gillend gek van automatische backup

19-09-2015 18:52 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gestoord word ik ervan. Mijn telefoon maakt automatische backup van mijn foto's. Het heeft weken geduurd, voordat ik erachter kwam waarom verwijderde foto's steeds terug kwamen. Nu heb ik automatisch backup maken op uit staan. Wederom honderden foto's verwijderd (dat alleen duurt al een eeuwigheid). Ze zijn ongeveer een week verdwenen geweest, dus ik dacht dat het gelukt was. Maar helaas...zojuist zie ik ze allemaal weer er tussen staan.



Hoe los ik dit op? Ik heb een samsung galaxy s4 mini en een google account. (Het liefst wil ik mijn foto's helemaal niet gekoppeld of wat dan ook met mijn google account. Gewoon ouderwets op mijn geheugen is prima)
Alle reacties Link kopieren
Icloud aanstaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chili-concarne schreef op 19 september 2015 @ 19:11:

Icloud aanstaan?Wat is dat? En hoe zet ik dat uit?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen oplossing, maar moet gewoon erg lachen om je topictitel
You don't have to fit into the format
Via instellingen naar jouw Google account en het vinkje van de fotosynchronisatie uitzetten. Dan de boel even synchroniseren zodat die instelling veranderd word.

Dan via appbeheer de cache van de fotogalerij legen.



Als het goed is worden de foto's niet meer gesynchroniseerd en ben je het mapje in de gallerij kwijt.
Icloud op een Android toestel lijkt me onwaarschijnlijk



Wat Sherlotte zegt.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook iets vragen? Hoe krijg ik mij contacten vanuit mijn google-account naar mijn g-mail-contacten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de cache van de galerij geleegd en alle foto's opnieuw verwijderd. Hopelijk blijven ze nu weg. Synchroniseren had ik ook al eerder uit gezet.



Thanks in ieder geval. Ik ben er nog niet helemaal gerust op dat ik het goed heb gedaan, dus ik wacht het af...
quote:parbleumondieu schreef op 19 september 2015 @ 20:41:

Mag ik ook iets vragen? Hoe krijg ik mij contacten vanuit mijn google-account naar mijn g-mail-contacten?



Contactenapp, even op de 3 puntjes drukken en dan contacten apparaat verplaatsen naar ... en dan kiezen voor jouw Google account.



Heb je die optie niet, dan even via de contactenapp naar instellingen, contacten, importeren/exporteren en dan kiezen voor de optie die van toepassing is.



Dan bovenstaande uitvoeren.
quote:viennas schreef op 19 september 2015 @ 20:55:

Ik heb de cache van de galerij geleegd en alle foto's opnieuw verwijderd. Hopelijk blijven ze nu weg. Synchroniseren had ik ook al eerder uit gezet.



Thanks in ieder geval. Ik ben er nog niet helemaal gerust op dat ik het goed heb gedaan, dus ik wacht het af...



Ook eveb picasa webalbum uitschakelen vis het google account. Dan de stappen weer even doornemen.



Komen ze terecht in google foto's of in picasa?
Alle reacties Link kopieren
Dat ga ik morgen uitvoeren. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Dat picasa heb ik uitgeschakeld nu. De foto's komen in google+ account. Ik wist niet eens dat ik die had, haha.

Snapte ook al niet waarom ik en een app had die foto's heet en nog een die galerij heet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Luxaflex schreef op 19 september 2015 @ 20:32:

Icloud op een Android toestel lijkt me onwaarschijnlijk



Wat Sherlotte zegt.Sorry, had niet zo snel gelezen dat t om een Samsung ging.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa. Ze zijn weer terug hoor, alle moeizaam verwijderde foto's.

Al een tijdje. Ik heb geprobeerd ze te negeren, maar het stoort me echt ontzettend. Vooral omdat verwijderen echt een eeuwigheid duurt.



Iemand nog ideeen?

Synchronisatie google+ en picasa webalbums staat uit. Gegevens en cache van galerij is gewist. Op het google+ account heb ik ook alle synchronisaties uitstaan.

En toch komen ze terug. GRRRRR.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en wie kan mij uitleggen waarom ik een Galerij" heb en een "Foto's""? Dit zijn verschillende apps / dingen op mijn telefoon.

(ik voel me echt zo stom, dat ik dit soort dingen niet weet/snap)
Alle reacties Link kopieren
Zelf denk ik dat het een straf is en dat ik tot in de eeuwigheid tegen die dronken selfies aan moet kijken van afgelopen zomer.



Echt, je kunt nog geen avondje dronken zijn zonder dat het je blijft achtervolgen tot in den treure.
Galerij staat lokaal op je telefoon. Foto's app laat zien wat er in de cloud van Google staat. Via foto's kan je in het menu naar de backup instellingen. Check of daar alles uit staat.
Verwijder je dronken selfies via de Foto's app. Verwijder ze daarna in je Galerij. Als het goed is ben je er daarna vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stuk of 100 foto's verwijderd uit de foto app. Daarna stonden ze al niet meer in de galerij app. Caches leeg gemaakt via instellingen bij apps. Alle vinkjes om wat dan ook maar te backuppen staan uit.



Ik kan me niet voorstellen dat ze nu wegblijven. Volgens mij heb ik niets anders gedaan dan de vorige tien keren...
Je kan er ook voor kiezen je google+ account te verwijderen.



Via instellingen accounts Google account beheren - services verwijderen - kies er daar voor om google+ te verwijderen.



Daarna moet je nog een keer je Picassa (= cloud = foto's ) schonen.



Alles op een eigen risico natuurlijk 😆



Gek dat je zoveel problemen hebt ik heb ook wel eens fotosfoto's die ik niet meer wil tegenkomen, en dat lukt vrij redelijk
Alle reacties Link kopieren
Heb ik een google + account niet nodig verder? Ik gebruik alleen gmail van Google.



In ieder geval bedankt voor de verduidelijking!
Alle reacties Link kopieren
Kan het hele picasa niet meer terugvinden...dat beschouw ik dan maar als een goed teken.
Smartphone buitengooien en een telefoon kopen zonder foto's en internet.

Probleem opgelost.



Ooit gaan mensen een "dumphone" echt wel een handig ding vinden .
Gmail staat als het goed is los van google+.



Ik zie het in mijn overzicht als twee losse services die apart van elkaar verwijderd kunnen worden.



Maar wat ik zeg: voor eigen risico

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven