Goede Nederlandse YouTubers/vloggers

07-05-2016 10:24 34 berichten
De laatste tijd hang ik steeds meer rond op YouTube. Nu blijven mijn abonnementen vooral hangen bij Engelstalige kanalen. Ik vroeg me af of er ook leuke kanalen van Nederlandse bodem zijn. En hiermee bedoel ik niet de hyperactieve (beetje kinderachtige) vloggers zoals Enzo Knol en kanalen met een gemiddelde kijkersleeftijd van 11 zoals StukTV. Ik zoek ook geen dagelijkse vloggers, shoplogs, beautyvloggers en mensen die elke dag maar iets online willen hebben omdat het zo hoort. De makkelijke content zoals "11 dingen die je bla bla bla" ben ik ook op uitgekeken.



Wat ik wel zoek: goede kwaliteit beeld en geluid, goede editing en nuchtere leuke mensen met humor. Mijn Engelstalige favoriet op het moment is de Australische CommunityChannel. Leuke vlogs en mijn soort humor.



Is er iets wat aan mijn eisen voldoet? Of ben ik te picky voor de Nederlanders?

Waar kijk jij graag naar?
:-)
anoniem_278411 wijzigde dit bericht op 07-05-2016 10:35
Reden: Foutje
% gewijzigd
Tja, ik kijk er soms wel eens naar, maar eigenlijk is het niet echt wat ik zoek :(
Ah (G)een beautyvlogs :-) Verkeerd gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas het kanaal van Boncolor ontdekt. Zij stopt veel tijd en aandacht in haar vlogs. Door bijvoorbeeld leuke rubrieken en sfeerbeeld toe te voegen. Vetzellig en Lieve Bertha vind ik ook leuk om te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Vetgezellig hebben kwalitatief goede en creatieve content vind ik. Ze maken leuke weekvlogs en hebben mini series die ik zelf erg leuk vind. Verder vind ik persoonlijk Teske ook heel leuk om te volgen, maar sommige video's zijn misschien wel wat meer gericht op een jonge doelgroep. Maar op haar kanaal 'teske' maakt ze ook praatvideo's over serieuzere onderwerpen. Op haar kanaal 'teske de schepper' maakt ze ook weekvlogs. Vooral de serie Teske & Co heeft best wel diepgang (gemaakt door Vetgezellig overigens). Bubzvlogz vind ik erg leuk, vooral ook vanwege haar humor en enorm schattige hondjes en kind.
Ik ken er best wel een aantal die ik soms kijk maar dat is allemaal beautybloggers of mensen die vooral veel tags doen. Misschien is EnterpriseMe TV of Foodgloss iets?



Ohh ik vergeet er eentje: "IamTheKneees" maar daarbij vind ik vooral Oma Miep zo leuk.
Ik heb het idee dat bijna alle vloggers een heel jonge doelgroep hebben eigenlijk.
De YouTubers die jullie noemen zijn wel leuk, maar ik zou ze niet volgen. Ik zoek dus niet "kijk wat ik vandaag gedaan heb" (op de een of andere manier word ik daar altijd heel passief en moe van haha).



Ben dus echt op zoek naar kanalen zoals CommunityChannel. Als ik het moet vergelijken met Nederlandse tv, dan zoek ik dingen zoals Komt een man bij de dokter of Toren C, maar dan de Youtube-variant (en iets leuker als het kan).



In ieder geval bedankt voor de suggesties al! Het is niet dat ik ze niet leuk vind, maar ben nu vooral naar iets anders op zoek. Ik blijf evengoed graag horen waar jullie naar kijken, misschien zit er iets tussen wat ik alsnog leuk vind!
Die community channel is best grappig (kende het nog niet).



Misschien ben ik niet genoeg van de YouTube, maar ik merk dat ik vloggers niet echt lang volg. Ik kijk een tijdje, of ik kijk een heleboel achter elkaar, maar op een gegeven moment wordt het toch meer van hetzelfde. Ik ben pas sindskort op YouTubers geabonneerd, en welgeteld 3 waarvan ik ook lang niet alles kijk.
quote:tinypotato schreef op 07 mei 2016 @ 10:50:

Ik heb het idee dat bijna alle vloggers een heel jonge doelgroep hebben eigenlijk.Tja, dat heb ik dus ook. Zijn er dan geen vloggers in Nederland voor een ouder publiek? Vloggen heeft tegenwoordig ook een beetje een negatieve lading vind ik, alsof het alleen nog maar mensen zijn die een kijkje in hun leven laten zien door zichzelf de hele dag te filmen. Terwijl ik juist mensen die een praatje doen over een bepaald interessant onderwerp leuker vind.
quote:tinypotato schreef op 07 mei 2016 @ 10:55:

Die community channel is best grappig (kende het nog niet).



Misschien ben ik niet genoeg van de YouTube, maar ik merk dat ik vloggers niet echt lang volg. Ik kijk een tijdje, of ik kijk een heleboel achter elkaar, maar op een gegeven moment wordt het toch meer van hetzelfde. Ik ben pas sindskort op YouTubers geabonneerd, en welgeteld 3 waarvan ik ook lang niet alles kijk.CommunityChannel vind ik ook echt leuk en is bijna alles wat ik in een YouTuber zoek (alsof ik een man aan het uitzoeken ben ). Had gehoopt dat er een Nederlandse CommunityChannel-achtig iets zou zijn.
Enterpriseme TV vind ik echt vreselijk (tot nu toe). Maar over de jaren merk ik dat YouTubers zich echt leuk kunnen ontwikkelen. Zo vind ik de ontwikkeling van Niomi Smart best interessant op het moment. Vroeger vond ik haar echt een beetje een blonde bimbo, een beetje verwend, heel naïef, maar de laatste tijd ben ik teruggekomen omdat ik zie dat ze echt meer inhoud krijgt en veel meer een eigen identiteit, volwassener wordt. Ben benieuwd hoe ze zich verder ontwikkelt. Maar dat is geen NL YouTuber.
quote:pangea schreef op 07 mei 2016 @ 10:58:

[...]

Tja, dat heb ik dus ook. Zijn er dan geen vloggers in Nederland voor een ouder publiek? Vloggen heeft tegenwoordig ook een beetje een negatieve lading vind ik, alsof het alleen nog maar mensen zijn die een kijkje in hun leven laten zien door zichzelf de hele dag te filmen. Terwijl ik juist mensen die een praatje doen over een bepaald interessant onderwerp leuker vind.Ik denk wel dat die Sunny zoekt geluk wel een wat oudere doelgroep heeft, maar ik vind die channel niet zo boeiend. Is ook weer meer van hetzelfde. En ze is ook overgegaan op veel vloggen Ik denk dat ze er wel zullen zijn (toch?) maar misschien niet zo bekend als die massavloggers waardoor je echt specifiek over ze te horen moet krijgen (?) of misschien moet dat nog een beetje komen in NL?
quote:pangea schreef op 07 mei 2016 @ 10:58:

[...]

Tja, dat heb ik dus ook. Zijn er dan geen vloggers in Nederland voor een ouder publiek? Vloggen heeft tegenwoordig ook een beetje een negatieve lading vind ik, alsof het alleen nog maar mensen zijn die een kijkje in hun leven laten zien door zichzelf de hele dag te filmen. Terwijl ik juist mensen die een praatje doen over een bepaald interessant onderwerp leuker vind.Maar het zijn dus juist geen vloggers die jij zoekt, maar gewoon YouTubers, YouTube kanalen. Vloggen is toch dat je je hele dag filmt? En dat is juist wat jij niet zo interessant vind, toch?
quote:tinypotato schreef op 07 mei 2016 @ 11:02:

[...]





Ik denk wel dat die Sunny zoekt geluk wel een wat oudere doelgroep heeft, maar ik vind die channel niet zo boeiend. Is ook weer meer van hetzelfde. En ze is ook overgegaan op veel vloggen Ik denk dat ze er wel zullen zijn (toch?) maar misschien niet zo bekend als die massavloggers waardoor je echt specifiek over ze te horen moet krijgen (?) of misschien moet dat nog een beetje komen in NL?Ah ja Sanny, datvind ik ook meteen een van de leukere vloggers in Nederland. Misschien komt dat inderdaad omdat ze een volwassener publiek aanspreekt. Het hoeven van mij niet superpopulaire vloggers te zijn natuurlijk, ik dacht misschien kent iemand hier een pareltje.
quote:tinypotato schreef op 07 mei 2016 @ 11:04:

[...]





Maar het zijn dus juist geen vloggers die jij zoekt, maar gewoon YouTubers, YouTube kanalen. Vloggen is toch dat je je hele dag filmt? En dat is juist wat jij niet zo interessant vind, toch?Dat is wat ik probeer te zeggen. Vlog is een afkorting van Video Log, wat dus eigenlijk gewoon een blog in videovorm is. En dat hoeft niet perse te zijn dat je jezelf de hele dag filmt, maar dat kunnen ook video's zoals die van communitychannel zijn. Maar inderdaad, als je tegenwoordig op vlog zoekt krijg je dus de dagelijkse dingen vlogs. Daarom vraag ik in mijn post ook niet specifiek naar vloggers, maar meer naar kanalen.
Dat Sanny zoekt geluk, ik kan daar echt niet lang naar kijken. Ze is vast een leuk mens maar ik weet niet, vind haar soms een beetje irritant en een idee waarom.



Had laatst Onnedi ontdekt, test vooral speelgoed wat ik wel grappig vond maar begin haar steeds irritanter te vinden.



Ik denk dat er ook best wel wat verschil is tussen de Nederlandse vloggers en de wat meer bekendere buitenlandse youtubers/ vloggers. Maar wellicht komt dat ook omdat er meer concurrentie is waardoor ze meer moeite moeten doen om op te vallen?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk graag naar de kookfilmpjes van Faatjex, craftmama vind ik soms ook leuk.



Masha en haar foefje vind ik uitermate irritant m
Alle reacties Link kopieren
Community channel volg ik ook al jaren!

Ik volg eigenlijk ook vooral Engelse YT..

Niomi Smart, Sprinkle of Glitter, Marcus Butler, Joe Sugg, Tanya Burr. Veruit mijn favoriet zijn: The Michalaks (vloggen in weekvlogs voor hun zoontje) Mooie muziek en sfeerbeelden naast het 'gewone dagelijks leven'.



NL bodem alleen: Jamie Li (vlogs) en soms beautygloss/vlogs (vrij irritant)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en ik ontdekte laatst: refinery29 en dan Try living with Lucie Fink. Ze probeert dan vijf dagen iets uit (denk aan: 5 dagen zelfde kleding, 5 dagen veganistisch, 5 dagen alleen zijn etc.)
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-09-2017 21:54
Reden: spam
98.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
- Jorg Ruis; de man van Sanny Verhoeven is een eigen bedrijf begonnen en maakt video's over hoe dat gaat, waar hij tegenaan loopt, praat met interessante collega-ondernemers en zijn uitdagingen. Ik vind het inspirerend.
- Twee Potten Drie Poten; lesbisch stel, een van hen heeft kanker. Zij vloggen heel eerlijk over hoe ze dat beleven, met echt een lach en een traan.

Ik ga morgen Community Channel eens bekijken, dank voor de tip.
Sussann schreef:
07-05-2016 13:23
Oh ja en ik ontdekte laatst: refinery29 en dan Try living with Lucie Fink. Ze probeert dan vijf dagen iets uit (denk aan: 5 dagen zelfde kleding, 5 dagen veganistisch, 5 dagen alleen zijn etc.)
Daar is ook een Nederlandse versie van 'Watgebeurterals' of zoiets, maar het is een beetje slappe hap allemaal (irritatiefactor is hoog ;-D )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven