Help een totale nitwit een nieuwe tv kopen!

25-01-2015 11:16 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus idd een vreselijke nitwit op electronicagebied.

Tot vorige maand was ik altijd erg gelukkig met mijn antieke kolossaal zware beeldbuistv. Nu zijn we verhuisd en hebben we een knokploeg joego's ingehuurd om het bakbeest te verhuizen. Sindsdien staat het ding werkeloos in de schuur.



Maar. Nu zit ik dus in een compleet verbouwd huis waarvan de verbouwing eindelijk op zijn eind komt en lijkt het haalbaar om eindelijk de woonkamer te betrekken. En nu bedachten we dat het een beetje loos is om de joego's weer op te trommelen om het ontilbare gevaarte terug op mijn mooie nieuwe tv-kastje te zetten.

Het wordt tijd dat we ons realiseren dat we in de 21e eeuw leven en dat mensen dan een echte televisie hebben, en dus afscheid te nemen van onze oude vertrouwde kolos.

Dus er moet een nieuwe tv komen.



Maar.... Ik weet niet beter als dat je een tv aansluit op de stroom en op de kabel en dat je dan tv hebt. Zo simpel is het blijkbaar niet meer.



Dus nu weet ik niet waar ik op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe tv.

Ik heb al gevonden dat ik een beeldgrootte van ongeveer 107 cm moet nemen want je schijnt ongeveer je kijkafstand te moeten delen door drie. Dan kom ik uit op 40 á 42 inch. Ongeveer.



Maar dan. Wil ik een smart tv of niet?

Heb ik digitale tv nodig? Ik woon in achtergebleven gebied waar we nog communiceren met twee conservenblikjes en een touwtje ertussen, dus alles gaat hier nog gewoon via de ouderwetsche kabel.

Functioneert zo'n smart tv überhaupt op de old school manier?

Hoeveel herz moet ik nemen? Is 100Hz meer dan genoeg of moet ik écht een 400Hz tv nemen?

Kan ik toch beter een kolossale 46" of meer tv nemen?

Welk merk moet ik nemen? Samsung want dat heeft de hele wereld of zijn andere merken beter?

Wat is CI+ certifidingesing?



In wat voor prijsklasse moet ik zoeken?

En waar moet ik verder op letten als ik zo'n kraam koop?



Of is er misschien gewoon iemand die zegt, Marels, ik weet ALLES van tv's, deze moet je kopen?



Help!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Oh ik lees mee

Ik ben ook al 3 of 4 keer de BCC en de Mediamarkt ingelopen voor een nieuwe tv

Ik zie het verschil gewoon niet tussen die krengen

En dan vraag ik aan zo'n kerel heeft u verstand van een tv?

Mooi, ik niet!

En dan spreken ze de legendarische woorden...tjsa mevrouwtje dat is een kwestie van smaak

Nee DAAR heb ik wat aan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een nitwit maar wat iedereen tegen mij zei is dat je moet opletten of het beeld wel scherp is! Minimaal 100 hz nemen.
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Alle reacties Link kopieren
Hallo..... Ik denk, jaaaaa, een reactie op mijn topic, nu ga ik het weten.... Ist net zo'n nitwit als ik



Tegen mij zeiden ze "tis maar net wat u wilt mevrouw". Tja.

Dat van die beeldafstand vertellen ze je ook niet, dat heb ik zelf gegoogled. *kijkt trots*

Maar meer wijsheid dan dat heb ik ook niet te delen....
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen mannelijke kennis met verstand hiervan. De meeste mannen weten alles van tv's
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Alle reacties Link kopieren
quote:lizlotte schreef op 25 januari 2015 @ 11:28:

Ik ben ook een nitwit maar wat iedereen tegen mij zei is dat je moet opletten of het beeld wel scherp is! Minimaal 100 hz nemen.



Maar het schijnt ook dat een normale uitzendkwaliteit maar iets van 50Hz is ofzo dus dat dat bullshit is. Vertelde de Mediamarkt man mij.

Dus dat die hogere Hertzen leuk zijn als je naar extreme HD dingen gaat kijken en afspelen via andere kanalen enzo, maar dat meer dan 100Hz voor een normaal gebruik eigenlijk overbodig is en niet gebruikt wordt.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
http://www.consumentenbon ... es/extra/goede-tv-merken/
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net een nieuwe gekocht in de solden: de samsung ue46h7000, 999euro.



Wat ik zou zeggen is:

- Samsung werd bij ons het meest aangeraden. Hadden hiervoor ook één en tevreden van.

Ik zou gaan voor een model vanaf 6500serie, dat zijn de nieuwere en betere modellen.

- schermgrootte tussen 40-46inch is meestal goed voor standaard woonkamers

- smart-tv hebben we maar maken we niet echt gebruik van, voornamelijk omdat we ook AppleTV en Playstation hebben waarmee we op internet kunnen

- prijsklasse: tussen 500-1000euro moet je zeker iets goed vinden



Deze bijvoorbeeld lijkt mij zeer geschikt:

http://www.tvstore.be/pro ... 45/samsung-ue40h6500.html



CI kaartje is om digitale tv te ontvangen zonder digibox of aanverwanten. Als je geen digitale tv wilt dus niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizlotte schreef op 25 januari 2015 @ 11:30:

Heb je geen mannelijke kennis met verstand hiervan. De meeste mannen weten alles van tv's





Nee. De mannen in mijn omgeving houden zich daar niet zo mee bezig. Of zouden het dan geen echte mannen zijn??
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van mij heb 50 hz en ik vindt het beeld zeer onscherp......
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Alle reacties Link kopieren
Beeldscherpte etc hangt ook nog af van hoe je de instellingen op de tv zet. En natuurlijk ook gewoon van de kwaliteit van de uitzending. Wij hebben bijvoorbeeld geen kabel maar ontvangen via antenne (zelf geknutseld), dat is dus sowieso slechter, zelfs met de beste tv.



Als je veel HD dingen of gamed kijkt via digitale tv, dan heb je zeker nood aan een betere tv qua beeldscherpte.
Alle reacties Link kopieren
Even aan mijn vriend gevraagd, hij zegt: Samsung, Philips of LG. En niet te klein beeld nemen krijg je spijt van (zegt hij dan).
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
LG
Alle reacties Link kopieren
Wat ik heb gehoord, maar hey als ik lieg lieg ik met permissie

Elke beetje tv heeft tegenwoordig 100Htz



Alles daarboven is eigenlijk alleen belangrijk als je uren zit te gamen

Nah....dat doe ik nooit



En nou dacht ik dat eruit was

Ik had bedacht na het zien van tig tv's, dat Samsung een wat zachter beeld heeft en Phillips en Sony een wat harder beeld

En ik wil graag een wat harder beeld

Zegt die BBC knaap

Maar mevrouw, dat kunt u natuurlijk helemaal zelf instellen

Dat kan bij de Samsung tv ook



Ja hoor eens...zo kom ik er nooit natuurlijk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk - maar dat is dus idd een kwestie van smaak - vind ik tv's van 40 inch en meer echt veel te groot in een normale huiskamer. Dan wordt je kamer echt gedomineerd door de tv. Als ik zo om me heen kijk wat vrienden en wij zelf hebben, dan is dat eigenlijk allemaal 32 of 37 inch en als ik weleens bij mensen naar binnen kijk die idd 40 inch of meer hebben dan schrik ik echt van hoe groot de tv is.



Edit: en als je tot op heden een beeldbuistv had, dan is 37 inch over het algemeen al een flinke slag groter dan wat je gewend was.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 25 januari 2015 @ 11:37:

Wat ik heb gehoord, maar hey als ik lieg lieg ik met permissie

Elke beetje tv heeft tegenwoordig 100Htz



Alles daarboven is eigenlijk alleen belangrijk als je uren zit te gamen

Nah....dat doe ik nooit



En nou dacht ik dat eruit was

Ik had bedacht na het zien van tig tv's, dat Samsung een wat zachter beeld heeft en Phillips en Sony een wat harder beeld

En ik wil graag een wat harder beeld

Zegt die BBC knaap

Maar mevrouw, dat kunt u natuurlijk helemaal zelf instellen

Dat kan bij de Samsung tv ook



Ja hoor eens...zo kom ik er nooit natuurlijk



Juist, dat van die Hz heb ik dus ook gehoord.

Dat dat voor een normale uitzending of dvdtje kijken totale onzin is, maar leuk voor als je veel gamet of dingen kijkt in extreem hoge kwaliteit. Wat ik niet doe. Een dvd vind ik al exotisch genoeg.
668, the neighbour of the Beast
In de consumentenbond van december staat een test.

De Samsung als beste getest, de ue40h7000. Daarna geloof ik een LG.

Ze vonden de Samsung en LG de fijnste TV 's vanwege de bediening en gebruiksgemak.
Alle reacties Link kopieren
ik heb vorige maand eenSamsung Smart TV gekocht (aanbieding inderdaad, ook totaal geen verstand van)



Deze Samsung heb ik met een internetkabel aan de router gekoppeld, op zich is internet op mijn tv geen meerwaarde, maar ik kan nu wel handig uitzendinggemist kijken op mijn tv ipv op mijn pc.



Daarnaast heb ik nog een Google Chromecast gekocht zodat ik vanaf mijn pc/tablet/mobiel gedownloade films kan afspelen op de tv.

(best wel grappig is dat, kun je met je mobiel je tv bedienen... lol)



En verder moet ik na een maand gebruik nog van alles uitvinden...
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 25 januari 2015 @ 11:38:

Persoonlijk - maar dat is dus idd een kwestie van smaak - vind ik tv's van 40 inch en meer echt veel te groot in een normale huiskamer. Dan wordt je kamer echt gedomineerd door de tv. Als ik zo om me heen kijk wat vrienden en wij zelf hebben, dan is dat eigenlijk allemaal 32 of 37 inch en als ik weleens bij mensen naar binnen kijk die idd 40 inch of meer hebben dan schrik ik echt van hoe groot de tv is.



Edit: en als je tot op heden een beeldbuistv had, dan is 37 inch over het algemeen al een flinke slag groter dan wat je gewend was.



Mijn dinosaurus, DIE had pas een groot beeld

Ik denk idd dat ik rond de 40 wil en dat ik dat groot zat vind. 37 inch zou ik ook prima vinden, maar ik geloof niet dat ik echt een 46 inch tv wil ofzo.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:inkie1 schreef op 25 januari 2015 @ 11:43:

In de consumentenbond van december staat een test.

De Samsung als beste getest, de ue40h7000. Daarna geloof ik een LG.

Ze vonden de Samsung en LG de fijnste TV 's vanwege de bediening en gebruiksgemak.Ah kijk, dan hebben we de juiste gekocht
quote:nephthys schreef op 25 januari 2015 @ 11:31:

Wij hebben net een nieuwe gekocht in de solden: de samsung ue46h7000, 999euro.+1
Alle reacties Link kopieren
Het hele nut van een SMART is me ook nog niet helemaal duidelijk.

Je kan er youtube flimpjes mee kijken en uitzending gemist

Maar ik zit nooit een hele avond youtube flimpjes te kijken, en uitzending gemist kan via mijn KPN abonnement ook
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:strandmeisje schreef op 25 januari 2015 @ 11:43:

ik heb vorige maand eenSamsung Smart TV gekocht (aanbieding inderdaad, ook totaal geen verstand van)



Deze Samsung heb ik met een internetkabel aan de router gekoppeld, op zich is internet op mijn tv geen meerwaarde, maar ik kan nu wel handig uitzendinggemist kijken op mijn tv ipv op mijn pc.



Daarnaast heb ik nog een Google Chromecast gekocht zodat ik vanaf mijn pc/tablet/mobiel gedownloade films kan afspelen op de tv.

(best wel grappig is dat, kun je met je mobiel je tv bedienen... lol)



En verder moet ik na een maand gebruik nog van alles uitvinden...Dan heb je toch geen chromecast nodig, je hebt smart tv
Alle reacties Link kopieren
quote:inkie1 schreef op 25 januari 2015 @ 11:43:



De Samsung als beste getest, de ue40h7000. .

Die vind ik dan eigenlijk net te duur

Ik wilde eigenlijk tot ¤500/550 uitgeven
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
[quote]inkie1 schreef op 25 januari 2015 @ 11:43:

In de consumentenbond van december staat een test.

De Samsung als beste getest, de ue40h7000. Daarna geloof ik een LG.

Ze vonden de Samsung en LG de fijnste TV 's vanwege de bediening en gebruiksgemak.[/quote



Maar da's een 3D tv en dat wil ik niet.

Die zijn ook gelijk een heel stuk duurder.



Welke is dan de beste zonder 3D functie?
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven