HELP!password to encrypt device storage Samsun GS7

28-11-2016 09:32 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Kan iemand mij helpen?

Ik heb vanochtend mijn telefoon ge-update, toen ik hem weer wilde gebruiken had ik een zwart schermpje met:

Enter PIN to encrypt device storage

Eerder heb ik nog nooit dit schermpje gehad, en twee passwords die ik heb, die voor de SIM en de "gewone' voor de telefoon zijn beiden onjuist.

Ook hoor ik steeds een typ-geluidje op de telefoon (zonder dat het beeld veranderd). Alsof de telfoon zelf onzichtbaar iets aan het intoetsen is. Scherm valt ook niet uit.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
0000 proberen
Alle reacties Link kopieren
En als dit niet is puk-code zit in je simkaart houder
Alle reacties Link kopieren
De 0000 had ik al geprobeerd.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Puk-code ook onjuist.

heb 7 pogingen over voordat al mijn data gewist alles gerest wordt naar factory settings. Alle data wordt dan gewist
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Kan je telefoon gehackt zijn? Want volgens mij is dat typ geluid niet normaal als je niets typt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ooit encryptie geactiveerd?

Anders lijkt het me heel raar dat er nu plots achter het password gevraagd wordt.



Hoe heb je geüpdatet?

OTA (Over The Air) = melding op telefoon 'update beschikbaar'.

Of heb je het via de computer geflasht?



Dat typ-geluidje is inderdaad verre van normaal en kan misschien wijzen op de hypothese van hacking.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gegoogled en meer mensen hebben hier last van. Als je nooit ervoor gekozen hebt je telefoon te encrypten (en daarvoor dus een wachtwoord in te stellen), dan kan het te maken hebben met de update.



Zie http://www.trishtech.com/ ... storage-error-in-android/



Probleem is echter dat de oplossing die gegeven een factory reset is, dus dan zou je alles kwijt zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zalmsnipper schreef op 28 november 2016 @ 10:23:

....

Probleem is echter dat de oplossing die gegeven een factory reset is, dus dan zou je alles kwijt zijn.

Ken je (TO) iemand in jouw buurt die iets of wat van telefoons af weet?

Dan kan je eventueel data proberen 'uitpullen'.

Meestal moet de telefoon wel vrij toegankelijk zijn maar er valt op dit moment niets mee te verliezen...

Die factory reset lijkt me wel de laatste stap als de andere niet meer mogelijk zijn.
Als je gewoon via je telefoon de update hebt uitgevoerd zonder die eerst apart ergens te downloaden dan zou ik er mee terug gaan naar de winkel of Samsung mailen/bellen dat de update die ze uitvoerden voor problemen zorgde.



Als je via een andere site dan Samsung een update hebt gedownload dan zou het kunnen dat er mallwareop je mobiel zit en die krijg je er vaak alleen af met een factory reset.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zalmsnipper schreef op 28 november 2016 @ 10:23:

Ik heb even gegoogled en meer mensen hebben hier last van. Als je nooit ervoor gekozen hebt je telefoon te encrypten (en daarvoor dus een wachtwoord in te stellen), dan kan het te maken hebben met de update.



Zie http://www.trishtech.com/ ... storage-error-in-android/



Probleem is echter dat de oplossing die gegeven een factory reset is, dus dan zou je alles kwijt zijn.



Dit had ik ook al gevonden inderdaad. Lijkt een bug te zijn van de software update. Ik ga kijken of ik vanavond de batterij eruit kan halen om het zo te omzeilen. Dan nog is de vraag of ik mijn fotos en dergelijke nog heb.



Als ik de telefoon online heb besteld, naar wie zou ik dan moeten gaan? Kan ik in dat geval bij een samsung winkel terecht?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Haal je SD-kaart er eens uit en start hem opnieuw op. Als dat niet werkt heb je pech. Dan moet je wipen en ben je alles kwijt. Tenzij je een backup hebt in Google Drive/Photos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven