Factory reset

18-11-2016 14:10 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,



ik ben niet zo technisch. Ik wil mijn samsung galaxy helemaal leegmaken. Als ik de factory reset doe en wipe all user data, is dan alles weg? Zo ook mijn whatsapp geschiedenis? Is mijn gsm zeg maar weer helemaal leeg?



Gr.
Alle reacties Link kopieren
mijn sd kaart laat ik erin
Wipe userdata kan toch alleen als je je mobiel geroot hebt?
quote:juul10 schreef op 18 november 2016 @ 14:11:

mijn sd kaart laat ik erinDie zou ik er voor de zekerheid uithalen.
Alle reacties Link kopieren
Oke. Maar als ik wipe all user data en de reboot doe is dan mijn whatsapp geschiedenis weg?
Alle reacties Link kopieren
Niemand?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon terug zetten op fabrieksinstellingen.

Daarna is alles weg.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
De data die op je sd kaart staat blijft gewoon staan bij een factory reset. Verder is op de telefoon dan alles 'weg'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yasha schreef op 18 november 2016 @ 15:06:

De data die op je sd kaart staat blijft gewoon staan bij een factory reset. Verder is op de telefoon dan alles 'weg'.incl. de whatsapp geschiedenis? ik wil deze namelijk graag helemaal weghebben. dat deze niet meer terug te vinden is op de gsm
Alle reacties Link kopieren
quote:juul10 schreef op 18 november 2016 @ 15:08:

[...]





incl. de whatsapp geschiedenis? ik wil deze namelijk graag helemaal weghebben. dat deze niet meer terug te vinden is op de gsm



Ja, ook de wa geschiedenis. Sterker nog; zelfs je wa is weg .



Maar... JOUW foon is dan leeg. Maar er is nog iemand met hetzelfde gesprek. En het is nog maar de vraag of die ook alles verwijdert.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ja, alles is weg. Maar dan moet je wel de SD kaart erin laten zitten wat soms slaat WhatsApp de gegevens op de SD kaart op.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Ik weet niet, maar ik heb recent mijn oude telefoon terug gezet op fabrieksinstellingen en alle gegevens die op de sd kaart stonden, stonden daar na afloop nog steeds. Ik zou dus in elk geval heel goed checken of je sd kaart echt leeggehaald is. In mijn geval stonden daar geen whatsapp gesprekken, die stonden allemaal op het telefoongeheugen. Maar andere apps en al mijn foto's stonden er nog gewoon op.
Ik heb een Android-telefoon die backups maakt op Google Drive. Dan moet je zijn ingelogd met je account. Toen ik hem terugzette naar de fabrieksinstellingen moest ik inderdaad de app van WhatsApp opnieuw installeren (al gaat dat op mijn mobiel allemaal automatisch), maar mijn gesprekken waren toen gewoon bewaard. Volgens mij wordt je geschiedenis anders op je interne SD-kaart opgeslagen, maar ik weet niet of die tijdens het terugzetten wordt gewist. Ik lees op forums verschillende ervaringen.



Misschien kun je hier het antwoord vinden op je vraag: https://www.whatsapp.com/faq/nl/android/20887921
Alle reacties Link kopieren
quote:WestCovina schreef op 18 november 2016 @ 22:41:

Ik heb een Android-telefoon die backups maakt op Google Drive. Dan moet je zijn ingelogd met je account. Toen ik hem terugzette naar de fabrieksinstellingen moest ik inderdaad de app van WhatsApp opnieuw installeren (al gaat dat op mijn mobiel allemaal automatisch), maar mijn gesprekken waren toen gewoon bewaard. Volgens mij wordt je geschiedenis anders op je interne SD-kaart opgeslagen, maar ik weet niet of die tijdens het terugzetten wordt gewist. Ik lees op forums verschillende ervaringen.



Misschien kun je hier het antwoord vinden op je vraag: https://www.whatsapp.com/faq/nl/android/20887921Mijn gsm maakt ook back ups bij google drive. Mijn foto's en video's worden automatisch daarop gezet. Of dat ook geldt voor mijn WhatsApp is mij een vraagteken. Of is dat automatisch zo? Het gaat over whasapp gesprekken van een jaar geleden
Als ik de link hierboven lees, dan zie ik dat Whatsapp elke ochtend om 02:00 een lokale backup maakt. Zo te lezen moet je via de instellingen in WhatsApp handmatig opdracht geven voor de Google Drive backup. Je kunt vervolgens de frequentie instellen, dus ik neem aan dat het na de eerste keer automatisch gaat. Je zou dus kunnen controleren in WhatsApp of dat bij jou het geval is.



Zoals gezegd hebben mensen verschillende ervaringen met het wissen van het lokale geheugen bij een factory reset, dus dat zou je moeten uitproberen. Als er na een factory reset toch nog oude bestanden te vinden zijn op je telefoon, dan vermoed ik dat je deze handmatig kunt wissen door de telefoon aan te sluiten op je PC/laptop met een USB-datakabeltje, de mappen te openen en waar nodig te verwijderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven