Geen Facebook hebben

18-07-2016 16:08 97 berichten
Ik vraag mij af of er hier gebruikers zijn die geen Facebook hebben!



Waarom heb jij eigenlijk geen Facebook? En heb je het gevoel dat je iets mist?



Zou je in de toekomst overwegen om Facebook aan te maken of niet?



Wel-Facebook gebruikers: zou je Facebook kunnen missen, gebruik je uberhaupt je account veel?
Ik gebruik Facebook erg veel. Negatief commentaar over Facebook dat ik wel eens lees herken ik zelf eigenlijk nooit. Ik heb tussen de 300 en 400 vrienden en die zijn, heel schokkend, volkomen normaal. Minstens 100 ervan zitten in het buitenland. Natuurlijk sla ik sommige berichten wel eens over, maar over het algemeen vind ik het leuk om te lezen waar iedereen zich bevindt of wat ze doen. En nee, ze maken hun levens niet mooier dan ze zijn.



Maar ben je achterdochtig, jaloers en onzeker aangelegd dan is misschien wel geen enkel sociaal medium voor je geschikt.
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 17:27:

Ik doe dan weer niet aan groepsapps.Ik ook niet. Ik ga ook altijd weg uit groepsapps.
Nooit gehad, ik vind mezelf te cool.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je al dje dingen weten? Wat boeit het jou wat een ander al dan niet met Facebook doet?
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 18 juli 2016 @ 18:34:

Waarom wil je al dje dingen weten? Wat boeit het jou wat een ander al dan niet met Facebook doet?O.n.d.e.r.z.o.e.k.j.e
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Hier wel facebook. Fijn om makkelijk op de hoogte te blijven van mijn vrienden in het buitenland en vrienden uit mijn hobby (die wonen door het hele land verspreid en het zijn er nogal wat). Ook voor afspraken met vrienden en dergelijke gebruik ik het wel veel. Ik kijk er dagelijks op en vermaak me daar uitstekend.



Maarrrrr: ik ben nu ook al nieuwsgierig TO: geef ook eens antwoord op je eigen vragen. Het is hier wel netjes om zelf af te trappen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Goh leuke nick
quote:GateKeeper schreef op 18 juli 2016 @ 16:19:

Ik heb al heel lang geen facebook meer, ik mis het niet ook, zal het ook niet meer aanmaken.

Verder maak ik geen gebruik van andere sociale platformen zoals Twitter, Instagram en Linked-In.



Ik ben niet te vinden als je mij googled.Welles:

Jaaaaren terug even Facebook gehad, maar was er snel klaar mee. Ik begrijp niet waarom mensen al hun vrije tijd daarin steken. Ik doe liever andere leuke dingen.

Zag zoveel onzin voorbij komen, is echt niet mijn ding .



Maar mensen die het wel leuk vinden, lekker doen hoor. Kan me er niet druk over maken en begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom je dit topic start!?
Alle reacties Link kopieren
Geen Facebook. Nooit gehad.

Mensen zijn altijd verbaasd, dat ik begin 20 geen fb heb.



Vind het helemaal niks, aandachttrekkerij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen facebook (meer)

Houd tijd over!
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 18 juli 2016 @ 18:57:

[...]





Welles:

[afbeelding]
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Facebook vooral vanwege mijn eigen bedrijf. Zonder Facebook was ik al zeker vijf jaar failliet.
..
Zeg to wat is jouw mening hierover??
Bladibla
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel Facebook maar niet meer actief hiermee, meer om 1x per dag even te scrollen omdat mensen tegenwoordig minder vertellen omdat : ' ik had het al op Facebook gezet' of ' wist je dat niet dat staat op mijn Facebook'
Alle reacties Link kopieren
quote:Moemoe64 schreef op 18 juli 2016 @ 16:21:

Ik wilde tot voor kort geen Facebook. Ik zag het nut er niet van in en vond het "alle privé-dingen" delen er teveel aan.

Tot op een dag mijn jongste (volwassen) dochter zei: "Weet je Ma, als ik je een FB-account aanmaak, hoef je mij niet steeds te bellen of te sms-en. Dan kunnen we chatten en daar betaal je niet extra voor".

Omdat ik bijna dagelijks belde met dochter, heeft dat argument mij overtuigd om WEL een FB te nemen.

Tot de dag van vandaag ben ik blij dat ik een FB heb. Mobiel-rekening is stukken gedaald daardoor, ik zie regelmatig leuke foto's van mijn kinderen en kleinkinderen verschijnen....MAAR zelf zet ik er geen privé-informatie, noch foto's op.Je kan ook skypen.
quote:yasmijn schreef op 18 juli 2016 @ 18:36:

[...]



O.n.d.e.r.z.o.e.k.j.e



Ja, dit.



TO, heb jij FB?

Dit is jou al een aantal keer gevraagd, maar je geeft geen antwoord.



Ik heb geen FB meer. Dat mag je wel van mij weten. De reden waarom gaat jou niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Facebook voornamelijk voor m'n werk in de marketing. Privé eigenlijk steeds minder, ik kijk nog wel eens maar post amper iets.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen facebook. Ik mis er niks van. Weet je nog dat iedereen een hyves pagina had? Of myspace? Deze dingen komen en gaan. Het enige dat facebook goed doet is dat het mensen het idee geeft dat je niet zonder kan. Anders mis je van alles en word je niet gevraagd voor feestjes. Goede vrienden houd je toch wel contact mee, en als je foto's wil zien ga je een keertje langs of je stuurt ze via whatsapp/email. En het is ook leuk om nog ergens over te kunnen praten als je elkaar ziet, niet dat je de hele afgelopen maand al hebt zien langskomen.
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee maanden een facebookaccount voor mijn puber, die het echt geen donder interesseert. Alleen zijn voornaam en als woonplaats de provincienaam. Ik heb deze account aangemaakt om foto's te kunnen kjjken in de besloten groep van zijn kamp. Inmiddels een paar kinderen van dat kamp toegevoegd als vriend, altijd in overleg met zoon. En de scoutingfoto's kunnen we nu ook bekijken.



Geen eigen foto's er op, alleen internetplaatjes van zijn hobbies.

Af en toe een mededeling van één woord op zijn tijdlijn (kamp ! vakantie ! e.d.).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een maand of tien geen facebook meer en ik mis het helemaal niet. Op een gegeven moment kreeg ik toch bijna alleen maar "Pietje vindt dit leuk"-achtige berichten op mijn wall. Niet zo boeiend dus.



Ik heb alleen één vriend die steeds de uitnodigingen voor feestjes die hij geeft via Facebook doet, en dan dus steevast mij vergeet... Dat is wel irritant.
Met mijn account beheer ik ook een zakelijke pagina, maar lees graag ook de tijdlijn even door hoor, zal ik eerlijk toegeven. Al vind ik de gevolgde pagina's niet meer zo interessant, wordt een beetje eenheidsworst en steeds van hetzelfde. Ik wil nu eigenlijk naar een overzicht toe waar ik zo één keer per week even een half uurtje leuk leesvoer heb van bekenden. Zelf doe ik weinig met Facebook, af en toe een foto van de kinderen voor ooms en tantes en kennissen die het interesseert en die dat leuk vinden.
quote:Hodor schreef op 18 juli 2016 @ 19:29:

Ik heb geen facebook. Ik mis er niks van. Weet je nog dat iedereen een hyves pagina had? Of myspace? Deze dingen komen en gaan. Het enige dat facebook goed doet is dat het mensen het idee geeft dat je niet zonder kan. Anders mis je van alles en word je niet gevraagd voor feestjes. Goede vrienden houd je toch wel contact mee, en als je foto's wil zien ga je een keertje langs of je stuurt ze via whatsapp/email. En het is ook leuk om nog ergens over te kunnen praten als je elkaar ziet, niet dat je de hele afgelopen maand al hebt zien langskomen.

Hyves heb ik nog meegemaakt, dat gebruikte ik in klas 1 en 2 van de middelbare school. (En nog even klas 3)

Daar was het volgens mij door een grote update van de layout in Hyves ineens de maanden erna BOEM niemand die het nog veel gebruikte.

Volgens mij was Hyves sowieso een website die maar voor korte duur zéér populair was (2 of 3 jaar) Facebook wel al veel langer maar de vraag is idd hoe lang nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven