Geluid tv doet raar

18-12-2015 14:27 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteravond doet het geluid van onze tv raar. De muziek in tv programma's en reclames hoor je normaal, maar de stemmen van mensen klinken alsof je met watten in je oren zit. We hebben digitale tv van KPN en daar zeggen ze bij de klantenservice dat er geen storing bij hen bekend is. Mijn man hoopt dat het aan het toestel ligt, want hij heeft een mooie nieuwe in de reclamefolders gezien een paar dagen terug



Zijn er hier misschien meer mensen met digitale tv van KPN die sinds gisteren problemen hebben met het geluid toevallig?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Instellingen van de tv ben ik al mee aan het proberen geweest. Daar kan ik niets vinden wat het probleem verhelpt helaas
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Mijn man hoopt dat het aan het toestel ligt, want hij heeft een mooie nieuwe in de reclamefolders gezien een paar dagen terug



Kan je niet helpen maar dit vind ik grappig
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zeker weten dat je man de tv niet heeft gesaboteerd, iets met de instellingen van het geluid heeft gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 18 december 2015 @ 14:58:

Mijn man hoopt dat het aan het toestel ligt, want hij heeft een mooie nieuwe in de reclamefolders gezien een paar dagen terug



Kan je niet helpen maar dit vind ik grappig Uiteraard verdenk ik hem nu wel van het saboteren van de tv. Maar dat wordt natuurlijk ontkend
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 18 december 2015 @ 14:59:

Zeker weten dat je man de tv niet heeft gesaboteerd, iets met de instellingen van het geluid heeft gedaan? Ik typ het toevallig net in een reactie haha!
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geprobeert de box te resetten? Stekker eruit en een paar minuten wachten.

Instellingen van de box gecontroleerd via het menu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pepermint_Patty schreef op 18 december 2015 @ 15:39:

Heb je al geprobeert de box te resetten? Stekker eruit en een paar minuten wachten.

Instellingen van de box gecontroleerd via het menu.Ook al geprobeerd inderdaad. Helpt ook niet
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Is de box met scart aan gesloten of HDMI?Zitten de kabels er nog goed in?
Alle reacties Link kopieren
Tv terug naar fabrieksinstellingen?

Even e ht 1voor 1 de kabels nalopen, evt eruit en erin ipv denken dat het wel goed zit
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Aangesloten met HDMI. Fabrieksinstellingen ook al gedaan. Helpt ook niet helaas. Kabels ook allemaal nagegaan. Ik weet echt niet meer wat ik nog meer zou kunnen doen...
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op www.allestoringen.nl , misschien is er toch sprake van een storing, de mensen die de telefoon aannemen weten ook niet altijd alles.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 18 december 2015 @ 16:39:

Kijk eens op www.allestoringen.nl , misschien is er toch sprake van een storing, de mensen die de telefoon aannemen weten ook niet altijd alles.Die site houd ik inderdaad ook al sinds vanmorgen in de gaten. Zie nog geen meldingen. Zou bijna zeggen "helaas"
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik kijk nu net nog eens en nu wordt er wel melding gemaakt van een storing sinds 08:46 uur. Er wordt alleen niet bij verteld wat voor storing. Dus of het "mijn" storing is, weet ik niet. Wij hebben al problemen sinds gisteravond en niet pas vanmorgen
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Probeer de HDMI-kabel eens om te draaien, dan lopen de signalen via andere aders, hopelijk jun je zo de kabel uitsluiten...

Heb je nog analoge TV? Hoe klinkt daar het geluid van?
Alle reacties Link kopieren
quote:GarciaCM schreef op 18 december 2015 @ 16:45:

Hey, ik kijk nu net nog eens en nu wordt er wel melding gemaakt van een storing sinds 08:46 uur. Er wordt alleen niet bij verteld wat voor storing. Dus of het "mijn" storing is, weet ik niet. Wij hebben al problemen sinds gisteravond en niet pas vanmorgenEr staat maar zelden een reden voor een storing maar je ziet wel aan het grafiekje hoeveel meldingen er zijn. Daaronder staan de regio's van waaruit de meeste meldingen komen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Kun je het even aan de buren vragen? Als zij het ook hebben ligt het niet aan je TV. Hier heeft de helft van de bewoners dezelfde provider, bij een storing is er altijd wel iemand die belt met de vraag "heb jij dat ook?"
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn de hoge tonen weggedraaid. Bij mij lopen de hoge tonen via de tv en de lage tonen via een box. Als ik de tv op mute zet hoor je alleen de box nog.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook proberen ook met n scart kabel aan te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips. Die ga ik nog even proberen, waar mogelijk. Bij de buren geen problemen. Weet van een aantal dat zij ook KPN hebben en daar doet alles het normaal.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Vooralsnog wordt het vanavond The Echo of Holland vrees ik
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Een week verder en nog steeds doet de tv af en toe raar. We hebben nu alle opties wel zo'n beetje gehad denk ik, behalve een nieuwe tv. Alle kabels eruit gehad en er weer in gedaan, instellingen gecheckt, alles opnieuw geïnstalleerd, bij buren en vrienden met KPN gecontroleerd of zij problemen hebben, allestoringen.nl in de gaten gehouden, uiteraard contact gehad met KPN zelf, alle tips uit dit topic al geprobeerd.... ik zie echt niet meer wat we nog meer kunnen doen. Gelukkig doet het probleem zich niet continue voor, maar wel meerdere keren per dag langdurig. Dat is dus erg vervelend. Toch maar naar de winkel dan? Het begint erop te lijken.....
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet aan een kabel liggen? Deze lenen wellicht en kijken of daar het orobleem ligt.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Krijg je uit elke bron de storing? Dus: hoe klinkt het als je een DVD/Blue Ray afspeelt? Zit er een Digitenne aansluiting op je TV? Zo ja, dan zou je kunnen proberen of je Digitenne binnenkrijgt op een stukje draad. Npo 1, 2, 3 ontvang je zonder kaart.



Op die manier lokaliseer je waar de fout zit, maw is het TV of iets daarbuiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 28 december 2015 @ 16:11:

Kan het niet aan een kabel liggen? Deze lenen wellicht en kijken of daar het orobleem ligt.Hebben we geprobeerd met een kabel van een vriend. Hielp niet helaas
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven