geluid opnemen met telefoon zonder dat iemand het door heeft

04-05-2015 14:58 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ff snel een vraagje. Er komt zo iemand naar mijn huis om wat zakelijke dingen af te handelen. Ik ben een vrouw en we hebben 2x contact gehad via whatsapp en vond dat hij uitdagend deed en vreemde dingen zei. Ik wil graag dit gesprek met mijn telefoon opnemen zodat ik bewijs heb als die rare dingen zegt. Ik heb een samsung galaxy s5. Heb mijn telefoon al op trillen gezet. Kan ik dit opnemen zonder dat hij het door heeft of dat mijn telefoon in een keer geluiden gaat maken?



Dankje x
Waarom spreek je dan thuis af?



Maar goed, je kunt de microfoon toch aanzetten voor je de deur opendoet?
Alle reacties Link kopieren
Als je hem van te voren al op opnemen zet kan het gewoon volgens mij.



Maar waarom spreek je met zo iemand af in je huis, als je alleen bent? Klinkt niet heel slim.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je in hemelsnaam dit gesprek thuis!! door laten gaan als je denkt dat het nodig is om het op te gaan nemen? Gewoon afzeggen en plannen in een kantoor/cafe oid. Dit soort dingen snap ik dus echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Als hij vreemd doet kun je beter niet thuis afspreken. En je kunt misschien wel het gesprek opnemen, maar deze opname gebruiken wordt een probleem. Dat mag niet zonder zijn toestemming.
Alle reacties Link kopieren
Ja iedereen is op de hoogte ik denk niet dat die iets doet zou niet slim zijn want heb ook wel dingen in huis liggen waarvan die neer gaat. Ik ga het opnemen en de rest zie ik wel. Volgende keer beter in een cafe ofzo.
Gaat het om drugs ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Lekker niveautje



Maar wat parbleu al zegt, zo'n opname kun je niet gebruiken. Tenzij je natuurlijk lekker met Jan en alleman wilt roddelen en ruzie wilt maken erover.
Wat wil je met die opname doen dan?
Alle reacties Link kopieren
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me trouwens werkelijk af hoe je dit voor elkaar wilt krijgen. Als de microfoon niet onder je neus ligt pikt hij het geluid niet op. En als hij onder je neus ligt heeft hij het echt wel door.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt wat in huis liggen waar hij van neer gaat? Waar moet ik dan aan denken?



Maar goed, je mag iemand niet opnemen zonder hun toestemming.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Leuke avatar heb je



Maar even serieus, als je na moet denken over de dingen die je in huis hebt om hem neer te laten gaan, moet je niet met zo iemand thuis afspreken. Ook niet met microfoon en honkbalknuppel.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Haal er een echte getuige bij dit gesprek. Desnoods de buurvrouw die plotseling een bakkie komt doen.
Jaja, dingen in huis waavan die neer gaat.



Hemeltje, soort zoekt soort geloof ik.



Ga zo door meid, goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Wat je zou kunnen doen, is je spraakrecorder aanzetten en je scherm uit, van je telefoon, en die gewoon in je hand vast blijven houden terwijl je met hem praat. Dan moet je wel blijven staan, anders staat het vreemd. Maar het is mij opgevallen dat sommige mensen altijd hun telefoon in hun hand houden. Het staat wel wat, nou ja, vul maar in, puberaal misschien. Maar het is niet extreem ogewoon.



Je zou dan bv in de keuken gaan zitten met hem en terwijl je praat een beetje rommelen in de keuken zodat je kunt blijven staan. Of je legt je telefoon op tafel als jullie wel gaan zitten. De mobiele telefoon is zo mainstream geworden dat sommigen ze altijd dichtbij ze willen hebben. Dus dat is niet vreemd. Bij sommige mensen is ie volgens mij gewoon aan hun hand vastgeplakt met secondelijm ofzo. Ik vind dat mijn spraakrecorder best goed geluid opneemt. Of een camera neerzetten ergens en het filmen, misschien dat dat een betere geluidopname oplevert. De lens is maar ee paar centimeter dus die kun je best ergens tussen zetten zonder dat het opvalt.



Voor zover de tips van Sherlock Gladoortje, het enige wat je er wel aan hebt, stel dat hij je vermoord, heeft de recherche wel een opname van zijn stem. Dat kan erg handig blijken voor bewijsmateriaal, zeker als hij je vermoord en het staat opgenomen.



Alle gekheid op een stokkie, mensen die ik niet vertrouw, komen mijn huis niet in. Je kan je nog bedenken als hij voor de duer staat en een terassje pakken omdat het zulk mooi weer is. Zou ik doen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
En stel dat er wel iets gebeurt, is dan dan iets wat je bij de politie gaat melden of gewoon aan hem?

Want in het eerste geval, is dat dan geen onrechtmatig bewijs ofzo? Omdat je het zelf hebt gedaan/stiekem?
Alle reacties Link kopieren
En? Leg-tie al?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Haha bedankt voor de reacties.. het is allemaal goed gegaan. Heb ook gezegd dat ik weer snel weg moest.
Nou gelukkig maar meid.
Alle reacties Link kopieren
Nou beter voortaan niet met vage figuren omgaan waarvan je allerlei gesprekken moet opnemen. En anders een dictafoon kopen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 04 mei 2015 @ 15:03:

Als hij vreemd doet kun je beter niet thuis afspreken. En je kunt misschien wel het gesprek opnemen, maar deze opname gebruiken wordt een probleem. Dat mag niet zonder zijn toestemming.



FOUT, mag je wel gebruiken.

Iedereen die deelneemt aan een gesprek mag dit opnemen, ook als de anderen dit niet weten.

Je mag zelfs als deelnemer aan een niet deelnemer vragen het op te nemen.

Hetgeen NIET mag is als niet deelnemer op eigen initiatief een gesprek op te nemen.



Een gsm heeft een hele goede microfoon, een gesprek in een gemiddelde ruimte neemt die zonder problemen verstaanbaar op.





Ik heb zelfs mijn gewone dect telefoon zo aangepast dat ik ook die gesprekken kan opnemen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven