Het begin van jouw internet

14-04-2015 15:42 150 berichten
Ik vroeg me gisteren ineens af wat ik eigenlijk deed toen ik voor het eerst internet toegang kreeg. Ik kan het me niet meer precies herinneren, maar ik geloof dat ik Ilse als startpagina had en dan snel het nieuws las en even op de chat ging kijken (je moest toen nog inbellen, dus niet te lang op die chat blijven hangen anders werd het veel te duur, maar ik vond chats wel reuze interessant toendertijd).



Wat deed jij, of hoe herinner jij je jouw internet-begin?
Alle reacties Link kopieren
Wij waren thuis vrij laat met internet (2003), iedereen in mijn klas had het al (best vervelend voor een puber, iedereen had het steeds over msn). Toen ik voor het eerst op internet zat, niet bij ons thuis, had ik niet echt een idee wat ik moest doen. Ben toen maar een beetje rond gaan surfen. Inderdaad was Ilse groot in die tijd! Ik was in ieder geval blij dat we het thuis kregen zodat ik ook kon msnen en een cu2 kon maken.
12 but mature for my age
Alle reacties Link kopieren
Ilse inderdaad en ik zat ook op icq.



Wij hadden internet vanaf 1993 denk ik, waren er ook best vroeg bij doordat mijn man altijd al een computergek is geweest. Hij studeerde Kunstmatige Intelligentie en werkte al snel bij een beginnend internet bedrijf. Daar maakte hij chatboxen voor TMF en Foxkids (en die websites).

Ik zat dus ook veel in die chatboxen, weet nog hoe magisch het voelde om met mensen uit Amerika te chatten Hij had er toen dingen in zoals scheldwoorden die in de chatbox in andere woorden veranderden. Tot grote ergernis van de gebruikers (nee ik zei *bloemetje*)
quote:Beleza schreef op 15 april 2015 @ 04:45:

Ilse inderdaad en ik zat ook op icq.



Wij hadden internet vanaf 1993 denk ik, waren er ook best vroeg bij doordat mijn man altijd al een computergek is geweest. Hij studeerde Kunstmatige Intelligentie en werkte al snel bij een beginnend internet bedrijf. Daar maakte hij chatboxen voor TMF en Foxkids (en die websites).

Ik zat dus ook veel in die chatboxen, weet nog hoe magisch het voelde om met mensen uit Amerika te chatten Hij had er toen dingen in zoals scheldwoorden die in de chatbox in andere woorden veranderden. Tot grote ergernis van de gebruikers (nee ik zei *bloemetje*)Was dat befrijf ChatTV?
Mails ontvangen en versturen. In 2005 kwam daar MSN bij. Later kwam er een pc in huis en hoefde ik niet steeds naar de bieb voor internet en nam mijn gebruik een grote vlucht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muloza schreef op 15 april 2015 @ 11:17:

[...]



Was dat befrijf ChatTV?Nee
quote:Beleza schreef op 15 april 2015 @ 11:52:

[...]





Nee

Die heeft namelijk de chatboxen gemaakt voor o.a. TMF en Foxkids.



Edit: Internet Aware dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me Ilse nog herinneren en Napster. Verder natuurlijk CU2 en de mtv-site. Stiekem internetten in het informaticalokaal en uiteraard thuis internet via de telefoon zodat je niet gebeld kon worden of zelf kon bellen als je op internet zat. Met het typerende muziekje erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muloza schreef op 15 april 2015 @ 11:56:

[...]



Die heeft namelijk de chatboxen gemaakt voor o.a. TMF en Foxkids.



Edit: Internet Aware dan?Het was voor de tijd van Chat tv.
quote:Beleza schreef op 15 april 2015 @ 12:05:

[...]





Het was voor de tijd van Chat tv.Dat is Internet Aware geweest. Die hebben de eerste officiele chat voor TMF gemaakt. Daarna kwam ChatTV en als laatste Pimpernel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muloza schreef op 15 april 2015 @ 12:06:

[...]



Dat is Internet Aware geweest. Die hebben de eerste officiele chat voor TMF gemaakt. Daarna kwam ChatTV en als laatste Pimpernel.



Nee je gaat niet door voor de koelkast

Ik noem vanwege herkenbaarheid (nou ja ik ben natuurlijk allang heel herkenbaar en dat is ook helemaal niet erg eigenlijk) even niet het bedrijf maar je mag me altijd een pm sturen natuurlijk
quote:Beleza schreef op 15 april 2015 @ 12:11:

[...]





Nee je gaat niet door voor de koelkast

Ik noem vanwege herkenbaarheid (nou ja ik ben natuurlijk allang heel herkenbaar en dat is ook helemaal niet erg eigenlijk) even niet het bedrijf maar je mag me altijd een pm sturen natuurlijk Haha, ik stuur je een PM! Ik ken de maker van alle chats van TMF, Foxkids, RTL, Scholieren.com, etc. vrij goed namelijk :P.
Ik heb niet eens alles gelezen maar moest direct denken aan de chatsite alamak.com. Uren heb ik daar gezeten en ook nog wat mensen 'in het echt' ontmoet. Ik ben er net even heen gesurft en ik kan gewoon nog inloggen!! Nog steeds dezelfde oubollige en slecht leesbare site trouwens. whahaha.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 april 2015 @ 00:08:

[...]



niet, inbellen op internet kon pas eind jaren negentig



Volgens mij heb ik nergens geschreven dat ik inbelde op het internet.



Je belde in naar een tel.nummer van de dienstenprovider (in dit geval de bank) zelf.

Het was ook zeker geen internetbankieren, het was een mogelijkheid om een aantal zaken online te regelen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Muloza schreef op 15 april 2015 @ 12:14:

[...]



Haha, ik stuur je een PM! Ik ken de maker van alle chats van TMF, Foxkids, RTL, Scholieren.com, etc. vrij goed namelijk :P.Je hebt een pm terug
Jij ook :P.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muloza schreef op 15 april 2015 @ 13:05:

Jij ook :P.Jij ook weer terug en zie nu dat je weer kunt zien dat je een pm hebt, handig!
Alle reacties Link kopieren
Hoe zat dat ook weer met zo'n internetkaart die ik kocht bij de boekhandel? Daar belde ik mee in ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 april 2015 @ 00:08:

[...]



niet, inbellen op internet kon pas eind jaren negentigBegin jaren negentig heb ik overwogen te gaan 'thuisbankieren' bij de Postbank, op mijn eigen pc dus. Was in 1992 of 1993. Ik heb het toen niet gedaan, dus hoe het precies in zijn werk ging weet ik ook niet, maar ik weet wel dat het al kon. En dat het aangeprezen werd met als groot voordeel dat je zelf kon bepalen wanneer een betaling van je rekening werd afgeschreven (bij een afschrift over de post moest je maar afwachten hoeveel dagen het zou duren).
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:tippex schreef op 14 april 2015 @ 17:23:

Mijn vader dacht dat emailen met elkaar duurder was als je niet in dezelfde woonplaats woonde heerlijk
.
Alle reacties Link kopieren
kazaa
12 but mature for my age
quote:Bitje93 schreef op 14 april 2015 @ 22:18:

Ik kocht rond 1970 mijn eerste computer, een comodore 64, cool, het eerste prototype dan zeker?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden in 1996 internet. Op het werk al eerder. De mail ging destijds via Pegasus maar was in eerste instantie alleen intern. Als je op internet wilde, dan moest je toestemming vragen aan de systeembeheerder. Je moest aangeven waarom en hoe lang dat zou duren. Dan kreeg je een half uur of een uur toegang en werd je surfgedrag gecontroleerd. Doodsbenauwd waren ze dat je er misbruik van maakte. Ik heb mijn baas overtuigd dat ik zonder internet mijn werk niet kon doen en toen kreeg ik ook onbeperkt toegang. Had ik allemaal collega's aan mijn bureau die even het internet op wilden.



In 1998 kwam James Telesuper, de betaversie van Albert.nl. We hadden mede door ons internetgebruik altijd een stukje maand over. We bestelden dan online boodschappen, wat nog een hele uitdaging was met een verbinding die steeds wegviel. Bij bezorging kreeg je een acceptgiro, dus die betaalden we als het salaris weer gestort was . James heeft ons vaak de maand doorgeholpen.
Wij hadden thuis geloof ik in 1998 voor het eerst internet, althans, dat jaar is het eerste jaar dat ik mij herinner dat ik "op internet mocht". Het waren de laatste paar maanden dat ik nog thuiswoonde. Later op mijzelf kreeg ik pas in 2002 geloof ik een aansluiting.



Tja, wat deed ik in het begin? Vooral forummen en berichtjes schrijven op diverse pagina's (prikborden) van startpagina. Informatie opzoeken over het songfestival, waar ik toen zo gek op was. Een e-mailadres aanmaken bij Freemail. Wilde absoluut niet bij hotmail omdat ik dat toen vond klinken of het om seks e-mailverkeer ging.

Gechat heb ik ook wel, maar dat stond me vanaf het begin een beetje tegen, de sfeer, zéker op de "roze" websites die ik opzocht, als tiener net uit de kast. Maar ook andere chatboxen vond ik eigenlijk niet echt leuk, toch zocht ik ze vaak op.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste provider was wishmail en inderdaad. ICQ en de telefoonverbinding. Kon je wel internetten maar niet bellen
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 23 april 2015 @ 22:21:

Vooral forummen en berichtjes schrijven op diverse pagina's (prikborden) van startpagina.Dat deed ik ook NYC, onder werktijd op werkgerelateerde prikborden, hele rellen vonden daar plaats waarbij er regelmatig verwezen werd naar de nettiquette. Het ip-adres met naam van je werkgever was voor iedereen zichtbaar, privacy was nog niet zo belangrijk. Leuke tijd was dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven