Goed programma voor collage digitale foto's?

31-03-2009 20:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Misschien heeft iemand hier een goed idee: ik ben absoluut geen digibeet, maar ook niet ontzettend, verschrikkelijk handig op de pc.

Ik wil graag van een aantal verschillende, digitale foto's een collage maken. Nou heb ik zowel PaintShopPro als Photoshop op mijn pc, maar met beide programma's zie ik geen handige, makkelijke mogelijkheid om dit te doen. Ik heb ook Picasa, dat een prima collage-mogelijkheid heeft, maar bij die collages kan je niet zeggen welke foto je waar wil hebben. En dat is precies wat ik wil! Mis ik een of andere functie, ben ik stiekem toch een digibeet of heeft iemand hier een goede tip voor een leuk en gebruiksvriendelijk programma??
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
photoshop is echt heel praktisch voor zulke dingen: gewoon in lagen werken, dan kun je alles zodanig slepen totdat je 't op de gewenste plaats hebt staan, en je kunt de lagen afzonderlijk van elkaar ook roteren en verkleinen/vergroten
Alle reacties Link kopieren
Ah, ben dus toch een digibeet.



* neemt zich voor snel het boek "photoshop voor dummies" te kopen*
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Kijk voor de grap eens op www.versiontracker.com en zoek dan op photocollage of iets dergelijks, ik denk dat je dan ook wel wat vindt!
Alle reacties Link kopieren
meshien ver gezocht maar ik zweer bij, Adobe paint shop pro CS3



lijkt heel complex maar is in werkelijkheid nog makkelijker dan paintshop pro.
Alle reacties Link kopieren
Adobe photoshop cs 3 is een programma, pain shop pro een andere. In beide kan het. Kwestie van een nieuw bestand aanmaken wat groot genoeg is, foto's openen en ernaar kopieren. Voor de leek is dit wat bewerkelijk en is een collage programma wat makkelijker.



Wil je 't toch in photoshop proberen, hier een uitleg:

http://www.photoshopessentials.com/phot ... polaroids/

http://zoom.nl/forum/viewtopic.php?t=8409



Verder kan je hier

http://browse.deviantart. ... ions/?order=9&alltime=yes

of hier

http://www.adobe.com/cfus ... /index.cfm?view=sn710#loc=en_us&view=sn710&viewName=Adobe%20Exchange&avm=1

kijken voor een action (soort van macro) om het automagisch te doen.
Alle reacties Link kopieren
Op de site van TNT post kan je een programma downloaden waarmee je een collage kan maken met verschillende afmetingen en indelingen.

Bestellen en klaar!!
Alle reacties Link kopieren
Op youtube staan ook veel educatieve filmpjes waarin het een en ander wordt uitgelegd. Hieronder een willekeurige link, weet niet of deze duidelijke uitleg geeft maar wellicht is er iets te vinden?



youtube photoshop
Alle reacties Link kopieren
Als je nou echt iets heel simpels wilt: Collage Maker. Je kunt een trial van 30 dagen downloaden geloof ik. Foto's op maat maken in photoshop en dan is het echt ontzettend makkelijk.



Voorbeeldje.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal voor de tips. Er zitten veel dingen bij die ik even wil gaan bekijken, maar ga dat pas doen na een nachtje slapen...

Zo te zien zit er echter vast wel iets bij waar ik wat mee kan!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Dowload picasa3, makkelijker kan niet!
Alle reacties Link kopieren
Een oud topic van 5.5 jaar geleden, maar het sluit wel aan bij waar ik naar op zoek ben.

Alleen hoop ik dat er in de tussentijd alweer het een en ander nieuw voor te vinden is



Ik ben op zoek naar software voor de pc (in principe freeware) waarmee ik foto-collages kan maken.

Het hoeft niet allemaal heel fancy te zijn, maar gewoon een voorgevormd iets waarin je meerdere foto's kwijt kunt.



Via de app heb ik zoiets wel kunnen vinden, maar die hebben niet ook standaard iets voor de pc.

Voor de pc alleen maar dingen waarmee je, zodra je ook maar het plaatje wilt bewaren of printen, meteen elke maand x dollar moet betalen. Leuk voor mensen die er fanatiek mee aan de gang gaan, maar voor mij niet aan de orde.



Wie kent er foto collage software (freeware) voor de pc en is daar erg tevreden over?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven