Gezocht: een creatieve helpende hand! (logo, website, ea)

02-05-2016 17:05 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve Viva-meiden,



Ik speel al een tijdje met het idee een toffe vlog te gaan beginnen op YouTube. (wie niet tegenwoordig haha)

Uiteraard heb ik de nodige research gedaan en de belangrijkste tip die ik vond was: zorg dat je een doel hebt en dat je praat over iets wat je ook echt interesseert.



De keus was toen al snel gemaakt; mijn grote liefde Frankrijk! Ik ben wat rond gaan snuffelen en heb ontdekt dat er nog geen enkele vlog is over dit mooie land. En met de cancel van Campinglife op tv (waar nog wel eens wat regio-tips werden gegeven) is er nog maar weinig 'te kijken' over where to go and what to see in la douce France. Erg jammer als je bedenkt hoeveel vrienden, gezinnen met kids en ouderen per jaar naar het zuiden afreizen, toch?



Maar nu komt ook gelijk het probleem: ik ben 100 % kenner wat betreft Frankrijk, ik heb camera en theaterervaring en een vlotte babbel en ik denk zeker dat er een markt voor zou kunnen zijn... Ik heb alleen NUL verstand van computers. :(

Ik heb op zich creatieve ideetjes maar dus totaal niet de skills hier hier vorm aan te geven. Denk aan een logo, een banner op het YouTube kanaal, en evt het samenstellen van de filmpjes.



Op zich zou ik hier natuurlijk iemand voor in kunnen huren, nadeel is alleen een beetje dat ik al een dure videocamera met statief etc aan heb moeten schaffen, dus de centjes zijn voorlopig een beetje op haha.

Ik hoop dus stiekem dat iemand dit leest en denkt, hé wat een leuk idee (misschien ook iemand met een liefde voor Frankrijk, maar dat hoeft natuurlijk niet) daar wil ik wel aan meewerken! Of misschien ken je iemand die dit leuk zou lijken? Die wat reclame voor zijn of haar bedrijf zou kunnen maken op deze manier?



Wie weet wordt de vlog namelijk wel heeeeeeel beroemd, move over Enzo Knol



Alle tips en ideeen zijn welkom! Hope to hear from you,



Liefs, Nathalie
Alle reacties Link kopieren
Dus je begint een vlog, maar behalve leuk kunnen babbelen het op kunnen nemen kun je niets in de bewerking e.d.? Succes dan maar...
Huur iemand in. Betaal.



Die mensen hebben een beroep, daar verdienen ze hun brood mee en die kunnen niks met jouw beroemdheidsaspiraties. Daar eten ze niet van.
Zoiets bedoel je?: Frankrijk
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me wel aan bij bovenstaande mensen. Dat is niet zuur bedoeld, maar volgens mij worden webdesigners enórm vaak gevraagd om 'even' een klusje te doen, of een vriendendienst. Geldt ook voor fotografen (en wellicht andere beroepen). Je hoeft als je met vloggen begint echt niet direct een super professionele banner o.i.d. te hebben joh. Ik zou denk ik wel tijd besteden aan het oefenen met video-montage. Als je er een beetje uit wilt springen zou ik daar tijd aan besteden, evenals een goede muziekbibliotheek. Als het een beetje gaat lopen (of als je wat geld ervoor hebt gespaard) zou ik aan de slag gaan met een logo, banner etc. helemaal naar jouw smaak.
Alle reacties Link kopieren
Neem hier eens een kijke:

www.fiverr.com

www.upwork.com
Alle reacties Link kopieren
Als iets je passie is en je wil er echt voor gaan, steek dan ook tijd en energie in de bijbehorende skills te ontwikkelen. Er staan op youtube genoeg instructievideo's over hoe filmpjes te monteren. En eerlijk gezegd is de basis niet eens zo heel ingewikkeld.

(Waarom heerst er toch vaak de gedachte dat creatieve mensen wel voor dankbaarheid aan de bak gaan ipv een loon)
Alle reacties Link kopieren
Verdiep je eens in #bijdebakker
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? De campinglifekijker komt namelijk niet heul erg overeen met de youtubekijker, dus dat 'gat' dat is gevallen bestaat niet.

Hoe ga je het aankleden? Jij gaat wat vertellen over Frankrijk. Enig. Maar wat is er te zien?
Alle reacties Link kopieren
En als diegene nou voor iedereen een 'vriendendienstje' doet, waar betaalt ze dan haar brood van?



Juist. Ook dat is een vak waar mensen van leven en de hypotheek van betalen. Als je er niet voor wilt betalen, zul je het zelf moeten leren.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:RamonZwiggelaar schreef op 02 mei 2016 @ 17:24:

Neem hier eens een kijke:

www.fiverr.com

www.upwork.comThx voor de tips!
een logo koop je voor een 10tje op etsy.
Dat helpende handje dat dit kan, kiest wel voor een ander die er wel voor dokt.

Vraag aan je vrienden of ze je kunnen helpen of ga zelf een cursus doen.
Alle reacties Link kopieren
Oke wauw. Wat een hatelijke reacties allemaal. Ik wilde hier niemand mee beledigen hoor, sorry als dat zo overkomt!

Ik wil er uiteraard best voor betalen maar ben niet persé op zoek naar een professional die dit dag in dag uit doet.



Ik dacht gewoon dat er mogelijk ook wel mensen zouden zijn die het als hobby deden en bijv ook veel van Frankrijk houden. Kennelijk valt dit bij erg veel mensen verkeerd en is dit dus echt alleen iets wat je doet 'om je hypotheek te betalen' en niet zomaar voor de leuk omdat je graag creatief bezig bent. Mijn fout dan zullen we maar zeggen.
Lieve schat, logo's ontwerpen is een vak. Daar gaat veel tijd inzitten, in een goed logo ontwerpen, mensen studeren daarvoor. Daar wals je nogal overheen.
Ik denk dat het komt, doordat er dagelijks mensen komen bedelen, leuren om van alles en nog wat.

Iedereen wil maar van alles hebben, zonder er zelf moeite voor te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch met mensen die vinden dat een niet tastbare dienst wel gratis kan worden geleverd?
Je eerste bericht suggereert sterk dat het gratis moet. Mensen wijzen je erop dat zulke diensten ook geld kosten. Dat is niet hatelijk, maar realistisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nathalief25 schreef op 02 mei 2016 @ 17:52:

Oke wauw. Wat een hatelijke reacties allemaal. Ik wilde hier niemand mee beledigen hoor, sorry als dat zo overkomt!

Ik wil er uiteraard best voor betalen maar ben niet persé op zoek naar een professional die dit dag in dag uit doet.



Ik dacht gewoon dat er mogelijk ook wel mensen zouden zijn die het als hobby deden en bijv ook veel van Frankrijk houden. Kennelijk valt dit bij erg veel mensen verkeerd en is dit dus echt alleen iets wat je doet 'om je hypotheek te betalen' en niet zomaar voor de leuk omdat je graag creatief bezig bent. Mijn fout dan zullen we maar zeggen.De klussen voor grafische ontwerpers liggen nog steeds niet voor het oprapen. Dat het gratis gedaan moet worden uit hobby is natuurlijk best jammer. Aan creatieven durven mensen dat snel te vragen (want creatief werk = leuk), terwijl niemand een berichtje plaatst of een loodgieter uit hobby de cv-ketel gratis komt installleren.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja dat was niet mijn intentie. Dat weet ik ook niet omdat ik dus zoals ik al zei echt helemaal niet in dat wereldje zit. Ik ben docente Frans op de middelbare (uiteraard haha) dus weet niets van ontwerp en design. Maar weet inderdaad dat dat in de fotografie en modellenwereld ook vaak gebeurd, dus snap wel beetje wat jullie bedoelen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Vraag eens aan een docent beeldende vorming hoeveel tijd erin gaat zitten. Leer je gelijk het vakgebied van een collega beter kennen...
quote:Nathalief25 schreef op 02 mei 2016 @ 18:04:

Nou ja dat was niet mijn intentie. Dat weet ik ook niet omdat ik dus zoals ik al zei echt helemaal niet in dat wereldje zit. Ik ben docente Frans op de middelbare (uiteraard haha) dus weet niets van ontwerp en design. Maar weet inderdaad dat dat in de fotografie en modellenwereld ook vaak gebeurd, dus snap wel beetje wat jullie bedoelen denk ik.Bied dan op z'n minst nog een ruil aan... "Ik geef je Franse conversatieles, maak jij mijn logo?" komt veel sympathieker over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nathalief25 schreef op 02 mei 2016 @ 18:04:

Nou ja dat was niet mijn intentie. Dat weet ik ook niet omdat ik dus zoals ik al zei echt helemaal niet in dat wereldje zit. Ik ben docente Frans op de middelbare (uiteraard haha) dus weet niets van ontwerp en design. Maar weet inderdaad dat dat in de fotografie en modellenwereld ook vaak gebeurd, dus snap wel beetje wat jullie bedoelen denk ik.En hoe zou jij het vinden als mensen van jou verwachten dat gratis bijles geeft 'want je geeft toch les omdat je zoveel van kinderen houdt, niet om je hypotheek te betalen'?
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 02 mei 2016 @ 18:12:

[...]





En hoe zou jij het vinden als mensen van jou verwachten dat gratis bijles geeft 'want je geeft toch les omdat je zoveel van kinderen houdt, niet om je hypotheek te betalen'?



Nou, heel toevallig oefen ik met 2 mensen wekelijks op hun Frans omdat ze binnenkort gaan verhuizen. Ze hebben me ook geld geboden maar dat heb ik afgeslagen juist omdat de taal mijn hobby is en ik vind het super dat ze die kant op gaan.



Daarbij heb ik ook nog een kappersdiploma en knip ik zeer regelmatig vrienden gratis. Ook daarvoor zou ik makkelijk geld kunnen vragen omdat het een beroep is waar ik toch echt 3 jaar voor gestudeerd heb. Maar ik vind het gewoon leuk om te doen.



Maar dat is dus kennelijk dan heeeel raar. Misschien ben ik te goedgeefs ofzo.



Whatever ik heb in elk geval al 2x een bericht gestuurd met n sorry erin, ik blijf niet bezig. Als je het er niet mee eens bent besteed je tijd dan vooral niet aan mij zou ik zeggen
quote:Nathalief25 schreef op 02 mei 2016 @ 18:21:

[...]





Nou, heel toevallig oefen ik met 2 mensen wekelijks op hun Frans omdat ze binnenkort gaan verhuizen. Ze hebben me ook geld geboden maar dat heb ik afgeslagen juist omdat de taal mijn hobby is en ik vind het super dat ze die kant op gaan.



Daarbij heb ik ook nog een kappersdiploma en knip ik zeer regelmatig vrienden gratis. Ook daarvoor zou ik makkelijk geld kunnen vragen omdat het een beroep is waar ik toch echt 3 jaar voor gestudeerd heb. Maar ik vind het gewoon leuk om te doen.



Maar dat is dus kennelijk dan heeeel raar. Misschien ben ik te goedgeefs ofzo.



Whatever ik heb in elk geval al 2x een bericht gestuurd met n sorry erin, ik blijf niet bezig. Als je het er niet mee eens bent besteed je tijd dan vooral niet aan mij zou ik zeggen Juist, je doet het ernaast voor mensen die je persoonlijk kent. Nogal een verschil met een wildvreemde op een forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven