HDMI Splitter

20-07-2016 07:31 10 berichten
Onze tv in de woonkamer heeft het begeven. Omdat we binnenkort gaan verhuizen, hebben we de tv uit de slaapkamer in de woonkamer gezet, ipv een nieuwe te kopen. Echter, hier zitten maar 2 HDMI aansluitingen op. Wij hebben onderhand 5 HDMI aansluitingen nodig.



Nu weet ik dat er HDMI splitters bestaan. Maar ook dat deze ook voor ongemak zorgen. Op Amazon hebben verschillende merken wel 10-15% als review dat ze het niet doen of storen.



Dus, ik was benieuwd wie gebruik maakt van een HDMI splitter en hoe deze bevalt. En als hij bevalt het merk/type graag noemen.



Alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je allemaal aan je TV hangen joh???
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
gebruik je ook alles iedere dag? Je kan ook hetgene wat je op het moment niet gebruikt er uitlaten. Ik heb bv mijn Apple tv er nooit standaard inzitten. Wanneer ik hem nodig heb trek ik er even wat anders uit en stop hem erin. Het is niet ideaal maar het is voor even toch. Ik heb een splitter voor de kabel en die stoort idd regelmatig
Alle reacties Link kopieren
Er zijn in inderdaad splitters, deze kunnen schakelen tussen de extra hdmi poorten. Theoretisch zou dit gewoon moeten werken zonder te storen.
Alle reacties Link kopieren
En anders gebruik je toch de overige aansluitmogelijkheden? Naast een hdmi aansluiting heeft een oudere TV vast en zeker ook wel een scart aansluiting.
Alle reacties Link kopieren
Overigens hangen er hier ook al vier dingen aan de

TV. Een WII, een computer (handig met netflix, en deze PC was toch over), het kastje voor de digitale TV en een DVD-speler.
quote:Ieniemienie123 schreef op 20 juli 2016 @ 07:53:

gebruik je ook alles iedere dag? Je kan ook hetgene wat je op het moment niet gebruikt er uitlaten. Ik heb bv mijn Apple tv er nooit standaard inzitten. Wanneer ik hem nodig heb trek ik er even wat anders uit en stop hem erin. Het is niet ideaal maar het is voor even toch. Ik heb een splitter voor de kabel en die stoort idd regelmatig



Ja, dat was mijn 1e gedachte. En het is ook nog vakantie.



Netflix+Wii U staat met ster op 1. De kinderen kijken nu s ochtends wel naar rtl 8 meen ik, maar verder gebruiken we de tv ontvanger nauwelijks. Als de boxen zijn ingepakt, verwacht ik dat we ook minder films kijken.
quote:Hayek schreef op 20 juli 2016 @ 07:36:

Wat heb je allemaal aan je TV hangen joh???



Nu alleen de chromecast.



Ff kijken, ik had ook eerst een lijstje gemaakt:

Blu Ray speler

Wii U

Droid Box (voor netflix/xbmc)

Tv kastje
quote:6275 schreef op 20 juli 2016 @ 08:07:

Er zijn in inderdaad splitters, deze kunnen schakelen tussen de extra hdmi poorten. Theoretisch zou dit gewoon moeten werken zonder te storen.Ja, in theorie. We overwegen nu de versterker nog even in de kamer te laten staan. Dat werkt iig. En dan met 2 oude boxen uit mijn studententijd erop.
quote:nimbus schreef op 20 juli 2016 @ 08:38:

En anders gebruik je toch de overige aansluitmogelijkheden? Naast een hdmi aansluiting heeft een oudere TV vast en zeker ook wel een scart aansluiting.



Ik weet niet of we nog wel een scartkabel hebben. Maar dat is wel een goeie tip.

TV, droidbox en Wii is wel voldoende.

Veel films hebben we al geript of gaan we nog doen. Daarna gaat alles minstens een maand of 8 de berging in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven