Heel erg raar. Stalker op Facebook?

29-05-2016 16:07 34 berichten
Hoi !



Spannende titel, maar even een vraagje, ( jep again! haha) is er man die de hele tijd mij loopt aan te staren en wel eens hai zegt, nu zag ik laatst heel raar dat hij tussen mijn chatpersonen staat in mijn FBlijst, terwijl wij geen vrienden zijn, ik heb hem nooit een verzoek verzonden en hij mij ook niet, volgens mij weet hij niet eens hoe ik heet.We kennen elkaar alleen van gezicht, ik wel toevallig wel zijn naam.

Maar ik klikte op zijn naam in de lijst en staat er: Naam, is een van je contactpersonen

Iemand enig idee hoe dat kan? Als ik op zn profiel klik zijn we geen vrienden en vraag me nu dus af of hij dat ook heeft ?!



Vind het zo stom omdat te vragen als ik hem zie of hem een berichtje te sturen, we spreken nooit met elkaar
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook weleens vriendensuggesties staan, dat zijn dan mensen waarbij ik weleens op het profiel kijk maar waarmee ik geen vrienden ben.
Nee dat bedoel ik niet, ik zie hem dus echt in mijn vriendenlijst staan bij chat functie, en als ik op zijn naam klik staat er: Naam, is een van je contactpersonen. Ik bedoel dus geen vriendschapsuggesties
Nee dat bedoel ik niet, ik zie hem dus echt in mijn vriendenlijst staan bij chat functie, en als ik op zijn naam klik staat er: Naam, is een van je contactpersonen. Ik bedoel dus geen vriendschapsuggesties
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe stalkt hij je dan?
quote:pien6 schreef op 29 mei 2016 @ 16:14:

Maar hoe stalkt hij je dan?Spannende titel zoals ik al zei, het kijken nu opeens ene contactpersoon terwijl hij niet tussen mn vrienden staat en wel in mn chatlijst met vrienden en FB zegt dat hij een contactpersoon is... zie het als click bait ;)
Heb jij jouw telefoon aan Facebook gelinkt? Mijn facebookchat synchroniseerd ook mijn telefooncontacten. Dan ben ik geen vrienden met hen, maar omdat ik dan wel de telefoonnummer heb van iemand, die dan weer gelinkt staat aan zijn of haar facebook.
Misschien staat zijn telefoonnummer in jouw telefoon?
Bij mijn chat op facebook staan grotendeels alleen vrienden, maar ook 2 mensen met wie ik geen vrienden ben, maar wel via de chat eens contact heb gehad. Heb je niet ooit eens met hem contact gehad via messenger om één of andere reden (bijv. verkoophoeken oid)
Nee ik heb zijn nummer niet en lijkt mij dat hij de mijne ook niet heeft? Maar zou hij dat ook hebben dat ik random in zijn lijst sta?
quote:Ella-Mae schreef op 29 mei 2016 @ 16:20:

Bij mijn chat op facebook staan grotendeels alleen vrienden, maar ook 2 mensen met wie ik geen vrienden ben, maar wel via de chat eens contact heb gehad. Heb je niet ooit eens met hem contact gehad via messenger om één of andere reden (bijv. verkoophoeken oid)Snap wat je bedoeld maar dat is ook niet aan de orde haha, vreeemd he? Vind het zo freaky
Alle reacties Link kopieren
Ken iemand wiens FB weleens wordt gehacket ! Blijkbaar is dit zeker te doen. Vraag me niet hoe.
Welke vrienden worden weergegeven in de zijbalk? Kan ik bepaalde vrienden toevoegen?

Boven in de chatzijbalk worden de vrienden weergegeven waarmee je regelmatig contact hebt of onlangs nog contact hebt gehad op Facebook.



Je kunt vrienden niet toevoegen aan of verwijderen uit dit gedeelte, maar het wordt dynamisch bijgewerkt terwijl de mensen waarmee je praat, veranderen.



Blader omlaag in je zijbalk om de rest van je vrienden te zien die chat hebben ingeschakeld. Als je snel iemand wilt zoeken, voer je de naam in het zoekveld onder in je zijbalk in.





Nouja blijft n raar iets!
Wel vreemd, zou niet weten waarom iemand met wie jij geen enkele connectie lijkt te hebben, of hebt gehad, tussen jouw chat'vrienden' staat....
Nee idd en zo te lezen is het iemand met wie je dus reeds contact hebt gehad, en we zijn ook geen fbvirienden haha, nouja zal wel!
Waarom is het nou precies een stalker?
Alle reacties Link kopieren
Hem van FB afgooien geen optie of heb je dat al gedaan? Ik denk meteen aan een hack actie. Hoe krijg je anders iemand waarvan je geen vriendschapsverzoek hebt gekregen in je vriendenlijst?
Alle reacties Link kopieren
Ik keek even op mijn Facebook bij dat chat schermpje en daar staat ook iemand bij met wie ik geen vrienden ben maar wel eens op haar profiel heb gekeken... Dus ik denk dat dat stalken wel meevalt.



Ik bedenk nu; misschien staat er een bericht in het mapje overig? Daar krijg je geen melding van.
Maar dat is best bizar dat je op iemand zijn proffiel kijk en dat tie persoon meteen in je vrienden chat lijst verschijnt ? Nee staat niks had ik al gekeken Pein ;) Staat bij jou dat het een contactpersoon is? als je op haar naam klik in de chat?



@Sensly nee dat is het rare we zijn geen vrienden, maar volgens de chat zijn we wel contactpersonen..?!
Alle reacties Link kopieren
Vreemd mwa. Ik zou het niet weten. Degenen op mijn chatlijst zijn ook mijn vrienden. Staan geen vreemde eenden tussen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat staat er ook bij!
Alle reacties Link kopieren
Heb het ook weleens gehad. Wel in chatlijst maar geen fb vrienden. Als fb weer eens update oid is het net zo plotseling weer weg. Was niet gehackt ofzo. Zegt ook niks over waar je iemand wel of niet van kent.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
quote:NobodyIsPerfect schreef op 29 mei 2016 @ 16:23:

Ken iemand wiens FB weleens wordt gehacket ! Blijkbaar is dit zeker te doen. Vraag me niet hoe."Wel eens wordt gehacket" suggereert dat het vaker gebeurt. Misschien moet die persoon dan toch eens een wat moeilijker wachtwoord gaan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer komt nou eens de uitleg waarom je hem een stalker noemt in de titel?
quote:kerol schreef op 29 mei 2016 @ 18:33:

Wanneer komt nou eens de uitleg waarom je hem een stalker noemt in de titel?Jaaaaaaaa! Wanneer nou toch???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven