Gratis software website maken

30-01-2016 11:20 22 berichten
Kunnen jullie mij een goed (het liefst gratis) softwarepakket aanraden om een website met een simpel CMS te bouwen?



Het is de bedoeling dat als de website eenmaal gebouwd is de toekomstig eigenaar (een leek) de content van de website gemakkelijk zelf kan onderhouden (producten verwijderen/toevoegen, productfoto's en teksten beheren etc)



Ook betaalde super-aanraders hoor ik graag, bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
...
bitje93 wijzigde dit bericht op 30-01-2016 11:40
Reden: dubbel
% gewijzigd
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Een website met een CMS, daar heb je toch verder geen software voor nodig ?

Daar heb je toch alleen het CMS zelf voor nodig ?
Niet geschoten is altijd mis
Ik zou voor wordpress gaan. Gratis, makkelijk om plug-ins op te installeren, goed te onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Wordpress. Er zijn nog anderen die meer bieden, maar die zijn niet zo handig als Wordpress. Je zou ook nog eens kunnen kijken wat de verschillende hosting providers bieden. Bij bijvoorbeeld Webreus krijg je een heleboel tools bij je abonnement (o.a. Wordpress, maar ook andere CMS-en).
quote:Bitje93 schreef op 30 januari 2016 @ 11:40:

Een website met een CMS, daar heb je toch verder geen software voor nodig ?

Daar heb je toch alleen het CMS zelf voor nodig ?Ik dacht aan een paar losse webpagina's die linken naar een cms t.b.v. het productengedeelte. Maar als de pagina teksten zelf ook in een cms beheerd kunnen worden helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
wat is een CMS?



CMS staat voor Content Management Systeem. Een CMS is een toepassing die het mogelijk maakt om op relatief eenvoudige wijze een internetsite of intranet te beheren. Met een CMS kan een gebruiker zelf, zonder hulp van een websitebouwer, teksten wijzigen, pagina's toevoegen en/of afbeeldingen plaatsen op zijn site, bijvoorbeeld met een WYSIWYG-editor.



Ga je de website zelf maken? Als jij ook een leek bent: Ga dan uit van je eigen mogelijkheden.
quote:rafs schreef op 30 januari 2016 @ 11:48:

wat is een CMS?



CMS staat voor Content Management Systeem. Een CMS is een toepassing die het mogelijk maakt om op relatief eenvoudige wijze een internetsite of intranet te beheren. Met een CMS kan een gebruiker zelf, zonder hulp van een websitebouwer, teksten wijzigen, pagina's toevoegen en/of afbeeldingen plaatsen op zijn site, bijvoorbeeld met een WYSIWYG-editor.



Ga je de website zelf maken? Als jij ook een leek bent: Ga dan uit van je eigen mogelijkheden.Ik ben ook een leek op website bouw gebied ;) Ik ben de mogelijkheden aan het onderzoeken. Heb jij nog tips/aanwijzingen?
Alle reacties Link kopieren
Goed en makkelijk en goedkoop, allemaal tegelijk, dat bestaat natuurlijk niet.



Dus of je gaat voor goed en makkelijk: dan huur je iemand die het wil doen voor je.

Of je kiest voor makkelijk en goedkoop, dan wordt het waarschijnlijk niet zo goed.

Of je gaat voor goed en goedkoop, dan zul je er zelf wat moeite in moeten steken.



Wordpress zou goed kunnen werken voor je, kijk er eens naar.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Heb je veel tijd? En aanleg voor communicatie, grafische vormgeving en techniek? Dan zou je het kunnen proberen.



Zo niet: huur een professional in! Een goede website maken is een vak. Zeker als iemand er geld mee wil verdienen, dan is goedkoop vaak duurkoop. Het resultaat is vaak net niet, of de website wordt niet/slecht opgepikt door google. of hij doet het niet goed op mobiele apparaten.



Tips heb ik genoeg : Zie Google
Alle reacties Link kopieren
Vooral voor een leek is WordPress het meest handige. Of eventueel Joomla maar die vind ik zelf een stuk minder.



Er is zo vreselijk veel te vinden over WP, dat je ongeveer elk probleem waar je tegen aan zou kunnen lopen kunt Googlen.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Alle reacties Link kopieren
Ja, wordpress. En voor 30 dollar koop je een mooi ontwerp op themeforest. Gratis ontwerpen heb je ook, die zijn meestal wat minder mooi, maar ach...
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je dan ook een goede website? Bereik je daarmee je doelgroep? Sluit je website (en aanverwanten) aan bij de klantreis van je klant?
Ik ben technisch en kan teksten schrijven. Grafische vormgeving ben ik niet goed in, ik hoop dan ook een bruikbaar standaard thema te vinden.



Geschikt voor mobiele apparaten is een must. Op dit moment is SEO minder belangrijk, de personen die de website relevant vinden zullen hem op een andere manier weten te vinden.



Ik ga me verdiepen in Wordpress, bedankt! Meer tips natuurlijk altijd welkom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Luxaflex schreef op 30 januari 2016 @ 11:45:

Ik dacht aan een paar losse webpagina's die linken naar een cms t.b.v. het productengedeelte. Maar als de pagina teksten zelf ook in een cms beheerd kunnen worden helemaal prima.



Een CMS is juist om webpagina's mee te maken, een webshop is daarbij niet inbegrepen dus daar zal je een AddOn voor moeten installeren in het door jou gebruikte CMS.



Een CMS is altijd Engelstalig, je zult elf een taalpakket moeten installeren om het Nederlandstalig te krijgen. Het Nederlands is voor nagenoeg alle CMS systemen wel te krijgen.



Dit ligt anders bij de AddOn's zoals een webshop. Daarbij is de kans al een stuk kleiner dat daar ook een Nederlands taalpakket beschikbaar is.



Verder, voor nagenoeg ieder CMS komt zo ongeveer maandelijks een veiligheidspatch uit, wil je dat je site veilig blijft dan zul je dus maandelijks aan de slag moeten om die patches te installeren.



Of je site vindbaar is voor je doelgroep hangt voor een groot deel van jezelf af. Je zult zelf iets aan marketing moeten doen. Zeker een nieuwe site vind je niet meteen bovenaan Google terug. Wanneer jij middels marketing genoeg bezoekers weet te trekken stijgt hij vanzelf in de zoekresultaten.



Last but not least, wanneer je echt een volkomen nitwit bent adviseer ik je zeker niet om zoiets zelf te gaan doen ook al gillen er hier op het forum genoeg dat het een eitje is en je dit gemakkelijk zelf kan.

Het toevoegen van AddOn's is best lastig wanneer je dit niet kent. Hetzelfde geldt voor taalpakketten en dergelijke.

Bedenk ook dat elke AddOn die je installeert een eigen NL taalpakket nodig heeft.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Een website via wordpress kan wel gratis zijn, maar voor een domein moet je alsnog betalen
quote:yoshe schreef op 30 januari 2016 @ 12:43:

Een website via wordpress kan wel gratis zijn, maar voor een domein moet je alsnog betalenDat snap ik.
Alle reacties Link kopieren
http://nl.jimdo.com/



Is dat niks? Zelf niet bekeken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Joomla, wordpress.. Alsjeblieft geen Wix.



Als je een webshop wilt opencart..



Maarrehm.. zo moeilijk is het toch niet om dit te googlen?
Ik heb allang gegoogled, maar ik was op zoek naar ervaringen. Jij hebt bv je redenen Wix af te raden, dat soort ervaringen zijn met Google niet meteen zichtbaar.



Bedankt voor alle reacties.



Overigens ben ik niet op zoek naar een echte webshop oplossing, het is meer bedoeld als een producten-etalage waarna mensen zelf contact op kunnen nemen wanneer interesse.
Alle reacties Link kopieren
quote:Luxaflex schreef op 30 januari 2016 @ 16:31:

Overigens ben ik niet op zoek naar een echte webshop oplossing, het is meer bedoeld als een producten-etalage waarna mensen zelf contact op kunnen nemen wanneer interesse.Past dat ook bij de verwachtingen van je klanten? In een tijd waarin je vrijwel alles online kunt regelen en bestellen. Vandaag bestellen, morgen in huis (ook op zondag).
quote:rafs schreef op 30 januari 2016 @ 17:02:

[...]





Past dat ook bij de verwachtingen van je klanten? In een tijd waarin je vrijwel alles online kunt regelen en bestellen. Vandaag bestellen, morgen in huis (ook op zondag).Ja, want ons product kan je niet toesturen of ophalen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven