Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
*
anoniem_516 wijzigde dit bericht op 26-08-2011 13:35
Reden: mosterd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmm ok, voor cache wordt op het moment 102 mb gebruikt, en het maximum was ingesteld op 1024 mb. Dat heb ik eens veranderd naar 200.



Ik vind het op zich interessant om die lijst na te lopen, alleen heb ik er te weinig verstand van om te beoordelen of iets belangrijk is/(te) veel geheugen gebruikt of niet. De inactieve processen die de meeste ruimte in beslag nemen zijn dingen die ik ook echt gebruik, zoals Dock (die helemaal niet zo uitgebreid is), Airport, en Spotlight.



Moet ik kijken bij het werkelijk geheugen of bij het virtueel geheugen dat door (bijv.) Firefox gebruikt wordt?
.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb van al mijn actieve processen opgezocht wat ze doen, en ze worden allemaal (buiten de programma's die door mij zijn geopend) gebruikt door het systeem, nu weet ik niet of ze allemaal zo belangrijk, eentje was bijv. voor synchronistatie met Itunes, wat ik nooit gebruik en al minstens een jaar niet meer geopend heb. Maar de rest.. Het klonk allemaal redelijk belangrijk..



haha een browsernerd

geen idee..

Ik wil sowieso Opera gaan proberen, maar nu ben ik nieuwsgierig waarom Firefox zoveel geheugen gebruikt. Op verschillende sites vodn ik dat een normaal verbruik tussen de 50 en 100 MB ligt.

Bij mij gebruikt hij 150mb werkelijk geheugen en 500-700 MB virtueel geheugen. Ik weet niet welk ze bedoelen op die sites, maar in beide gevallen is het aan de hoge kant.

Als ik alle add-ons en plug-ins uitschakel blijft het verbruikte geheugen hetzelfde.



Maar goed, ik heb het idee dat het al wat verbeterd is sinds gister, dus misschien wordt het met Opera nog beter.



Ik heb nu ook Onyx gedownload en wil dat gaan gebruiken, maar moet eerst een back-up maken dit weekend.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee ik ben geen browsernerd :P Ik heb Firefox 8 op jouw aanraden gedownload, in een ander topic over problemen met firefox.



Ik typ dit nu in Opera, het eerste wat me opvalt is de scrollsnelheid, met mijn touchpad scrollt hij extreem snel naar beneden. Verder gaat het snel en werkt het wel fijn.



Over geheugen, Opera en Firefox zijn nu beide geopend, en Opera gebruikt minder CPU, maar ongeveer evenveel geheugen als Firefox, het wisselt steeds.



Vooralsnog is het gemakkelijk om Firefox te gebruiken omdat daar al mijn voorkeuren en bladwijzers ed al instaan. Maar wie weet stap ik toch nog over, als ik zin heb om me er meer in te verdiepen. Het logo van Opera spreekt me wel meer aan (maar dat is waarschijnlijk net zo stom als een auto kopen vanwege de kleur )
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:lareveuse schreef op 26 augustus 2011 @ 16:55:



Ik wil sowieso Opera gaan proberen, maar nu ben ik nieuwsgierig waarom Firefox zoveel geheugen gebruikt. Op verschillende sites vodn ik dat een normaal verbruik tussen de 50 en 100 MB ligt.

Bij mij gebruikt hij 150mb werkelijk geheugen en 500-700 MB virtueel geheugen. Ik weet niet welk ze bedoelen op die sites, maar in beide gevallen is het aan de hoge kant.

Als ik alle add-ons en plug-ins uitschakel blijft het verbruikte geheugen hetzelfde.



Ik snap echt niet waar jullie het over hebben maar ik zou graag willen weten, waar kan je zien hoeveel geheugen je browser gebruikt? Ik heb nu IE (gebruik ik alleen voor herhalinggemist.nl) en verder Chrome. Maar de een zegt dit, de ander dat. Ik weet niet waar ik zeg maar een vergelijk kan zien van alle programma's. Dan weet ik niet of alles mij wat zegt maar dan kan ik wel makkelijker vergelijken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohja, photoshop even snel wat dingetjes uitgeprobeerd, gaat wel sneller. Daarvoor had ik vooral problemen als ik bezig was in photoshop en dan ondertussen een ander venster opende, bijv. iets van Finder of Firefox.



Dat gaat nu veel beter. Als ik iets 'moeilijks' doe blijft hij redelijk langzaam, maar dat is al vanaf het begin en het is sowieso wel bekend dat het een zwaar programma is.



Hmmja als het geluid zoveel beter is (nog niet getest), is het wel ideaal om Opera te houden om series/films en video's te kijken. En soms luister ik muziek via streamingsites.



zie hier het geheugenverbruik:



Maar het wisselt veel.
Alle reacties Link kopieren Quote
@mylenevalerie, Als je allebei de browser opent en dan bij processen kijkt kun je het vergelijken
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar wat is nu goed, weinig CPU verbruik, of weinig geheugen?
.
.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mogen twittervragen ook hier?



In dat geval heb ik er eentje. Stel je ziet een twit van iemand en je wilt die retwitten, dan kun je op die retweet-knop drukken, maar dan is het niet mogelijk om er 'commentaar' bij te zetten. En dat zie ik wel vaak, en dat wil ik ook kunnen. Dus... hoe doe ik dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Graaaaaag jullie hulp!!



Ik wil een voetnoot toevoegen in Word, maar alleen voor pagina 1. Word vindt het nodig om mijn voetnoot gelijk op ALLE pagina's te zetten. Ik niet.

Hoe overtuig ik Word van mijn gelijk?



Bedankt!!
Alle reacties Link kopieren Quote
@aninha

Je kan aangeven bij voet en kopteksten dat de eerste pagina afwijkend moet zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:dreamy1971 schreef op 01 september 2011 @ 18:47:

@aninha

Je kan aangeven bij voet en kopteksten dat de eerste pagina afwijkend moet zijn.en sectie einden invoeren.
Een vraag aan de wetenden hier...



Iemand zei me dat 'vuze' handig was om muziek te downloaden.

Ik vond het niet handig of ik was er in ieder geval niet handig mee.

Dus ik verwijderde het weer.

Maar tot mijn grote ergernis heb ik nu een vuze-toolbar en die wil ik niet. Hoe krijg ik die weg?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Je gebruikt Google Chrome?
quote:blokjekaas schreef op 09 september 2011 @ 19:41:

Je gebruikt Google Chrome?Ja, klopt.
Ha...! Ik heb het opgelost!



(Ga naar tools van chrome en dan naar extensies en dan extensies bijwerken... dan raak je dat stomme vuze-ding kwijt.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in word 2007 een enquête formulier gemaakt.

Nu wil ik onderaan dit formulier een verzendknop zodat hij automatisch naar een vast mailadres wordt verzonden.

Hoe doe ik dit?



Ik las op een office forum dit:

quote:Met deze VBA code zou het moeten lukken.

Daarna kun je het koppelen aan een knop.

Je krijgt wel een windows scherm te zien waar je eerst op Ja moet klikken, om de mail te verzenden. Dit moet je uit kunnen schakelen via de beveiligingsinstellingen, Hoe dat werkt, weet ik zo niet...



Sub sendmail()

With Application.ActiveDocument.MailEnvelope

Set OI = .Item

OI.To = "het emailadres"

OI.Subject = "onderwerp"

OI.Send

End With

End Submaar ik snap niet hoe VBA code werkt... (Hoe/waar voer ik dit in en hoe koppel ik het aan een knop.)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven