Foto's afdrukken met datum

30-07-2015 19:32 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe dit moet?



Ik wil graag een paar foto's afdrukken (met een gewone printer, niet op fotopapier) met de datum waarop ze zijn genomen erop. Die staat wel in de eigenschappen maar ik wil graag dat hij zichtbaar is op de foto's zelf. Ik zoek me rot want die optie moet ergens te vinden zijn maar zowel mijn camera als mijn laptop weigeren te helpen. Net als Google. Ik ben een enorme digibeet dus als het heel moeilijk blijkt is er een kans dat ik afhaak, maar misschien is er een heel simpele optie die ik over het hoofd zie?
Alle reacties Link kopieren
Enorm lelijk als de datum er op geprint wordt, staat erg amateuristisch.

Als je ze op 'n gewone printer wil printen, importeer je het toch in word en zet je datum en eventueel andere info er onder/boven ipv er op.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat me niet om het mooi, ik wil laten zien dat ik degene ben die ze heeft gemaakt en op die specifieke dag. In Word importeren kan natuurlijk maar ik heb liever een optie waar niet mee te rommelen valt.
Alle reacties Link kopieren
Datum op foto is iets wat je instelt vóórdat je je foto maakt. Iedere andere methode (bijvoorbeeld met een foto bewerkingsprogramma) is een 'optie waarmee te rommelen valt'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 30 juli 2015 @ 19:49:

Datum op foto is iets wat je instelt vóórdat je je foto maakt. Iedere andere methode (bijvoorbeeld met een foto bewerkingsprogramma) is een 'optie waarmee te rommelen valt'.

Oh, weer wat geleerd dus :(. Dit leek me nou bij uitstek iets wat met de moderne techniek mogelijk was.





"De moderne techniek"... Ik lijk mijn oma wel .
Alle reacties Link kopieren
Waarom mail je ze dan niet? Dan kan de ontvanger de exif info bekijken. Alhoewel dat natuurlijk nooit de juiste tijd kan bewijzen omdat het er vanaf hangt of je camera op de juiste datum/tijd staat ingesteld.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Mailen kan niet, het moet met de post. Ik kan ze wel op een USB-stick zetten natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Zonde van je usb stick, ik zou ze op 'n cdtje branden.
Shoot first, ask questions later!
Ooo ik zie een complot!
Alle reacties Link kopieren
quote:Wompie schreef op 30 juli 2015 @ 20:01:

Ooo ik zie een complot!Huh?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet wat je wil kunnen bewijzen.



Als ik nu mijn camera instel op 13 maart 2015, 13.15 uur en 'n foto maak, bewijst dat dus helemaal niets, omdat de tijd/datum manipuleerbaar is.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Je wilt de datum dus als een watermerk in je foto? Met de meeste fotoapps kan je wel een datum of tekst op de foto zetten.

En inderdaad, juist met de datum van je camera kan je sjoemelen, je kunt zo aangeven dat het nog 1998 is, niet betrouwbaar dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven