Foto van Apple is ruk

09-08-2015 19:14 18 berichten
Wie weet een goed alternatief voor me? Ik gebruikte altijd iPhoto van Apple, maar sinds het het nieuwe Foto's is geworden zijn de Mac en ik geen vriendjes meer.

Het uploaden is nog nooit goed gegaan. Hij blijft halverwege hangen en dan kan ik niks meer doen. Moet dan geforceerd stoppen.

Nu ben ik er wel klaar mee en zoek ik een alternatief.

Liefst met gezichtsherkenning (geen vereiste), en ik wil er ook foto's van mijn spiegelreflex mee kunnen bewaren.

Edit: het gaat voornamelijk mis met synchroniseren van m'n telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, ik haat dat nieuwe 'foto' heel erg
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik gewoon Fotolader om de fotos op mn mac te zetten. Vervolgens kan ik de fotos gewoon in mapjes bewaren. Lekker simpel, alleen geen gezichtsherkenning.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon de geheugenkaart van je camera in je MacBook stoppen, een map in Finder of op je bureaublad maken en kopiëren/plakken?
*prik*
Alle reacties Link kopieren
quote:Venstermug schreef op 09 augustus 2015 @ 20:18:

Gewoon de geheugenkaart van je camera in je MacBook stoppen, een map in Finder of op je bureaublad maken en kopiëren/plakken?Daarvoor zit Fotolader dus in mac os. Dan kan je ook aangeven welke foto je wel en welke je niet naar je mac wil zetten.
Ja dat kan ook Sugarbaby, alleen ik wil alle informatie erbij en die krijg je dan niet. Datum, tijd, plaats enz.



Venstermug het gaat me ook om synchroniseren van de telefoon. Dat verloopt niet lekker en ik ben er elke keer een hoop tijd en frustratie aan kwijt.

Maar toch bedankt voor de tips!

Ik heb nu een maand op proef Photoshop Elements. Eens kijken of dat een fijn programma is.
Alle reacties Link kopieren
quote:proudmama33 schreef op 09 augustus 2015 @ 20:25:

Ja dat kan ook Sugarbaby, alleen ik wil alle informatie erbij en die krijg je dan niet. Datum, tijd, plaats enz.



Venstermug het gaat me ook om synchroniseren van de telefoon. Dat verloopt niet lekker en ik ben er elke keer een hoop tijd en frustratie aan kwijt.

Maar toch bedankt voor de tips!

Ik heb nu een maand op proef Photoshop Elements. Eens kijken of dat een fijn programma is.Als je Photoshop daadwerkelijk wilt gaan aanschaffen kan je beter Photoshop CC kopen. Is Photoshop trouwens niet een beetje duur als je het alleen gebruikt voor het sorteren van foto's? Photoshop kost toch al gauw 150 per jaar en het kan zelfs oplopen tot 1200 per jaar..
*prik*
Het helpt als je je wifi uitzet als je foto's op je computer zet, zodat photo niet meer proberrt verbinding te maken met iCloud (Zou niet nodig moeten zijn, natuurlijk...)
quote:Venstermug schreef op 09 augustus 2015 @ 20:30:

[...]





Als je Photoshop daadwerkelijk wilt gaan aanschaffen kan je beter Photoshop CC kopen. Is Photoshop trouwens niet een beetje duur als je het alleen gebruikt voor het sorteren van foto's? Photoshop kost toch al gauw 150 per jaar en het kan zelfs oplopen tot 1200 per jaar..Photoshop Elements is een uitgekleed versie, die kost 80,00 aanschaf. Verder niks.
quote:Miffy schreef op 09 augustus 2015 @ 20:33:

Het helpt als je je wifi uitzet als je foto's op je computer zet, zodat photo niet meer proberrt verbinding te maken met iCloud (Zou niet nodig moeten zijn, natuurlijk...)Ook als je in iCloud foto's synchroniseren niet hebt aanstaan? Ik ga het de volgende keer eens proberen, bedankt voor de tip!
Je kan iPhoto blijven gebruiken tot he het verwijdert
Nou idd wat een ellende is Photo...

Maar als het eenmaal geïnstalleerd is, kun je dan nog terug naar iPhoto?
quote:Taralina schreef op 09 augustus 2015 @ 21:24:

Nou idd wat een ellende is Photo...

Maar als het eenmaal geïnstalleerd is, kun je dan nog terug naar iPhoto?Ja. Maar gooi iPhoto er niet af en ook de iPhoto Library niet!
quote:JollyJ schreef op 09 augustus 2015 @ 21:25:

[...]



Ja. Maar gooi iPhoto er niet af en ook de iPhoto Library niet!Hmmmm... Weet niet of het nog op mn mac staat. Ga mirgen eens kijken.
quote:proudmama33 schreef op 09 augustus 2015 @ 20:43:

[...]





Ook als je in iCloud foto's synchroniseren niet hebt aanstaan? Ik ga het de volgende keer eens proberen, bedankt voor de tip!

Bij mij wel. Niet dat het zonder wifi altijd goed gaat, trouwens. Bij ongeveer de helft van mijn pogingen loopt hij alsnog vast.

iPhoto vond ik ook niet alles meer omdat mijn liberal daarvoor eigenlijk te groot werd, maar dit is ook nog niet echt een vooruitgang.
quote:Taralina schreef op 09 augustus 2015 @ 21:41:

[...]



Hmmmm... Weet niet of het nog op mn mac staat. Ga mirgen eens kijken.Als je je Mac altijd update, dan staat iPhoto er niet meer op. In 1 van de updates zat Foto's als vervanger van iPhoto.
quote:proudmama33 schreef op 09 augustus 2015 @ 21:58:

[...]





Als je je Mac altijd update, dan staat iPhoto er niet meer op. In 1 van de updates zat Foto's als vervanger van iPhoto.ah, dat is apart. Ik heb nu Aperture, iPhoto en dat nieuwste rotappje
Maar als je de laatste update hebt gedaan van ios10.10 dan worden Aperture en iPhoto niet meer ondersteunt. Dus daarom zijn wij overgegaan naar Foto's.

Alleen komen we er nu dus achter dat dat niet fijn werkt omdat die steeds moeilijk doet met synchroniseren, op het irritante af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven