Handige (gratis) programmaatjes om laptop op te schonen

27-11-2015 20:49 12 berichten
Hoi,



Mijn laptop wordt weer te traag. Iemand nog handige tips over (bij voorkeur) gratis programmaatjes waar ik loze bestanden mee kan laten verdwijnen en een check op virussen doe? Bij voorkeur ook graag een linkje naar de download zodat ik niet een nepperd installeer met veel meuk (een ezel...)



Dank je.
Oh, dat wil ik ook wel weten...
CCleaner en Avast Antivirus



De links zoek je zelf maar op. Luiwammes
Van een virusscanner wordt je computer trouwens altijd trager. Voor niets gaat de zon op, namelijk.
quote:Amand schreef op 27 november 2015 @ 20:55:

CCleaner en Avast Antivirus



De links zoek je zelf maar op. Luiwammes Dank je! Mijn laptop is nu, zonder virusscanner al traag. Dat gaat dus leuk worden...
Alle reacties Link kopieren
ik zou de vraag stellen aan de help&support-functie van je computer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maleware bytes

https://nl.malwarebytes.org/mwb-download/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geprobeerd om de harde schijf te defragmenteren? Dat kan, naast opschonen, ook helpen



Hier een linkje met uitleg.linkje
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Als je denkt dat er misschien een verborgen virus op zit, is Combofix een perfect programma.

Het heeft mij al vaak geholpen als ik bij kennissen hun PC ging opschonen.

Geen advertentie meuk, gewoon een goed programma.



Combofix download

Succes !
Niet zeuren, gewoon poetsen.
quote:clubmedfan schreef op 27 november 2015 @ 22:38:

[...]



Dank je! Mijn laptop is nu, zonder virusscanner al traag. Dat gaat dus leuk worden...Dat ontbreken van een virusscanner zou natuurlijk ook de oorzaak van het probleem kunnen zijn
Alle reacties Link kopieren
Eerst een virusscanner aanschaffen. Scan je hele computer is, want misschien ziet hij helemaal vol met virussen.

Als kopen geen optie is, dan is malwarebytes een goede optie, alleen de gratis versie geeft geen constante bescherming.



Dan download CCleaner en doe een algehele opruiming en een registry scan.



Vervolgens defragmenteer je de boel.



Mochten er nu nog problemen zijn, doe dan de check-disk service van windows. Computer > rechtermuisklik C-schijf > eigenschappen > foutcontrole - nu controleren.
quote:Enn schreef op 27 november 2015 @ 22:58:

Maleware bytes

https://nl.malwarebytes.org/mwb-download/Bedankt Enn voor deze tip!! Hiermee malware gedetecteerd gisteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven