Gezocht: een creatieve helpende hand! (logo, website, ea)

02-05-2016 17:05 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve Viva-meiden,



Ik speel al een tijdje met het idee een toffe vlog te gaan beginnen op YouTube. (wie niet tegenwoordig haha)

Uiteraard heb ik de nodige research gedaan en de belangrijkste tip die ik vond was: zorg dat je een doel hebt en dat je praat over iets wat je ook echt interesseert.



De keus was toen al snel gemaakt; mijn grote liefde Frankrijk! Ik ben wat rond gaan snuffelen en heb ontdekt dat er nog geen enkele vlog is over dit mooie land. En met de cancel van Campinglife op tv (waar nog wel eens wat regio-tips werden gegeven) is er nog maar weinig 'te kijken' over where to go and what to see in la douce France. Erg jammer als je bedenkt hoeveel vrienden, gezinnen met kids en ouderen per jaar naar het zuiden afreizen, toch?



Maar nu komt ook gelijk het probleem: ik ben 100 % kenner wat betreft Frankrijk, ik heb camera en theaterervaring en een vlotte babbel en ik denk zeker dat er een markt voor zou kunnen zijn... Ik heb alleen NUL verstand van computers. :(

Ik heb op zich creatieve ideetjes maar dus totaal niet de skills hier hier vorm aan te geven. Denk aan een logo, een banner op het YouTube kanaal, en evt het samenstellen van de filmpjes.



Op zich zou ik hier natuurlijk iemand voor in kunnen huren, nadeel is alleen een beetje dat ik al een dure videocamera met statief etc aan heb moeten schaffen, dus de centjes zijn voorlopig een beetje op haha.

Ik hoop dus stiekem dat iemand dit leest en denkt, hé wat een leuk idee (misschien ook iemand met een liefde voor Frankrijk, maar dat hoeft natuurlijk niet) daar wil ik wel aan meewerken! Of misschien ken je iemand die dit leuk zou lijken? Die wat reclame voor zijn of haar bedrijf zou kunnen maken op deze manier?



Wie weet wordt de vlog namelijk wel heeeeeeel beroemd, move over Enzo Knol



Alle tips en ideeen zijn welkom! Hope to hear from you,



Liefs, Nathalie
quote:Nathalief25 schreef op 02 mei 2016 @ 18:04:

Nou ja dat was niet mijn intentie. Dat weet ik ook niet omdat ik dus zoals ik al zei echt helemaal niet in dat wereldje zit. Ik ben docente Frans op de middelbare (uiteraard haha) dus weet niets van ontwerp en design. Maar weet inderdaad dat dat in de fotografie en modellenwereld ook vaak gebeurd, dus snap wel beetje wat jullie bedoelen denk ik.Heb je geen creatieve leerlingen met wie je er een soort project van kan maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 02 mei 2016 @ 18:26:

[...]





Juist, je doet het ernaast voor mensen die je persoonlijk kent. Nogal een verschil met een wildvreemde op een forum.



En ze biedt zelf aan het gratis te doen, dat is ook weer wat anders dan een gratis dienst vragen.



Mijn man is IT-er, en je wil niet weten hoeveel verre buren en vage kennissen verwachten dat hij gratis 'wel even zus of zo maakt' terwijl 'wel even' al vlug een paar uur in beslag neemt.

En dan zwaar verontwaardigd zijn als hij een offerte stuurt (hij is zzp'er), dan vragen ze het ineens wel aan het neefje van de poetsvrouw 'dat ook graag computert'...
Alle reacties Link kopieren
Beetje jammer van al die hatelijke reacties hier ja.

Ik heb je maar een prive bericht gestuurd met wat info hoe je het kunt bereiken.



En wat Lux zegt klopt niet helemaal.

Het is namelijk maar net op welk forum je zit, of bij welke facebook groep je zit. Wellicht dat het voor ons Nederlanders niet normaal is om voor een ander op dit forum iets gratis te doen. Maar er zijn zat forums en facebook groepen waar je om wat hulp kunt vragen en mensen die normaal gesproken veel geld vragen willen je maar al te graag even helpen. Een logotje maken voor een mede gebruiker van een bepaalde groep online is voor sommige mensen totaal geen moeite.
Alle reacties Link kopieren
Een paar dagen geleden zag ik op tv Patrick Lodiers die een bekende vlogger bezocht. Ik weet niet welk programma het was maar het zal wel ergens terug te vinden zijn.

Die vlogger had een kamer in zijn huis omgebouwd tot studio en hij was dus ook thuis in videobewerking om het er dus zo professioneel mogelijk uit te laten zien. Dat laatste zal je op termijn moeten leren als je het tenminste goed wilt aanpakken en niet steeds van anderen afhankelijk wilt zijn.

Voor een logo kun je iemand inhuren.

Succes ermee.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 02 mei 2016 @ 18:29:

[...]





Heb je geen creatieve leerlingen met wie je er een soort project van kan maken?Haha dat is een verdomd leuk idee. Thx voor de tip!
Ik snap het wel hoor, het is vast een lieve en goedbedoelde vraag en er zijn écht wel creatieve, helpende handen.



De pittige reacties snap ik ook. Ik ben zelf schrijver en word zo ontzettend vaak gevraagd of ik even een tekstje, blogje, vlogje, verhaal, interview, website of krantenartikel wil schrijven want dan krijg ik de kans om mijzelf te ontplooien, mijn naam word er onder gezet, het is gratis reclame voor mij als schrijver, ik moet het zien als een mooie kans om meer portfolio of klanten voor mijzelf te generen.



9 van de 10 keer levert het niets op. Geen reclame, geen wederdienst. Noppes. En met een beetje pech gaan ze nog zeiken over mijn vriendendienst ook, of dusdanig zemelen en schaven dat ik er veel tijd in moet steken die ik ook in eigen en betaald werk had kunnen investeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 02 mei 2016 @ 18:33:

[...]





En ze biedt zelf aan het gratis te doen, dat is ook weer wat anders dan een gratis dienst vragen.



Mijn man is IT-er, en je wil niet weten hoeveel verre buren en vage kennissen verwachten dat hij gratis 'wel even zus of zo maakt' terwijl 'wel even' al vlug een paar uur in beslag neemt.

En dan zwaar verontwaardigd zijn als hij een offerte stuurt (hij is zzp'er), dan vragen ze het ineens wel aan het neefje van de poetsvrouw 'dat ook graag computert'...Nee. Het knippen van mijn vrienden. Ja. Maar het stelletje dat naar Frankrijk gaat verhuizen kende ik slechts via via. Er is gewoon tegen hen gezegd vraag eens aan Nath die is dol op Frankrijk. Dus dat is geen gratis vriendendienst. En overigens al de 3de keer; mensen sturen regelmatig anderen naar me door voor Franse les, info en tips. Nogmaals het is ook een hobby dus doe ik dat zomaar. Ik snap dat het irritant is als je als ZZP er gevraagd wordt en gezeik krijgt over offertes. Dat is ook niet leuk dat snap ik. Maar daar kan IK niks aan doen. Ik stel gewoon een vraag onder het motto wie niet waagt die niet wint!
Alle reacties Link kopieren
quote:RamonZwiggelaar schreef op 02 mei 2016 @ 18:40:

Beetje jammer van al die hatelijke reacties hier ja.

Ik heb je maar een prive bericht gestuurd met wat info hoe je het kunt bereiken.



En wat Lux zegt klopt niet helemaal.

Het is namelijk maar net op welk forum je zit, of bij welke facebook groep je zit. Wellicht dat het voor ons Nederlanders niet normaal is om voor een ander op dit forum iets gratis te doen. Maar er zijn zat forums en facebook groepen waar je om wat hulp kunt vragen en mensen die normaal gesproken veel geld vragen willen je maar al te graag even helpen. Een logotje maken voor een mede gebruiker van een bepaalde groep online is voor sommige mensen totaal geen moeite.Bedankt Ramon.
En ik vind Frankrijk écht geweldig! En een vlog over Frankrijk lijkt mij ook vet leuk! Dus ik hoop dat je iets moois ervan kunt maken.
quote:TheJoker schreef op 02 mei 2016 @ 19:00:

Ik snap het wel hoor, het is vast een lieve en goedbedoelde vraag en er zijn écht wel creatieve, helpende handen.



De pittige reacties snap ik ook. Ik ben zelf schrijver en word zo ontzettend vaak gevraagd of ik even een tekstje, blogje, vlogje, verhaal, interview, website of krantenartikel wil schrijven want dan krijg ik de kans om mijzelf te ontplooien, mijn naam word er onder gezet, het is gratis reclame voor mij als schrijver, ik moet het zien als een mooie kans om meer portfolio of klanten voor mijzelf te generen.



9 van de 10 keer levert het niets op. Geen reclame, geen wederdienst. Noppes. En met een beetje pech gaan ze nog zeiken over mijn vriendendienst ook, of dusdanig zemelen en schaven dat ik er veel tijd in moet steken die ik ook in eigen en betaald werk had kunnen investeren.



En dat nog niet alleen. Je wil een goed stuk schrijven want jouw naam komt eronder, en vervolgens gaan ze ermee aan de haal zodat het een vreselijk stuk wordt, dus de enige publiciteit die je dan nog krijgt is negatieve. En jij hebt toch netjes je uren erin gestoken met research, schrijven, herschrijven, fact checken en een opbouw en schrijfstijl aanpassen aan de doelgroep.



Dus ze helpen niet alleen je stuk om zeep, maar alle reclame die je er zogenaamd mee krijgt wil je ook nog eens absoluut niet hebben.
Ik vind het idee om het met de klas te gaan doen super trouwens!
Alle reacties Link kopieren
quote:TheJoker schreef op 02 mei 2016 @ 19:08:

En ik vind Frankrijk écht geweldig! En een vlog over Frankrijk lijkt mij ook vet leuk! Dus ik hoop dat je iets moois ervan kunt maken.Haha ah thx!! :D Ik ga mn best doen. Word dan denk ik toch eerst m'n videobewerkings skills eens bijspijkeren. Maar ik ga de aankomende zomer wel al zeker 6 keer naar Frankrijk en elke keer naar n andere streek dus ik ga gewoon alvast veeeel beelden schieten. En dan heb ik daarna de hele winter tijd genoeg er wat van te brouwen
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee!

Ik ben zelf ook totaal niet handig met computers dus ik kan je niet helpen maar ik ben wel gek op Frankrijk dus ik

hoop van harte dat het je alsnog gaat lukken.



Ik zou er wel rekening mee houden dat wat hier gebeurd ook gaat gebeuren als je je vlog eenmaal zou hebben. Niet iedereen zal leuk en aardig reageren op je posts, wen daar vast aan. Overigens vind ik dit ook een beetje overdreven hier; ik snap dat het vervelend is als mensen in de creatieve sector vaak gevraagd worden en er niks voor krijgen, maar daar kan Nathalie nu even niks aan doen. Zij heeft naar mijn inziens gewoon een leuk idee en zoekt iemand om dat samen mee uit te werken. Gelijk heb je meid!



Succes!
quote:Rhaegal schreef op 02 mei 2016 @ 17:11:

Huur iemand in. Betaal.



Die mensen hebben een beroep, daar verdienen ze hun brood mee en die kunnen niks met jouw beroemdheidsaspiraties. Daar eten ze niet van.Dit. Echt.
quote:RamonZwiggelaar schreef op 02 mei 2016 @ 18:40:

Beetje jammer van al die hatelijke reacties hier ja.

Ik heb je maar een prive bericht gestuurd met wat info hoe je het kunt bereiken.



En wat Lux zegt klopt niet helemaal.

Het is namelijk maar net op welk forum je zit, of bij welke facebook groep je zit. Wellicht dat het voor ons Nederlanders niet normaal is om voor een ander op dit forum iets gratis te doen. Maar er zijn zat forums en facebook groepen waar je om wat hulp kunt vragen en mensen die normaal gesproken veel geld vragen willen je maar al te graag even helpen. Een logotje maken voor een mede gebruiker van een bepaalde groep online is voor sommige mensen totaal geen moeite.Jeetje alweer een PB. En nee mij hoef je er geen te sturen hoor.
quote:SpringDing schreef op 02 mei 2016 @ 18:29:

[...]





Heb je geen creatieve leerlingen met wie je er een soort project van kan maken?Deze is wel heel slim.
Alle reacties Link kopieren
Welke regio woon je?



Een banner en logo is allemaal wel te maken, want dat hoeft maar 1 keer. Maar als je iedere x dagen een vlog wil plaatsen, moet deze natuurlijk ook bewerkt worden. Dus zelf investeren in 'werken met de computer' zul je toch moeten doen, want je kunt onmogelijk iemand vinden die gratis iedere week voor jou een filmpje edit.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 02 mei 2016 @ 19:45:

Welke regio woon je?



Een banner en logo is allemaal wel te maken, want dat hoeft maar 1 keer. Maar als je iedere x dagen een vlog wil plaatsen, moet deze natuurlijk ook bewerkt worden. Dus zelf investeren in 'werken met de computer' zul je toch moeten doen, want je kunt onmogelijk iemand vinden die gratis iedere week voor jou een filmpje edit.



Hoi chocolol. Ik woon in Tilburg

Denk inderdaad dat ik het video bewerken zelf snel onder de knie moet krijgen. Maar dat gaat me vast en zeker lukken!
quote:Nathalief25 schreef op 02 mei 2016 @ 18:21:

[...]

Maar dat is dus kennelijk dan heeeel raar. Misschien ben ik te goedgeefs ofzo.Of misschien doe je het naast een betaalde baan? En zijn de meeste creatieven, anders dan jij, niet in loondienst?
Alle reacties Link kopieren
quote:-NeverGiveUp- schreef op 02 mei 2016 @ 19:22:





Overigens vind ik dit ook een beetje overdreven hier; ik snap dat het vervelend is als mensen in de creatieve sector vaak gevraagd worden en er niks voor krijgen, maar daar kan Nathalie nu even niks aan doen. Zij heeft naar mijn inziens gewoon een leuk idee en zoekt iemand om dat samen mee uit te werken. Gelijk heb je meid!



Succes!

Tja, ik had ooit ook gewoon een leuk idee om iets creatiefs te gaan doen, en nu, na 15 jaar, een volledige HBO studie en jarenlang hard werken kan ik er nog steeds niet volledig van rondkomen.

Beetje zuur als iedereen het zo geweldig vind, dat je creatief bent, maar niet zo geweldig dat jouw inspanningen en tijd ook geld waard zijn.

En voor vrienden en familie wil ik af en toe best iets voor niks doen hoor, maar op een forum zoiets vragen, en dan verwachten dat mensen staan te springen om gratis een wildvreemde te helpen is wel een beetje raar.
Alle reacties Link kopieren
Hey Nathalie,



Ik kan best iets heel simpels voor je maken. Heb absoluut geen talent, maar er is een online handig programmaatje die ik kan gebruiken: iPicci.



Misschien kan ik iets tijdelijks voor je maken en kun je, mocht je vlog een succes worden, het later door een professional laten doen!
test
Alle reacties Link kopieren
@paleviolet,



Heb je een idee waarom je er niet van rond kunt komen?

Is het sector eigen? Of kan je verdienmodel misschien beter?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:ErnstigeSchade schreef op 02 mei 2016 @ 20:47:

Hey Nathalie,



Ik kan best iets heel simpels voor je maken. Heb absoluut geen talent, maar er is een online handig programmaatje die ik kan gebruiken: iPicci.



Misschien kan ik iets tijdelijks voor je maken en kun je, mocht je vlog een succes worden, het later door een professional laten doen!Hey wat leuk!! Ik zal je een prive berichtje sturen En ik wil je er best iets voor betalen hoor. Mijn woorden worden hier helemaal verkeerd geïnterpreteerd. Liefs Nathalie
Alle reacties Link kopieren
No problem en ik hoef er niets voor hoor. Overigens had ik het over de banner; filmpjes in elkaar zetten heb ik (nog) nooit gedaan.

PM me even het volgende:

- Hoe gaat je kanaal heten/heet het

- Eventuele slogan

- Je e-mailadres
test
Alle reacties Link kopieren
Ik zit trouwens nu achter mijn laptop. Ga niet al te laat slapen :P
test

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven