oom en tante geweest in *** en we hebben dit en dat gedaan' en 'oh kijk hun huis' Meerdere malen aangegeven dat wij dat niet willen, geen info van ons en geen foto's van ons op fb.. Toch gebeurt het, en wat moeten wij eraan doen. Kinderachtige reacties als in 'het is mijn fb, ik zet erop wat ik wil'



Edit; aargh, zit ff hoog haha. Inmiddels is het contact dus erg minder geworden
anoniem_202054 wijzigde dit bericht op 25-08-2015 23:00
Reden: edit
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 25 augustus 2015 @ 22:44:

[...]



Dat is het niet. Je ziet deze foto's in jouw timeline voorbij komen omdat je vrienden bij andere hun foto's lijken en die personen hun profiel voor de hel wereld open hebben staan. Die mensen moeten dus gewoon hun profiel dicht zetten.

Wat ik doe is die (onbekende) mensen stuk voor stuk blokkeren, dan zie ik die iig niet meer in mn timeline voorbij komen. De optie om de likes van personen uit te zetten bestaat helaas niet meer.



Volgens mij hoeft dit niet zo te zijn hoor. Ik zie wel eens een foto langskomen waar iemand op gereageerd heeft en als ik dan doorklik naar het profiel is dat gewoon afgesloten.



Dus ook als jij je profiel vooer alleen vrienden hebt zien anderen jouw fotos als gezamelijke vrienden ze liken. Ze kunnen ze alleen niet meer terugzoeken via jouw profiel.
quote:AnAppleADay schreef op 25 augustus 2015 @ 22:59:

[...]





Volgens mij hoeft dit niet zo te zijn hoor. Ik zie wel eens een foto langskomen waar iemand op gereageerd heeft en als ik dan doorklik naar het profiel is dat gewoon afgesloten.



Dus ook als jij je profiel vooer alleen vrienden hebt zien anderen jouw fotos als gezamelijke vrienden ze liken. Ze kunnen ze alleen niet meer terugzoeken via jouw profiel.Ik kijk nu net toevallig even. Iemand die ik niet ken, tagged een 'vriend' van mij in een status. Ik kan die status dus lezen. Dit terwijl er 'gewoon' 2 poppetjes (alleen vrienden) bovenin staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 25 augustus 2015 @ 22:59:

[...]





Volgens mij hoeft dit niet zo te zijn hoor. Ik zie wel eens een foto langskomen waar iemand op gereageerd heeft en als ik dan doorklik naar het profiel is dat gewoon afgesloten.



Dus ook als jij je profiel vooer alleen vrienden hebt zien anderen jouw fotos als gezamelijke vrienden ze liken. Ze kunnen ze alleen niet meer terugzoeken via jouw profiel.Nee dat is niet waar. Bij zo'n foto MOET een icoontje van een wereldbolletje (openbaar) of van 3 hoofdjes (vrienden van vrienden) hebben gestaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja als een vriend van jou getagged wordt, kun jij het ook lezen. Een tag is dus de derde mogelijkheid om statusupdates van vreemden in je nieuwsoverzicht te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Weinig tot geen (vrienden van) vrienden van mij hebben een openbaar profiel.

Ik kan de fotos dus ook niet zien op hun profiel.



Toch zie ik ze op mijn tijdlijn.
Alle reacties Link kopieren
Hmm nog even gecheckt. Zijn inderdaad wel allemaal wereldbolletjes of vrienden van vrienden.



Ik zou toch zweren dat ik eerst ook 'afgesloten' fotos zag...
Alle reacties Link kopieren
Al is iemands profiel helemaal gesloten, toch kan hij per ongeluk 1 foto op openbaar hebben staan. Dit stel je namelijk per foto in.



Profielfoto's worden bijv. altijd automatisch openbaar geplaatst, maar kun je achteraf ook op vrienden instellen. Vreemden krijgen 'm dan niet meer in hun nieuwoverzicht als iemand 'm liket. En ze kunnen 'm niet vergroten (alleen in het klein zien).



Als je iemand tagt of je wordt zelf getagt in een bericht of foto, dan zien alle vrienden van jou en de ander deze foto. Ook de mensen waar je zelf geen vrienden mee bent.



Algemene stelregel is dus eigenlijk: Reageer/like alleen op foto's waar twee hoofdjes boven staan en waarin niemand anders getagt is. En hoop dat anderen hetzelfde doen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen moeten gewoon hun profiel dicht zetten, zo simpel is het. Ik denk dat de helft van de mensen het niet eens door heeft dat hun foto's voor de hele wereld open staan. Ik zie foto's voorbij komen die je echt niet tot in de eeuwigheid op het wereld weide web wilt hebben
Alle reacties Link kopieren
Dat zeg ik. Mensen hebben zelf niet eens door dat er een wereldbolletje boven hun foto staat. Dat betekent: zichtbaar voor iedereen, zelfs voor mensen zonder FB account!
- Ik las niet goed.
anoniem_226199 wijzigde dit bericht op 26-08-2015 07:39
Reden: foutje
% gewijzigd
-
quote:Java schreef op 25 augustus 2015 @ 23:17:

Al is iemands profiel helemaal gesloten, toch kan hij per ongeluk 1 foto op openbaar hebben staan. Dit stel je namelijk per foto in.



Profielfoto's worden bijv. altijd automatisch openbaar geplaatst, maar kun je achteraf ook op vrienden instellen. Vreemden krijgen 'm dan niet meer in hun nieuwoverzicht als iemand 'm liket. En ze kunnen 'm niet vergroten (alleen in het klein zien).



Als je iemand tagt of je wordt zelf getagt in een bericht of foto, dan zien alle vrienden van jou en de ander deze foto. Ook de mensen waar je zelf geen vrienden mee bent.



Algemene stelregel is dus eigenlijk: Reageer/like alleen op foto's waar twee hoofdjes boven staan en waarin niemand anders getagt is. En hoop dat anderen hetzelfde doen.Het is mij nog nooit gelukt om mijn profielfoto op vrienden te zetten, ik dacht dat dat onmogelijk was. Geldt het ook voor de omslagfoto, kan die ook op alleen vrienden?
Nou ook met je profiel dicht blijven je fotos en gegevens tot einde der dagen *ergens* op een server staan die niet van jou is en waar je maar moet hopen dat zij er niks mee doen of dat t gehackt wordt (ashley madison bijv)



Geen fb hier, veel te grote inbreuk op mn privacy.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven