Geleende e-books in buitenland lezen?

26-04-2016 14:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er niet uit via de site van de bibliotheek. Weet iemand of je geleende e-books ook in het buitenland kan lezen op je e-reader (Kobo)? De boeken download je toch voor bepaalde tijd? Dan heb je toch geen wifi nodig?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me van wel!
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Dacht van wel. Kunnen ze je dat bij de bieb niet vertellen of is die inmiddels ook volledig geautomatiseerd?

Als ik me niet vergis is de uitleentermijn drie weken, soms mag je in periode van de zomervakantie een boek een week langer houden.
verba volant, scripta manent.
Zet je wifi uit en check of je ze kunt lezen



Volgens mij download je ze inderdaad, dus moet het geen probleem zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja, kun je in het buitenland lezen. Hou er rekening mee dat de uitleentermijn 3 weken is en dat dan het boek niet meer te openen is. En verlengen kan dus niet (alleen vanuit thuis). Erg onhandig!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 26 april 2016 @ 14:37:

Zet je wifi uit en check of je ze kunt lezen



Volgens mij download je ze inderdaad, dus moet het geen probleem zijn.





Ook dit. Ik heb ontzettend veel boeken op het ding staan, ander merk maar dat maakt niet uit, ik kan ze in het buitenland gewoon lezen.

Als je alleen een link hebt naar een boek en geen Wifi in de buurt houdt het op.
verba volant, scripta manent.
Vraag het even bij de bieb.
Alle reacties Link kopieren
Marianne, het gaat om e-books via de bieb. Die leen je gratis maar vervallen na een bepaalde periode.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook wel eens aan gedacht. Ik woon in het buitenland en zou best wel boeken uit een Nederlandse bibliotheek willen lenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 26 april 2016 @ 14:37:

Zet je wifi uit en check of je ze kunt lezen



Volgens mij download je ze inderdaad, dus moet het geen probleem zijn.Hihi, dat is wel een goede! Ware het niet dat ik mijn e-reader pas vanmiddag kan ophalen, omdat ik hem gisteren besteld heb. Maar, dan kan ik het dus gauw checken;-)
Ik heb ook een kobo en kan gewoon boeken in het buitenland lezen. Ik mag ze twee weken van de bieb lenen en zolang ik de ereader niet aansluit op de computer verdwijnt de link niet en kan ik ze dus langer lenen. Ik kan hem wel gewoon opladen met het snoer. Ideaal ding!
He wat gek Rozegeranium, ik dacht dat alle NL bibliotheken met hetzelfde systeem werken en dat je dus overal drie weken kunt lenen. Ik snap ook niet hoe het kan dat je boeken langer kunt lenen. Bij mij houden ze er met drie weken echt mee op, Wifi of geen wifi.



Ik ben net op vakantie in het buitenland geweest en heb heerlijk genoten van mijn Ebiebboeken hoor.



@Raccoon, heb je niet nog een postadres en/of NL bankrekening dat je gewoon bij een NL bieb een abonnement kunt nemen? Of dat je ouders dat voor je kunnen doen ofzo? Ik betaal volgens mij 60 euro per jaar, dus dat is de moeite voor onbeperkt boeken lezen!
Ah ik woon in het buitland en onze bieb heeft twee weken =) Maar zonder aansluiten op het net blijft mn link geldig....maar zodra ik hem aansluit "ziet" hij dat de link is verlopen en is het boek verlopen....Wel mag ik maar twee boeken per week lenen. Niet heel handig als je een week op vakantie gaat en erg snel leest...
Ah, dat verklaart een hoop rozegeranium! Twee boeken is wel heel kort/weinig trouwens, jammer is dat. Hier mag je er tien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven