Goede GPS app gezocht die offline werkt

29-09-2015 09:08 40 berichten
Na weer een te lang hebben gedwaald in een onbekende stad wil een (liefst gratis) app op mijn telefoon die mij de weg wijst. Jaren geleden heb ik eens een gpswandeltocht gedaan en met die gps stond een erg duidelijke pijl en was gelijk duidelijk welke kant we op moesten. Zoiets zoek ik. Wie weet er eentje?



Ik heb wel gezocht in Google play, maar dan krijg ik apps waar allemaal wandel- of fietstochten in staan, maar dat hoeft van mij niet. Ik wil gewoon een straatnaam ik kunnen voeren en meteen zien welke kant ik uit moet. Ik heb geen internet op mobiel, dus ik zoek eentje die offline werkt.
Alle reacties Link kopieren
Tomtom, maar die is wel duur.



Verder kun je volgens mij in google maps van tevoren kaarten downloaden, van een bepaalde stad bijvoorbeeld. Dan kun je ook offline navigeren maar weet niet precies hoe dat werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat dat gaat. Je zult een internetverbinding moeten hebben om je positie door te geven, om gegevens te downloaden van je omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Met de HERE app kun je ook offline navigeren. Wel eerst even via de wifi de kaarten het juiste land downloaden. Ik weet niet hoe die werkt voor wandelen, maar in de auto werkt 'ie prima. Realiseer je wel dat zo'n app veel batterij kost. Misschien is dan een GPS handiger.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
http://www.androidplanet.nl/tips/google-maps-offline/
Alle reacties Link kopieren
Ja, van tevoren downloaden kan wel, maar als je dus verkeerd loopt, heb je daar weinig aan. Dan zou ik een printje meenemen van het stratenplan, dat is ook offline
Alle reacties Link kopieren
quote:Theemok1 schreef op 29 september 2015 @ 09:14:

Ik denk niet dat dat gaat. Je zult een internetverbinding moeten hebben om je positie door te geven, om gegevens te downloaden van je omgeving.Positie via GPS kost geen data. Het gaat puur om de kaarten.
Alle reacties Link kopieren
@theemok, dat hoeft niet. Je kunt de kaart via de wifi downloaden en via de GPS in je telefoon wordt je positie bepaald.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:Theemok1 schreef op 29 september 2015 @ 09:15:

Ja, van tevoren downloaden kan wel, maar als je dus verkeerd loopt, heb je daar weinig aan. Dan zou ik een printje meenemen van het stratenplan, dat is ook offline Tuurlijk niet. Je kunt toch gewoon de hele stad downloaden? Of desnoods het hele land, als je genoeg geheugen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Als je 'm gewoon in Nederland wil gebruiken is de simpelste oplossing gewoon google maps denk ik?



Ik dacht dat je altijd online moet zijn als je een navigatiesysteem wil gebruiken (in de zin dat je automatisch dataverbruik hebt als je telefoon verbinding maakt met een satelliet), dus ik weet niet of dat offline kan.
Alle reacties Link kopieren
Runkeeper gebruik ik ook gewoon in 't buitenland.
Shoot first, ask questions later!
Kan je bij Runkeeper ook een adres invoeren waar je naar toe wilt?
Google maps werkt alleen met internet zo ontdekte ik laatst.
quote:Theemok1 schreef op 29 september 2015 @ 09:14:

Ik denk niet dat dat gaat. Je zult een internetverbinding moeten hebben om je positie door te geven, om gegevens te downloaden van je omgeving.Navigatie voor de auto werkt ook zonder internet, dus het zal wel mogelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
In het buitenland gebruik ik altijd OsmAnd. Je moet dan inderdaad vantevoren een kaart downloaden van een land/stad en dan kun je hem gebruiken om te navigeren of om interessepunten te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 29 september 2015 @ 09:21:

Kan je bij Runkeeper ook een adres invoeren waar je naar toe wilt?Niet dat ik weet, maar ik wil bij 'n wandeling altijd gewoon weer daar uitkomen waar m'n auto staat, dus op die manier werkt het prima.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 29 september 2015 @ 09:22:

Google maps werkt alleen met internet zo ontdekte ik laatst.Niet als je dus vooraf de kaarten download (zie mijn link eerder).
quote:AnAppleADay schreef op 29 september 2015 @ 09:31:

[...]





Niet als je dus vooraf de kaarten download (zie mijn link eerder).Oke, ik wist niet van die mogelijkheid. Bedankt.
Op mijn microsoft telefoon heb ik gratis offline navigatie. Werkt dan alleen op gps, wat dus geen data verbruikt. Mijn vriend gebruikt de app van sygic navigatie app. Gratis versie en ook offline te gebruiken.
Navmii!

Voor elk land afzonderlijk te downloaden, werkt echt super goed. Gratis en offline te gebruiken!
En als je echt in een grote stad aan het sightseeing bent, dan werkt "Citymaps to go" echt fantastisch.

Je kunt er bezienswaardigheden in opzoeken, je kunt met een point aangeven waar je al geweest bent en je kunt de dichtstbijzijnde bushalte opzoeken. Tevens kun je bij "points of interest" zelfs wikipedia informatie tevoorschijn toveren. Dit is ook weer voor elke stad afzonderlijk te downloaden. Ik heb er in ieder geval veel aan gehad toen ik 6 dagen in Berlijn verbleef.
Veel tips, super! Ik ga het morgen proberen en gelijk uittesten.
Ik downloade in het buitenland de kaarten via wifi en gebruikte dan simpelweg googlemaps. Ook labelde ik sommige plaatsen zoals waar we sliepen en waar we heen wilden met pijltjes. Het is geen echte navigatie maar wel een kaart die aangeeft waar je bent en dan kun je zelf kijken hoe je er komt.
Ik heb OsmAnd. Overzichtelijk en offline te gebruiken.
Ik gebruik altijd Sygic. Prima navigator, je hebt alleen gps nodig (wel de landenkaart installeren vooraf natuurlijk).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven