Foto camera

21-05-2015 20:15 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers



Voor de verandering wil ik eens weer een compact camera.Maar er zijn er zoveel.



Sommige zeggen dat je bij 10x zoom mooie foto's hebt?en sommige bij 30x zoom



Mijn budget maakt niet veel uit maar ik wil alvast wat ideeen opdoen.Kan ook nog altijd gaan sparen.



Maar misschien dat iemand er verstand van heeft?



Wat ik ermee wil doen?



goede Macro foto's maken

Ook als je dichtbij op dieren,planten wat dan ook foto's maakt dat ze mooi zijn.

met sluitertijd en diafragma heb ik ook geen idee van.Die hoeft er niet perse op.
Wees gewoon jezelf
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof je er niet veel kennis van hebt. De mooiste macro's maak je met een spiegelreflex camera waarop je verschillende lenzen kunt zetten. Misschien handig om je er iets meer in te verdiepen en dan kijken waar je de camera allemaal voor wilt gebruiken. Dan kun je een betere keuze maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe minder zoom, hoe hoger doorgaans de kwaliteit. Maar iets zegt me dat TO het verschil niet zal zien.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 21 mei 2015 @ 20:45:

Klinkt alsof je er niet veel kennis van hebt. De mooiste macro's maak je met een spiegelreflex camera waarop je verschillende lenzen kunt zetten. Misschien handig om je er iets meer in te verdiepen en dan kijken waar je de camera allemaal voor wilt gebruiken. Dan kun je een betere keuze maken.



Ik heb wel kennis,want heb zelf een spiegel reflex camera,en heb er hele mooie foto's op.



Maar ik wilde gewoon eens met een compacte camera beginnen
Wees gewoon jezelf
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 21 mei 2015 @ 20:46:

Hoe minder zoom, hoe hoger doorgaans de kwaliteit. Maar iets zegt me dat TO het verschil niet zal zien.



Zo leuke antwoorden alwer hoor.Ik heb al hele mooie foto's gemaakt hoor met de spiegel reflex



alleen heb ik niet veel verstand van de compact camera's welk merk het nou het beste is??
Wees gewoon jezelf
Alle reacties Link kopieren
Maar goed ik zal me wel gaan orienteren op internet sites enzo.
Wees gewoon jezelf
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 21 mei 2015 @ 20:45:

Klinkt alsof je er niet veel kennis van hebt. De mooiste macro's maak je met een spiegelreflex camera waarop je verschillende lenzen kunt zetten. Misschien handig om je er iets meer in te verdiepen en dan kijken waar je de camera allemaal voor wilt gebruiken. Dan kun je een betere keuze maken.



Klopt. En toch heb ik een compact waar ik ook geweldige macro's mee maak.

Ik heb geen zin om hier mijn foto's te posten, maar ik heb er een heleboel waarbij je niet zou weten welke met de spiegelreflex gemaakt zijn, welke met mijn bridge en welke met mijn compactje.
Alle reacties Link kopieren
Nou op een macro zie je alle beweging natuurlijk. Dus de sluitertijd die jij noemde in je OP, kan wel iets zijn waar je meer over zou kunnen leren. Helemaal als je zelf al een spiegelreflex hebt. Maaruh hierbij dan een suggestie: Canon IXUS. Deze gebruik ik zelf, werkt super fijn.



Maar beter is het om te kijken op gespecificeerde sites, dan kun je beter bekijken welke opties er zijn en wat je wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 21 mei 2015 @ 20:52:

[...]





Klopt. En toch heb ik een compact waar ik ook geweldige macro's mee maak.

Ik heb geen zin om hier mijn foto's te posten, maar ik heb er een heleboel waarbij je niet zou weten welke met de spiegelreflex gemaakt zijn, welke met mijn bridge en welke met mijn compactje.Wat houd je tegen om het merk + type van je camera te delen hier?
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 21 mei 2015 @ 20:55:

Nou op een macro zie je alle beweging natuurlijk. Dus de sluitertijd die jij noemde in je OP, kan wel iets zijn waar je meer over zou kunnen leren. Helemaal als je zelf al een spiegelreflex hebt. Maaruh hierbij dan een suggestie: Canon IXUS. Deze gebruik ik zelf, werkt super fijn.



Maar beter is het om te kijken op gespecificeerde sites, dan kun je beter bekijken welke opties er zijn en wat je wil.Ik ga indd ff op verschillende sites te kijken.Bedankt voor je mening
Wees gewoon jezelf
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 21 mei 2015 @ 20:57:

[...]





Wat houd je tegen om het merk + type van je camera te delen hier?



Omdat ik het type nog even op wil zoeken, dat weet ik zo even niet, ik heb even iets anders aan mijn hoofd.

Jeetje, wat ben jij fel zeg, in een topic over slechts een fototoestel notabene.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 21 mei 2015 @ 21:36:

[...]





Omdat ik het type nog even op wil zoeken, dat weet ik zo even niet, ik heb even iets anders aan mijn hoofd.

Jeetje, wat ben jij fel zeg, in een topic over slechts een fototoestel notabene.huh?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven