Geen Facebook hebben

18-07-2016 16:08 97 berichten
Ik vraag mij af of er hier gebruikers zijn die geen Facebook hebben!



Waarom heb jij eigenlijk geen Facebook? En heb je het gevoel dat je iets mist?



Zou je in de toekomst overwegen om Facebook aan te maken of niet?



Wel-Facebook gebruikers: zou je Facebook kunnen missen, gebruik je uberhaupt je account veel?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je dit allemaal weten?

Ben je gewoon nieuwsgierig?

Ben je Facebook-verslaafd?

Heeft je zus gezegd dat je een rare bent omdat je geen Facebook hebt?

Is dit een huiswerkopdracht?



TO trapt af: geef zelf eens antwoord op je vragen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Onderzoekje?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik. Ik was er klaar mee. Dat gezeik en gezeur en het "kijk mij leuk doen". Ik ben er nu zo'n 3 mnd vanaf en nog geen seconde gemist.
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Facebook en ik lees er vooral veel van anderen, ik post er zelf zelden iets.

Het is wel leuk, maar ik zou het ook wel kunnen missen.
Het is usance dat TO aftrapt, dus vertel.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozea schreef op 18 juli 2016 @ 16:13:

Ja ik. Ik was er klaar mee. Dat gezeik en gezeur en het "kijk mij leuk doen". Ik ben er nu zo'n 3 mnd vanaf en nog geen seconde gemist.Daarom zou ik het soms ook wel eens willen wegdoen, maar sommige dingen vind ik wel leuk, bv foto's van familie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel lang geen facebook meer, ik mis het niet ook, zal het ook niet meer aanmaken.

Verder maak ik geen gebruik van andere sociale platformen zoals Twitter, Instagram en Linked-In.



Ik ben niet te vinden als je mij googled.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs-P schreef op 18 juli 2016 @ 16:15:

[...]





Daarom zou ik het soms ook wel eens willen wegdoen, maar sommige dingen vind ik wel leuk, bv foto's van familie.Ja snap ik.. ik lees hier wel het "facebook ergernissen" topic
aan het typen...
Ik wilde tot voor kort geen Facebook. Ik zag het nut er niet van in en vond het "alle privé-dingen" delen er teveel aan.

Tot op een dag mijn jongste (volwassen) dochter zei: "Weet je Ma, als ik je een FB-account aanmaak, hoef je mij niet steeds te bellen of te sms-en. Dan kunnen we chatten en daar betaal je niet extra voor".

Omdat ik bijna dagelijks belde met dochter, heeft dat argument mij overtuigd om WEL een FB te nemen.

Tot de dag van vandaag ben ik blij dat ik een FB heb. Mobiel-rekening is stukken gedaald daardoor, ik zie regelmatig leuke foto's van mijn kinderen en kleinkinderen verschijnen....MAAR zelf zet ik er geen privé-informatie, noch foto's op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moemoe64 schreef op 18 juli 2016 @ 16:21:

Ik wilde tot voor kort geen Facebook. Ik zag het nut er niet van in en vond het "alle privé-dingen" delen er teveel aan.

Tot op een dag mijn jongste (volwassen) dochter zei: "Weet je Ma, als ik je een FB-account aanmaak, hoef je mij niet steeds te bellen of te sms-en. Dan kunnen we chatten en daar betaal je niet extra voor".

Omdat ik bijna dagelijks belde met dochter, heeft dat argument mij overtuigd om WEL een FB te nemen.

Tot de dag van vandaag ben ik blij dat ik een FB heb. Mobiel-rekening is stukken gedaald daardoor, ik zie regelmatig leuke foto's van mijn kinderen en kleinkinderen verschijnen....MAAR zelf zet ik er geen privé-informatie, noch foto's op.Ga je appen, kost ook niks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:DG2015 schreef op 18 juli 2016 @ 16:12:

Waarom wil je dit allemaal weten?

Ben je gewoon nieuwsgierig?

Ben je Facebook-verslaafd?

Heeft je zus gezegd dat je een rare bent omdat je geen Facebook hebt?

Is dit een huiswerkopdracht?



TO trapt af: geef zelf eens antwoord op je vragen.Het is vakantie, dus ik denk dat je een paar van je eigen vragen zo beantwoord hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 18 juli 2016 @ 16:23:

[...]





Ga je appen, kost ook niks.Ja inderdaad
aan het typen...
quote:GateKeeper schreef op 18 juli 2016 @ 16:19:

Ik heb al heel lang geen facebook meer, ik mis het niet ook, zal het ook niet meer aanmaken.

Verder maak ik geen gebruik van andere sociale platformen zoals Twitter, Instagram en Linked-In.



Ik ben niet te vinden als je mij googled.

Je kan op Facebook aangeven dat je niet wil dat je via Google opvindbaar bent wat betreft wat er op Facebook staat.

Helaas is het wel zo dat als ik mijn eigen naam Google, je een reactie van mij die ik allang heb verwijderd kan vinden en ook heel veel met "Where-event"?
...
Geen Facebook. Heerlijk rustig!
quote:GateKeeper schreef op 18 juli 2016 @ 16:19:

Ik heb al heel lang geen facebook meer, ik mis het niet ook, zal het ook niet meer aanmaken.

Verder maak ik geen gebruik van andere sociale platformen zoals Twitter, Instagram en Linked-In.



Ik ben niet te vinden als je mij googled.Ik ook niet. Fijn hoor.
quote:GateKeeper schreef op 18 juli 2016 @ 16:19:



Ik ben niet te vinden als je mij googled.Ik ook niet. Ongooglebaar en dat wil ik ook zo houden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het pas een jaar of 3, de 'behoefte' kwam er omdat mijn man het wel had en mij altijd foto's toonde van neefjes en nichtjes etc. die ik eigenlijk zelf had kunnen zien.

Afspreken werd ook almaar meer via fb gedaan - whatsapp was/is hier volgens mij minder doorgedrongen en ik kan niet heb een hekel aan typen op een telefoon.



Ik zet er zeer weinig op, foto's zijn altijd afgeschermd.

De meeste van mijn statussen zijn plaatjes van some-e-cards , ik speel spelletjes en gebruik het dus om te chatten en een beetje te volgen waar een aantal mensen mee bezig zijn in hun leven.

Vind het ook wel handig om de kinderen te volgen als ze op vakantie/uit logeren zijn.

Mijn vrienden zijn allemaal mensen die ik irl ken/minstens al ontmoet heb, snap niks van dat vriendjevanvriendje-ismijnvriendjegedoe, heb ook niet het idee dat ik daar iets aan mis.



Zou ik het kunnen missen? Ja, het zou even omschakelen zijn maar denk niet dat ik er een minuut wakker van zou liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moemoe64 schreef op 18 juli 2016 @ 16:21:

Ik wilde tot voor kort geen Facebook. Ik zag het nut er niet van in en vond het "alle privé-dingen" delen er teveel aan.

Tot op een dag mijn jongste (volwassen) dochter zei: "Weet je Ma, als ik je een FB-account aanmaak, hoef je mij niet steeds te bellen of te sms-en. Dan kunnen we chatten en daar betaal je niet extra voor".

Omdat ik bijna dagelijks belde met dochter, heeft dat argument mij overtuigd om WEL een FB te nemen.

Tot de dag van vandaag ben ik blij dat ik een FB heb. Mobiel-rekening is stukken gedaald daardoor, ik zie regelmatig leuke foto's van mijn kinderen en kleinkinderen verschijnen....MAAR zelf zet ik er geen privé-informatie, noch foto's op.Daarom hebben we WhatsApp en een familie groepsapp
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zonder willen! Zo kan ik contact houden met mensen die ik uit andere landen ken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 18 juli 2016 @ 16:26:

Ik heb bewust geen Facebook. Ik heb gemerkt dat mensen je dan zo kunnen vinden en al snel een oordeel trekken over je aan de hand van je postingsJe moet je profiel ook niet openbaar zetten en ook geen honderden 'vrienden' verzamelen.
Shoot first, ask questions later!
quote:Rusticaa schreef op 18 juli 2016 @ 16:26:

Ik heb bewust geen Facebook. Ik heb gemerkt dat mensen je dan zo kunnen vinden en al snel een oordeel trekken over je aan de hand van je postingsTja, die postings heb je natuurlijk zelf in de hand.
Ik heb wel FB, sinds 2009.
Alle reacties Link kopieren
Appen vind ik n raar advies, dat doe je juist met je persoonlijke contacten. Je gaat niet elke scheet appen naar iedereen, terwijl het wel leuk en veel minder opdringerig is elkaars postings op facebook te kunnen lezen.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven