Foto's worden niet geopend

29-03-2017 18:54 9 berichten
Ik heb een aantal foto's nodig die ik ooit heb opgeslagen op een cd-rom.

Ze worden alleen niet meer geopend. Ik krijg de melding 'Windows photo viewer can't open thuis picture because either Photo Viewer doesn't support this file format, or you don't have the latest updates to Photo Viewer'.



Gek genoeg worden andere foto's van dezelfde cd-rom, die van dezelfde telefoon komen, wel gewoon geopend. Dus dat laatste lijkt me niet het probleem.

Openen met een ander programma werkt ook niet.



Als ik bij de bestandseigenschappen kijk, zie ik dat de betreffende foto's ineens een bestandsgrootte hebben van rond de 116 MB



Ook bij verkleinen (bijvoegen bij e-mail) krijg ik een foutmelding dat ze niet kunnen worden 'resized'.



Iemand enig idee? Met Google kom ik er niet uit.
Welke extensie staat er achter de bestandsnaam? Wanneer de foto is omgezet naar een bitmap (.bmp) is de deze een stuk groter en niet te openen met een photoviewer.
quote:Hugh-Jazz schreef op 29 maart 2017 @ 18:57:

Welke extensie staat er achter de bestandsnaam? Wanneer de foto is omgezet naar een bitmap (.bmp) is de deze een stuk groter en niet te openen met een photoviewer.Daar staat gewoon jpg.
Dit al geprobeerd?



Misschien moet je de bestanden eerst opslaan vanaf de CD rom en dan ' opslaan als' en bv. kiezen voor .jpeg i.p.v. .jpg.
Werkt ook allebei niet. Als ik opsla als ander bestandstype geeft hij de melding dat het bestand te groot is.

Ik denk dat het probleem dus vooral is dat het bestand zo groot is geworden.

116 MB voor een fotootje van een ouder Samsung-apparaat.

Dank voor je tips Hugh!
116MB is vier keer zo groot als foto's die ik met m'n profi spiegelreflex maak, dat kan niet kloppen.
quote:Izzy_ schreef op 30 maart 2017 @ 06:59:

116MB is vier keer zo groot als foto's die ik met m'n profi spiegelreflex maak, dat kan niet kloppen.Ja daarom. Maar het staat dus wel in de eigenschappen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Waarschijnlijk is de cd rom beschadigd geraakt of te warm bewaard (in de zon bv).

Kijk of er een vette vingerafdruk op staat, of probeer de cd rom in een andere cd rom speler.



Succes
Niet zeuren, gewoon poetsen.
quote:KeesGL schreef op 30 maart 2017 @ 11:08:

Hallo,



Waarschijnlijk is de cd rom beschadigd geraakt of te warm bewaard (in de zon bv).

Kijk of er een vette vingerafdruk op staat, of probeer de cd rom in een andere cd rom speler.



Succes



Beide geprobeerd, werkt helaas ook niet. :(

Waarschijnlijk ben ik ze gewoon echt kwijt.

Toch bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven