heb ik mijn nieuwe laptop gemold?

11-11-2014 18:57 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een laptop zonder besturingssysteem gekocht om er zelf linux mint op te kunnen zetten. Alles leek goed te gaan en de installatie leek voorspoedig te voorlopen. Ik was bezig met het invullen van gegevens enzo en daar ging het mis. Ik kon wel typen maar geen velden invullen. Het klinkt raar, maar goed, ik kwam daar dus met geen mogelijkheid uit. Ik besloot te rebooten via de powerknop maar ik geloof dat ik dat beter niet had kunnen doen want nu is mijn laptop dus dood. Als ik hem aan probeer te krijgen gaat het ledlampje 5 keer knipperen en er gebeurt verder niets meer.

Heb ik hem nu echt gemold??
Is het echt een nieuwe laptop of 2ehands? En welk merk en type is het?



Even los van de vragen hierboven, op deze manier sloop je meestal niet zo gauw een laptop. Vaak door middel van resetten krijg je hem weer aan de praat.
Alle reacties Link kopieren
Hij is helemaal nieuw, het is een Acer E1-572. Heb al stroom eraf gehaald enzo en batterij eruit gehaald, maar hij geeft echt geen sjoege meer :(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een laptop zonder besturingssysteem gekocht om er zelf linux mint op te kunnen zetten. Alles leek goed te gaan en de installatie leek voorspoedig te voorlopen. Ik was bezig met het invullen van gegevens enzo en daar ging het mis. Ik kon wel typen maar geen velden invullen. Het klinkt raar, maar goed, ik kwam daar dus met geen mogelijkheid uit. Ik besloot te rebooten via de powerknop maar ik geloof dat ik dat beter niet had kunnen doen want nu is mijn laptop dus dood. Als ik hem aan probeer te krijgen gaat het ledlampje 5 keer knipperen en er gebeurt verder niets meer.

Heb ik hem nu echt gemold??



Hoe bedoel je?

Had je veld wel geselecteerd om iets in te vullen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde invullen hoe ik heette en in welk land ik woon, maar dat lukte niet. Kreeg rechtsonder wel een balkje waar ik kon typen, maar die velden kreeg ik met geen mogelijkheid ingevuld. Heel raar.
F2 al ingedrukt gehouden tijdens het opstarten?
Alle reacties Link kopieren
hij start niet meer op, dat is het probleem. Hij doet echt niets meer. Het ledlampje knippert 5 keer en that's it. Heb op internet gelezen dat het moederbord dan misschien kapot is?

Vanwege deze stomme actie? Ik kan het bijna niet geloven, maar ik heb dan ook niet zoveel verstand van computers.
Druk nou maar die f2 knop eerst is in. Het kan je nog verbazen dat iets wat levenloos lijkt toch nog echt leeft.



Dat moederbord heb jij niet gesloopt. Als dat stuk is, was het al stuk.
Alle reacties Link kopieren
hij regeert totaal niet op de f2 knop. Moet ik die indrukken tegelijkertijd met de powerknop?
Alle reacties Link kopieren
ow oeps... ik zie het al..
Alle reacties Link kopieren
ojee... *schaam me nu diep* ... het snoer zat niet in het stopcontact, die was er uitgeschoten...
Hoi Hettie, misschien heb je iets aan punt 2 op deze http://h10010.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu ... =c01768679#.



Balen joh.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
hij doet het weer... al kreeg ik daarnet, voordat hij dus uitviel, wel allerlei alarmmeldingen dus mijn angst was wel enigszins gegrond.. Ga het nu nog maar een keer proberen, kijken of het dit keer wel lukt
Alle reacties Link kopieren
Of je stopt de stekker er in
Haha, muts! Nou ja, toch iets met de accu.
Alle reacties Link kopieren
hahaha, geweldig!
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
hehe... sorry, ik voel me nu echt heel erg dom
Oh geweldig!



Tip, zorg er eerst voor dat je goed doorleest hoe de stappen van een software/besturingssysteem installatie verlopen. Iedere keer even 2x lezen. Een verkeerde volgorde kan software matig een boel gezeik opleveren. Lezen is het key woord.
quote:pip- schreef op 11 november 2014 @ 19:20:

Haha, muts! Nou ja, toch iets met de accu.Hij is nieuw... moet dus nog wat uurtjes opladen.
Alle reacties Link kopieren
Ja,ik heb goed op internet rondgekeken. In principe zou het niet moeilijk moeten zijn allemaal. Maar het is wel even wennen want ik heb dit nog nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
ben allang blij dat ik hem niet gemold heb
Alle reacties Link kopieren
Ik schiet hier spontaan in de lach
Alle reacties Link kopieren
Terwijl dit mijzelf als digibeet ook had kunnen gebeuren

Gelukkig doet hij het weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven