Geïmporteerde illustrator-afb in indesign CC

19-10-2016 15:39 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een illustrator-bestand, een logo, geïmporteerd in Indesign CC.

Als ik het logo iets aanpas in illustrator, verandert deze van plek als ik in indesign de geïmporteerde bestanden bijwerk…

Hor zorg je in illustrator dat deze op dezelfde plek blijft staan?



Ik heb nu in illustrator een vakje met X/Y waarde op nul geplaatst en deze vastgezet.

Zo van, als de X en Y van het logo dus aangepast wordt ivm veranderen logo, en Indesign “meet” vanaf linksboven de plaatsingsplek, dan moet dit met het vakje op de nullijn wel goed gaan…. niet dus.

Weet iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Vreemd... geen idee hoe dat komt, zelf plak ik logo's altijd vanuit illustrator gewoon direct in indesign, vind ik prettiger werken
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Direct copypasten of importeren zonder koppeling. Als je gekoppeld importeert, zullen alle wijzigingen ook in het bronbestand worden doorgevoerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik plak nooit iets los... daar wordt je indesign document onnodig groot van dus ik gebruik altijd geïmporteerde bestanden.

Ook omdat je bij een wijziging van een ill. of foto direct een melding krijgt dat het origineel is aangepast.

Anders moet je in elk indesign doc. waarin het bestand gebruikt is, weer handmatig plakken dus de kans dat je per ongeluk een oude versie blijft gebruiken is aanwezig



In ieder geval nog geen tips over t verschuiven

ik wacht even af!
Heb je een aanpassing gemaakt in een bestaand logo of heb je het logo geheel zelf opgebouwd in AI?
Alle reacties Link kopieren
geen aanpassing in ontwerp van een ander.

eigen ontwerp in illustrator wat ik daarna iets heb aangepast en dus verspringt.
Ai ontwerp als png opgeslagen?
Alle reacties Link kopieren
Nee gewoon als ai

Png is voor web en niet van toepassing

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven