Gebruikt er iemand f.lux?

06-01-2015 16:59 12 berichten
Ik heb het sinds 3 dagen, kan er nog niet veel over zeggen behalve dan dat nu de zon onder gaat het scherm roze is geworden Voor de mensen die het niet kennen: het is een app die de kleuren aan past aan je biologische klok, althans dat is wat het belooft, je moet je locatie in geven en dan kleurt het beeldscherm mee met de dag, gebaseerd op opkomst en ondergang van de zon. Het komt voort uit de gedachte dat blauw licht een mens in de war brengt en dus slechter doet slapen als je nog in de avond/nacht naar blauw licht kijkt.



Ik ben een slecht slaper dus ik hoop natuurlijk op enorm goede ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets vergelijkbaars. F.lux wilde op mijn apparaat niet. Ik vind het in elk geval prettiger als het scherm wat zachter is s avonds. Ben er blij mee!
Ik heb het geïnstalleerd, eens kijken of ik het prettiger vind werken zo Viva is iig een stuk rustiger!
Ik heb het ook. Ik werk veel met de computer, kreeg soms droge ogen en voelde dat ik te lang achter de computer zat. Sindsdien heb ik o.a. dat programma erop en ik ben er tevreden over. Ik moest een dag of twee wennen, maar zou het niet meer kwijt willen. Het licht is veel prettiger aan de ogen. Laatst werkte het een paar minuten niet, 's avonds, en toen was ik meteen onwennig.
quote:Istar_ schreef op 06 januari 2015 @ 17:10:

Ik heb het geïnstalleerd, eens kijken of ik het prettiger vind werken zo Viva is iig een stuk rustiger!Ja klopt, veel minder dat pijnlijk witte scherm!
Het voelt wel een beetje zonnig aan, dit scherm
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 06 januari 2015 @ 17:14:

Ik heb het ook. Ik werk veel met de computer, kreeg soms droge ogen en voelde dat ik te lang achter de computer zat. Sindsdien heb ik o.a. dat programma erop en ik ben er tevreden over. Ik moest een dag of twee wennen, maar zou het niet meer kwijt willen. Het licht is veel prettiger aan de ogen. Laatst werkte het een paar minuten niet, 's avonds, en toen was ik meteen onwennig. Droge ogen: moet je vaker knipperen.
Ik gebruik het ook en ben er blij mee. Ik had in de krant gelezen dat het beter voor je nachtrust is als je 's avonds geen blauw licht meer in je ogen krijgt. En nu geeft mijn laptop geel licht. Ik vind het wel prettig. Het enige irritante is dat als je daarna overdag je laptop dan weer openklapt, dat dan het beeld eerst nog geel is.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het ook, en op m'n tablet gebruik ik EasyEyes, een app met hetzelfde doel. Ik was er snel aan gewend en vind het prettig. Laatst zette ik het 's avonds even uit omdat ik een kleur moest uitkiezen en dat wilde ik doen zonder het filter er overheen, en dat was echt een stuk minder prettig om naar te kijken! Aanrader dus.
Welke doet het ook op de ipad? Als ik zoek op f.lux vind ik in de AppStore alleen de koala browser, maar dat is dus alleen een browser. Easy eyes kan ik niet vinden.

Ik zou zoiets wel willen hebben maar dan niet als browser maar die ook werkt voor andere apps. Met name de bibliotheek-app heeft geen nachtleesstand en scherm dimmen is nog steeds te licht, dus een app waarmee ik het scherm nog donkerder kan maken zou wel handig zijn.
N.a.v. dit topic heb ik 'm net geïnstalleerd Ben benieuwd!
quote:rosamunde schreef op 06 januari 2015 @ 18:28:

Ik gebruik het ook en ben er blij mee. Ik had in de krant gelezen dat het beter voor je nachtrust is als je 's avonds geen blauw licht meer in je ogen krijgt. En nu geeft mijn laptop geel licht. Ik vind het wel prettig. Het enige irritante is dat als je daarna overdag je laptop dan weer openklapt, dat dan het beeld eerst nog geel is.Blauw licht is afkomstig van schermen met led-backlight (zoals telefoon, tablet of monitor) - het is niet hetzelfde als de kleur die je op je scherm ziet.

Klik voor een betere uitleg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven