Fiets navigatie app die je offline kunt gebruiken.

17-07-2015 23:22 18 berichten
Ik gebruik op het moment google maps maar daarbij kan ik niet offline een route volgen of nieuwe uitstippelen als ik verkeerd ben gereden. Heel erg onhandig als ik ergens moet zijn waar ik niet bekend ben en ik niet meteen heel mijn databundel op wil maken.



Heeft iemand misschien een tip voor een app die dat wel kan? Ik had ook al gezien met google dat je speciale fietsnavigatie systemen hebt maar die vind ik wel erg duur.
TomTom
Alle reacties Link kopieren
In Google Maps kun je toch gebieden offline opslaan?
Alle reacties Link kopieren
Osmand of Navfree?
Navfree! Werkt als een tierelier hier..
Ik zal alle opties bekijken, bedankt. En ja met google maps kun je kaarten downloaden zodat je ze offline kunt bekijken maar dat kan niet met de navigatie. Ik fiets dus wel eens met mijn telefoon in mijn hand maar dat vind ik best gevaarlijk dus ik dacht ik stop mijn telefoon in m'n jaszak en doe een oortje in zodat ik kan horen waar ik heen moet maar dat kan dus niet offline, zijn ze wel mee bezig las ik.
Navigatie zonder satellieten (apps en navigatiesystemen werken met informatie van satellieten): landkaart, stand van de sterren, de route onthouden of op gevoel. Meer opties zijn er niet volgens mij. Ow ja, je kunt ook nog van andermans hersens gebruik maken door anderen de weg te vragen.



Er zijn wel offline landkaart apps:



https://www.mobiledev.nl/ ... s-voor-iphone-en-ipad-nl/

http://androidworld.nl/apps/offline-lan ... n-android/
HERE heeft offline nav.
Koop een nokia lumia daar zit dat automatisch op.
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigheid schreef op 18 juli 2015 @ 04:34:

HERE heeft offline nav.

Ik gebruik ook HERE, ben zojuist half Europa doorgereden met HERE. Heeft geen specifieke fiets navigatie, maar je kunt tolwegen, snelwegen etc. uitschakelen.

HERE is gratis, je kunt per land (en vaak zelfs per provincie) kaarten downloaden maar is er alleen voor Android.



Met iPhone ben je aangewezen op TomTom of andere betaalde navigatie, en bij TomTom moet je meteen heel Europa downloaden als je offline wilt rijden. Dat neemt enorm veel (onnodige) geheugen in beslag.
Navmii voor iphone
Alle reacties Link kopieren
Forevermap voor IOS werkt ook offline, goede ervaringen mee, kost iets van 2,50.



Ik gebruik nu OsmAnd voor Android, ook erg goed.

Als je inzoomt krijg je zelfs de huisnummers te zien en dat is voor mij als postbode soms reuze handig in onbekend terrein.

De kaarten van Open Street Map zijn trouwens erg goed, alle nieuwbouwwijken staan er al heel snel op.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een enorme HERE-fan. Wat een geweldig navigatiesysteem heeft Nokia. Maar voor hoe lang nog? Ze hebben hun kaartendivisie in de verkoop staan. Daar baal ik echt van. In Nederland, in het buitenland, in de auto, op de fiets, lopend of met het OV, HERE brengt je altijd waar je moet zijn. Ik kan eigenlijk niet meer zonder.
.
HERE heeft toch geen speciale fiets optie of wel inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 18 juli 2015 @ 09:43:

[...]



Ik gebruik ook HERE, ben zojuist half Europa doorgereden met HERE. Heeft geen specifieke fiets navigatie, maar je kunt tolwegen, snelwegen etc. uitschakelen.

HERE is gratis, je kunt per land (en vaak zelfs per provincie) kaarten downloaden maar is er alleen voor Android.



.

Huh, is er ook HERE voor Android?

Ik dacht dat dat exclusief voor Nokia/Microsoft/Windows Phone was?
.
Alle reacties Link kopieren
Oquote:closednote schreef op 18 juli 2015 @ 13:26:

HERE heeft toch geen speciale fiets optie of wel inmiddels?Nee klopt. Ik zet hem dan op wandelen als ik op de fiets ben. Maar het is idd geen echte fietsrouteplanner.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 18 juli 2015 @ 13:27:

[...]



Huh, is er ook HERE voor Android?

Ik dacht dat dat exclusief voor Nokia/Microsoft/Windows Phone was?Ja, sinds begin 2015; ik ben er heel blij mee!
Ik heb een app genaamd 'Offline maps' . Heb het tot nu toe alleen in de auto gebruikt, maar daar werkte het prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven