Handig en goedkoop navigatiesysteem gezocht

16-11-2016 16:59 27 berichten
Ik rijd nog ouderwets met een stratenboek, maar misschien is een tomtom o.i.d. toch wel handig. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat is een handig navigatiesysteem, niet te duur en wat niet steeds geld kost aan updates? En welke zou je nooit aan iemand aanraden?
Waarom gebruik je niet gewoon je smartphone met Google Maps?
Een navigatieapp op je telefoon (Google Maps, Waze, etc.).
Gewoon de navigatie van je telefoon gebruiken?



Ik heb een echte TomTom, maar ik vind het maar een rotding. Oké, als ik de weg niet weet ben ik heel blij dat ik hem heb. Maar hij stuurt me vaak via wegen waar ik liever niet overheen ga, tenzij dit echt 30 minuten in reistijd scheelt. Dit kun je uitzetten bij instellingen, alleen ik weet niet hoe.



Bij een echte TomTom zijn de updates trouwens gratis.
Alle reacties Link kopieren
Van de losse navigatiesystemen is een TomTom m.i. de beste. De rest is hoogstens aardig. En het prijsverschil is niet zo groot.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de app Osmand, is gratis als je geen gesproken begeleiding wilt (anders betaal je per jaar een klein bedrag, 7-8 euro ofzo). Werkt zonder dataverbruik op je telefoon en kent meer wegen dan Google Maps.
Ik heb een goedkope Nokia, met Windows, weinig geheugenruimte en geen internetabonnement (alleen wifi). Het leek me dat navigatie via mijn telefoon dan niet mogelijk is??
Alle reacties Link kopieren
TomTom.
Googlemaps.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt in Google maps kaarten downloaden. Dan kan je ook offline werken.
quote:floddertjezoveel schreef op 16 november 2016 @ 17:09:

Ik heb een goedkope Nokia, met Windows, weinig geheugenruimte en geen internetabonnement (alleen wifi). Het leek me dat navigatie via mijn telefoon dan niet mogelijk is??Dan is investeren in een goede smartphone waarop je Google maps kunt gebruiken zinvoller dan een TomTom aanschaffen.
quote:pommiaan schreef op 16 november 2016 @ 17:01:

Gewoon de navigatie van je telefoon gebruiken?



Ik heb een echte TomTom, maar ik vind het maar een rotding. Oké, als ik de weg niet weet ben ik heel blij dat ik hem heb. Maar hij stuurt me vaak via wegen waar ik liever niet overheen ga, tenzij dit echt 30 minuten in reistijd scheelt. Dit kun je uitzetten bij instellingen, alleen ik weet niet hoe.



Bij een echte TomTom zijn de updates trouwens gratis.Mocht je willen! Software-updates zijn gratis, voor de kaarten moet je een abonnement hebben (tenzij je zo'n ding met life-time kaarten koopt, maar daar betaal je dan ook voor). En voor file-informatie ook een apart abonnement.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 16 november 2016 @ 17:16:

[...]





Dan is investeren in een goede smartphone waarop je Google maps kunt gebruiken zinvoller dan een TomTom aanschaffen.Dit! En er zijn wel navigatie-apps waar je geen internet voor nodig hebt. Die heb ik wel eens gehad.
Alle reacties Link kopieren
Google Maps. Supergoed.



Wij kwamen dankzij mijn telefoon midden in een militair terrein terecht, waar de scoutingclub ons verbaasd aankeek. De ophaalplek waren ze vergeten goed door te even, dus kwamen we midden in het vrijwel opgeruimde kamp terecht.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:SpringDing schreef op 16 november 2016 @ 17:19:

[...]





Mocht je willen! Software-updates zijn gratis, voor de kaarten moet je een abonnement hebben (tenzij je zo'n ding met life-time kaarten koopt, maar daar betaal je dan ook voor). En voor file-informatie ook een apart abonnement.Echt? Ik heb geen abbonement en hij geeft regelmatig aan dat ik moet updaten, zodat de kaart kan worden bijgewerkt. Want anders kloppen gewijzigde wegen niet meer. Gek.. heb dat ding gewoon in de winkel gekocht met contant geld, dus het is ook niet zo dat ze stiekem mijn bankrekeningnummer hebben of zo.
Alle reacties Link kopieren
waze = google maps, alleen een stuk gebruiksvriendelijker. werkt zonder wifi, wanneer je de route instelt wanneer je op de wifi zit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
HERE van nokia is gratis, je kan de kaarten downloaden op de wifi en daarna heb je geen internet meer nodig.

Ik gebruik HERE in het buitenland en Waze in Nederland. Ik vind de actuele verkeersinformatie wel erg handig.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 16 november 2016 @ 17:43:

waze = google maps, alleen een stuk gebruiksvriendelijker. werkt zonder wifi, wanneer je de route instelt wanneer je op de wifi zit.Ik heb er ff naar gekeken maar dat zinder wifi lees ik niet in de omschrijving. Jij hebt de app?
Je bent zelf een theepot
quote:pommiaan schreef op 16 november 2016 @ 17:36:

Echt? Ik heb geen abbonement en hij geeft regelmatig aan dat ik moet updaten, zodat de kaart kan worden bijgewerkt. Want anders kloppen gewijzigde wegen niet meer. Gek.. heb dat ding gewoon in de winkel gekocht met contant geld, dus het is ook niet zo dat ze stiekem mijn bankrekeningnummer hebben of zo.Ik heb ook een Tomtom met levenslange gratis kaartupdates, daar hoef je inderdaad niet apart voor te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zit de hele dag op de weg en gebruikt over het algemeen ook Waze in Nederland op zijn telefoon.Nu zitten we in het buitenland en gebruiken we iets anders, zonder internet in elk geval. Zal straks even vragen wat als hij wakker is.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 16 november 2016 @ 17:19:

[...]





Mocht je willen! Software-updates zijn gratis, voor de kaarten moet je een abonnement hebben (tenzij je zo'n ding met life-time kaarten koopt, maar daar betaal je dan ook voor). En voor file-informatie ook een apart abonnement.





tegenwoordig zijn alle nieuwe tomtoms met life time kaarten. OOk de simpelere.



Maar maps.me is ook handig, ook offline goed te gebruiken
quote:Tr0tter schreef op 16 november 2016 @ 18:16:

[...]

Ik heb ook een Tomtom met levenslange gratis kaartupdates, daar hoef je inderdaad niet apart voor te betalen.Jij hebt er dan bij aanschaf van het apparaat al voor betaald, maar dat is niet bij alle apparaten inbegrepen. Twee jaar geleden was een losse kaartupdate €40.
Dat klopt, ik wist vooraf al dat ik levenslange updates zou krijgen voor heel Europa. En als ik de prijs van zo'n update zie snap ik niet dat er nog mensen zijn die een systeem zonder die updates kopen.
Alle reacties Link kopieren
Op een Nokia : Here Maps om kaarten te downloaden en Here Drive+ voor autonavigatie. Gratis.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken hier nu ook Here. Werkt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven