Figuur maken in Word

29-04-2016 14:11 9 berichten
Hallo,



Ik wil in Word graag net zo'n mooie tabel maken als in het plaatje, maar ik krijg het niet voor elkaar.







Die van mij blijft hierop steken. Ik krijg wel vakken links en rechts, maar ik krijg niets meer in het midden onder het bovenste vak.





Ik kan wel in Paint gaan rotzooien maar daar wordt het ook niet mooier op.

Weet iemand hoe ik het wel voor elkaar krijg?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
maak hem in powerpoint. daarin is, vind ik persoonlijker veel makkelijker om met dingen te schuiven. daarna alles groeperen en kopieren en plakken in word. of plakken als afbeelding in word als je de opmaak helemaal goed wil houden
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen visio?



In Word zou ik geen tabel gebruiken, maar gewoon 'insert shapes', en dan boxen en pijlen gebruiken. Maar visio kan het allemaal veel mooier uitlijnen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
nog even een aanvulling. je maakt nu gebruik van smart art.



je kan het makkelijker maken met losse elementen en daartussen lijnen tekenen. je kan rechte lijnen (met eventueel een bocht tekenen) als je van een rood puntje naar een rood puntje (in het midden van een lijntje) laat gaan.



snap je ?



andere optie is werken met een tabel (met 8 kolommen of zo) en alle lijnen die niet nodig hebt weghalen
Visio heb ik helaas niet.



Losse vormen en lijnen is inderdaad ook nog een idee. Gelukkig heb ik nog een week.
quote:mikado123 schreef op 29 april 2016 @ 14:14:

maak hem in powerpoint. daarin is, vind ik persoonlijker veel makkelijker om met dingen te schuiven. daarna alles groeperen en kopieren en plakken in word. of plakken als afbeelding in word als je de opmaak helemaal goed wil houden

Dit: je maakt een powerpoint dia, die sla je op als .jpeg en die importeer je in Word.

Je kunt de maten van de dia aanpassen aan de maten (verhoudingen) die je afbeelding gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel excel? Daarin is het ook vrij makkelijk.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Via het tabblad invoegen en dan vormen kan je alle figuren op elke gewenste plek neerzetten.
Ja Excel en Powerpoint heb ik wel.

Excel is inderdaad ook wel makkelijk, kan ik gewoon lijnen trekken over de randen.



Bedankt! Dat scheelt weer wat frustraties...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven