gratis gps app voor wandelen

25-11-2014 16:41 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben op zoek naar een goede gratis app (android) om onze wandelingen in kaart te brengen. Dus een app waar je, terwijl je wandelt, kan zien waar je bent en waarbij je niet online hoeft te zijn. Wij hadden een tijdje 'my tracks', maar die loopt steeds vast. Heeft hier iemand ervaring met een dergelijke app?
Alle reacties Link kopieren
volgens mij heeft runkeeper ook een "hike' optie. Gebruikt alleen GPS en voor GPS hoef je niet online te zijn. Ook in buitenland gewoon te gebruiken.
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Ik heb runkeeper en sportstracker, beiden werken prima tijdens wandelingen.
Alle reacties Link kopieren
Bij Runkeeper moet je dan wel, aan het begin van je wandeling, internet hebben, anders kun je wel tracken, maar niet jezelf op de kaart zien.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Fitapp.

Werkt met gps, gebruik ik voor wandelen, hardlopen en fietsen. Het werkt met een kaart en de app onthoud ook je vorige wandelingen (tijd en afstand).
Alle reacties Link kopieren
Runkeeper!
I've learned so much from my mistakes... I'm thinking of making a few more
Alle reacties Link kopieren
Fitapp kost zo te zien iets van 76 cent en is dus niet gratis?
quote:poppie0022 schreef op 26 november 2014 @ 18:53:

Fitapp kost zo te zien iets van 76 cent en is dus niet gratis?Nee dat is fit app, je moet zoeken op fitapp en dan de bovenste (in de play store) er staat een blauw poppetje bij. En de tekst lopend gps tracker (heb hem net ff opgezocht, want ik wist zeker dat ik er niets voor betaald had)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Runkeeper en fittapp ga ik iig uitproberen!
Zelf maak ik gebruik van GPS Essentials voor Android. Die is gratis en lijkt op het eerste gezicht erg ingewikkeld maar je hebt het allemaal zo door. Hij is bij mij ook nog nooit vastgelopen.



Je kunt er routes mee inladen via een GPX, die maak ik zelf aan of ik download ze van internet. Ook kun je natuurlijk routes onderweg tracken en exporteren zodat je ze elders weer kunt gebruiken.



Foto's maken in de app zorgt ervoor dat ze meteen van GPS informatie worden voorzien, ook heel makkelijk. Dan hoef je niet telkens de app uit alleen maar om een foto te maken.



Leuk is dat hij ook een kompas heeft maar die is verder in Nederland niet echt heel nuttig of zo. Zo zijn er nog wat meer opties.



De kaarten worden ingeladen via internet. Als je kiest voor de OpenMaps optie dan zijn die heel klein en zorgen niet voor belachelijk veel bandbreedte.

Als ik naar het buitenland ga om te wandelen dan ga ik op mijn eigen wifi van tevoren gewoon in die omgeving de hele kaart verkennen. De kaarten worden dan gecached op mijn telefoon zodat ik ze ook zonder internet kan inladen tijdens de wandeling. Dat geldt alleen voor de OpenMaps kaarten (die zijn erg goed meestal hoor) en niet voor de Google maps kaarten. Ik doe dat dan op twee zoomniveaus, eentje als overzicht en eentje meer ingezoomd voor alle details.

Check bij de instellingen wel dat je een Mb of 250 hieraan hebt toegewezen dan kom je nooit zonder ruimte te zitten. En als je klaar bent met de omgeving verkennen en kaarten inladen, schakel dan even internet uit en bekijk de route nogmaals in de app of het allemaal goed is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Wil je je track bijhouden, zodat je kunt zien hoeveel km je per uur loopt en hoeveel calorieën je gebruikt. Dan is Runkeerper een van de betere apps hiervoor. Of wil je gewoon lekker wandelen en af en toe op de kaart kijken waar je bent? Dan is Topo gps een hele goeie app met hele nauwkeurige wandel kaarten. Of wil je de mooiste natuurroutes lopen dan is de app van Natuurmonumenten misschien wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven