Foto in een autovorm invoegen Word 2010

02-08-2015 19:05 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een foto in een autovorm invoegen in Word 2010.



Ik heb de onderstaande uitleg gevonden. Ik heb een Engelse Word versie en kom er niet uit. Wie kan mij helpen waar ik deze optie kan vinden?



Stap 2: voeg de afbeelding in de AutoVorm in



Selecteer de vorm, klik op AutoVorm in het menu Opmaak en klik vervolgens op het tabblad Kleuren en lijnen.



Klik in de lijst Kleur onder Opvulling op Opvuleffecten en klik vervolgens op het tabblad Afbeelding.



Klik op Afbeelding selecteren.



Zoek in het dialoogvenster Afbeelding selecteren de map met de afbeelding die u wilt invoegen. Selecteer het afbeeldingbestand en klik op Invoegen.
Ik heb Word 2013, dus ik hoop dat in 2010 hetzelfde is.



Als je de autovorm selecteert, komt er boven het lint een extra menu "Opmaak". In dit menu staat een knop "Opvullen van vorm". Hier kun je een afbeelding invoegen.



Volgens mij is jouw uitleg voor een eerdere versie van Word.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij een Engelse Word versie, Nerd?
quote:minnimouse schreef op 02 augustus 2015 @ 19:24:

Heb jij een Engelse Word versie, Nerd? Nee, helaas. Lukt het nog niet?
Alle reacties Link kopieren
Haha nee, kan de knoppen die het in het Engels zouden moeten zijn niet vinden
quote:minnimouse schreef op 02 augustus 2015 @ 19:43:

Haha nee, kan de knoppen die het in het Engels zouden moeten zijn niet vinden Misschien heb je hier iets aan: http://www.dummies.com/ho ... -autoshapes-in-word-.html
Alle reacties Link kopieren
Dankje. Ik zie die 'pictures' dus nergens.



Toch super bedankt voor de hulp!
Wat gek, ziet het menu er verder wel hetzelfde uit (er staat wel Gradient, Texture etc.)?



Vroeger kon je bij Patroonopvulling (Pattern) een plaatje kiezen. Misschien staat het daar.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik nou goed dat het icoontje "afbeelding' of in het Engels 'pictures' niet zichtbaar is?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Zo ja:



1) klik op invoegen

2) klik rechts als je in dit schempje staat

3) Werkbalk snelle toegang aanpassen

4) Afbeelding uit bestand activeren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En anders snapte ik niet wat je bedoelde
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Of



Boven in word op de werkbalk klikken

Lint aanpassen

Afbeelding

toevoegen aan hoofd tabblad ' Invoegen' .



Kan ook nog.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 02 augustus 2015 @ 20:12:

Wat gek, ziet het menu er verder wel hetzelfde uit (er staat wel Gradient, Texture etc.)?



Vroeger kon je bij Patroonopvulling (Pattern) een plaatje kiezen. Misschien staat het daar.



Ja, dat klopt

Ik kan het echt niet vinden. Grrrrrr!! Van de week maar eens aan man vragen of hij een nieuwere Word versie installeert.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 02 augustus 2015 @ 22:57:

Zo ja:



1) klik op invoegen

2) klik rechts als je in dit schempje staat

3) Werkbalk snelle toegang aanpassen

4) Afbeelding uit bestand activeren.



Thanks. Helaas werkt niks

Ik zie al jouw opties niet staan
Alle reacties Link kopieren
Maar dan staat het juiste lint gewoon niet geactiveerd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doe ik dat?
Alle reacties Link kopieren
Click hier rechts en klik vervolgens op lint aanpassen



Word scherm 1:





Dan krijg je dit

Word scherm 2:

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Zo!



Denk ik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukt!



Nu maar meteen een andere vraag

De foto die ik wil selecteren staat gewoon recht als ik hem open. In Word staat hij echter gedraaid. Weet jij hoe dit op te lossen is?
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Whaha, ja het is inmiddels gelukt maar alles loopt vast.

Leuk, iets maken voor een tante die 65 wordt

Dank voor jullie hulp!
Alle reacties Link kopieren




Alvast gefeliciteerd en succes!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven