Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je inderdaad het beste even contact kunt opnemen met je provider Elmervrouw, het lijkt met namelijk geen instelling probleem.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
jaa ik ben fan

the IT crowd - have you tried turning it off and on again?
quote:Sopje89 schreef op 30 maart 2015 @ 01:11:

jaa ik ben fan

the IT crowd - have you tried turning it off and on again?
Is er op een mobiele telefoon met camera e.a. functies ook een prullenbak aanwezig?

Ik heb per ongeluk wat verwijderd en was gewend om dat toch te kunnen herstellen. Zit dat er op?

Weet iemand dat hier?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt aan de telefoon die je hebt bij een iPhone is die map inderdaad aanwezig, volgens mij (dus niet zeker) heeft Android die map niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij een iphone heb je de map 'onlangs verwijderd' daarin komen je verwijderde foto's en filmpjes voor 30 dagen te staan. Op mijn vorige telefoon had ik android en daar had je dat niet.
Ja, ik heb niets gevonden. Ik ben een paar boeken over Android aan het door werken. Android op een tablet werkt weer anders.

Ik heb ondertussen weer contact gehad met mijn provider.

Hier kreeg ik een heleboel berichten in foute volgorde. Telefonie en zendmasten werken op een noodvoorziening. Afhankelijk van de provider.

Bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pumps en Ali, bedankt voor jullie antwoorden.

Op het forum van mijn provider heb ik geen antwoorden kunnen vinden.

En intussen is het zo dat soms een sms'je uit het buitenland wel aankomt, en dan weer niet. Heel vreemd!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een vraag: recent is op mijn laptop Windows 8 geïnstalleerd en sinds die tijd, als ik IE gebruik heb ik regelmatig een flikkerend beeldscherm. Nou hoeft het niet met elkaar te maken te hebben alleen hiervoor had ik er geen last van.

Iemand een idee waaraan het kan liggen?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:iceteapeach schreef op 04 april 2015 @ 18:21:

Ik heb ook een vraag: recent is op mijn laptop Windows 8 geïnstalleerd en sinds die tijd, als ik IE gebruik heb ik regelmatig een flikkerend beeldscherm. Nou hoeft het niet met elkaar te maken te hebben alleen hiervoor had ik er geen last van.

Iemand een idee waaraan het kan liggen?



Kan aan zoveel dingen liggen. Maar weet je zeker dat het alleen optreed bij het gebruik van Internet Explorer?

Paar dingen die mij te binnen schieten: IE opnieuw installeren. Flash installeren/herinstalleren.

Drivers van je videokaart updaten al gedaan?
Practice what you preach.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu je het zo vraagt Obscure, nee, het is niet alleen bij IE. Ook bij de Office programma's, iig excel en word want die gebruik ik het meest.



Ik zal eens wat dingen gaan herinstalleren dan want heb automatisch updaten voor diverse programma's aanstaan. Drivers zal ik eens naar kijken.

Dank iig voor het meedenken. Het is gelukkig niet continu, wel hinderlijk. Krijg dan ook meldingen dat IE wordt afgesloten of het tabblad is hersteld (bij het VF dan).
wij slapen nooit.
Er kunnen updates nodig zijn van bepaalde toepassingen nadat bijvoorbeeld browser, Viva of Webshop zijn aangepast.

Ik heb bij een bepaalde webshop foute afleveringen gehad door verschil in versie. Toen nog zonder meldingen dat er bewerkingen in uitvoering waren.)



Hoe het zit met updaten van geïnstalleerde cookies dat weet ik zo niet. Dan bedoel hoe dat beheer wordt uitgevoerd. Wat er geïnstalleerd wordt in combinatie met de cookie.

Ik werk wel eens extern en daar mag niets meer op hun harde schijf. Je moet daar een geheugenkaart of stick voor gebruiken.

(Verder kan ik hier uitleg geven, maar er zit te veel aan vast en is ook nog erg individueel verschillend. Het heeft ook met versiebeheer te maken.)
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:iceteapeach schreef op 05 april 2015 @ 14:18:

Nu je het zo vraagt Obscure, nee, het is niet alleen bij IE. Ook bij de Office programma's, iig excel en word want die gebruik ik het meest.



Ik zal eens wat dingen gaan herinstalleren dan want heb automatisch updaten voor diverse programma's aanstaan. Drivers zal ik eens naar kijken.

Dank iig voor het meedenken. Het is gelukkig niet continu, wel hinderlijk. Krijg dan ook meldingen dat IE wordt afgesloten of het tabblad is hersteld (bij het VF dan).Geen dank. Maar het blijft natuurlijk zo dat dit niet hoort. Punt bij dit soort dingen/problemen is dat het niet perse softwarematig hoeft te zijn. Je videokaart kan het ook aan het begeven zijn bijv. Het is vooral dingen uitsluiten wil je het echte probleem vinden.
Practice what you preach.
Die SMS-jes kunnen in een lange wachtrij staan waardoor het erg lang of langer duurt.

Ook even naar de provider zoeken die de andere kant van het SMS heeft. Misschien werken die anders.

Maar, het is nu vakantie en dus drukker? Het zou kunnen. Maar ik had het wel met e-mail. Een ervan was waarschijnlijk uit het buitenland afkomstig. De taalfouten...... Het is een betrouwbare afzender, maar anders had ik het als spam weg geklikt.

Verdere details laat ik even weg, maar ik heb daar nog geen account en dat had er ook mee te maken. (Zelf heb ik nu even geen problemen meer en ben er dus niet meer echt mee bezig.)
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Obscure_buur schreef op 05 april 2015 @ 14:37:

[...]





Geen dank. Maar het blijft natuurlijk zo dat dit niet hoort. Punt bij dit soort dingen/problemen is dat het niet perse softwarematig hoeft te zijn. Je videokaart kan het ook aan het begeven zijn bijv. Het is vooral dingen uitsluiten wil je het echte probleem vinden.Eens, het is vnl hinderlijk. Dan kan ik mss beter eerst kijken of het aan de videokaart ligt.
wij slapen nooit.
.... of er is een update nodig van de software die de videokaart aanstuurt. Waar dat deel dan ook geïnstalleerd is. (Op de kaart zelf of op het gebruikende apparaat.)
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 05-04-2015 15:46
Reden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Versiebeheersysteem
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
De software van de videokaart is de nieuwste versie. Heb online gezocht naar nieuwere versies maar die zijn er niet. Dan mag ik er denk ik wel van uitgaan dat het niet aan de kaart ligt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ja niet helemaal. Je zou de drivers van de videokaart kunnen deïnstalleren en opnieuw kunnen installeren. Maar de videokaart kan het ook hardwarematig aan t begeven zijn. Dit soort artifacts hebben vaak met de videokaart te maken. Heb jij t ook als jij video kijkt afspeelt?

Als jij nog garantie hebt zou ik er wel even naar laten kijken, voordat het nog erger wordt.
Practice what you preach.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb even een vraagje, mijn laptop is zo traag dat ik er bijna niets meer mee kan doen. Hij blijft overal, op Chrome of FF aangeven dat ik moet wachten of ik zie een ronddraaiend wieltje.



Wat heb ik zelf gedaan om te kijken om het te verhelpen, alle cookies, tijdelijke bestanden, alles eraf gegooid, uiteraard opnieuw opgestart.

CCleaner laten lopen en die vond nog wat dingen dus ook eraf laten gooien.



Verder heb ik Avast beveiliging en ik dacht ook McFee ofzo. Die gaven geen problemen aan. Ja als je het vraagt kan alleen tegen betaling iets laten lopen, daar heb ik niet zoveel vertrouwen in. Die kunnen alleen maar overleven als ze je een programma `aanraden`.



Zijn er nog meer dingen die ik kan doen om dit euvel te verhelpen?



Alvast bedankt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Obscure_buur schreef op 06 april 2015 @ 12:59:

Nou ja niet helemaal. Je zou de drivers van de videokaart kunnen deïnstalleren en opnieuw kunnen installeren. Maar de videokaart kan het ook hardwarematig aan t begeven zijn. Dit soort artifacts hebben vaak met de videokaart te maken. Heb jij t ook als jij video kijkt afspeelt?

Als jij nog garantie hebt zou ik er wel even naar laten kijken, voordat het nog erger wordt.



Dan laat ik onze ICT-afdeling er wel naar kijken, laptop is van het werk nl.

Nogmaals, dank je wel. Heb overigens laatste driekwart dag er geen last van gehad. En nee, bij het afspelen van een film of YouTube ook geen last ervan.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed bezig met je opschonen en CCleaner.

Misschien een idee om die Avast en Mcafee eraf te gooien en Microsoft security essentials te gaan gebruiken (anti virus van microsoft en gratis voor windows gebruikers vanaf windows 7)

Wil dit echt niet helpen allemaal kan je een herinstallatie van windows overwegen. Dan start je weer 'schoon'.
Practice what you preach.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Obscure_buur schreef op 06 april 2015 @ 13:34:

Goed bezig met je opschonen en CCleaner.

Misschien een idee om die Avast en Mcafee eraf te gooien en Microsoft security essentials te gaan gebruiken (anti virus van microsoft en gratis voor windows gebruikers vanaf windows 7)

Wil dit echt niet helpen allemaal kan je een herinstallatie van windows overwegen. Dan start je weer 'schoon'.



Dat laatste kan helaas niet, ik heb deze laptop ooit eens bij de Mediamarkt gekocht en daar zat al Windows7 op. Ze gaven de cdrom ervan iig niet mee dus ik heb niets om het opnieuw te installeren. Verder moet ik bekennen dat ik dat ook niet durf, ik weet echt te weinig af om dat tot een goed einde te krijgen.



Ik ga je eerste suggestie proberen, lijkt mij nog een goed plan!



Alvast bedankt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,



Ik had ad block plus geïnstalleerd op de laptop, maar die is dus vreemd genoeg vanzelf verwijderd. Nu krijg ik elke keer bij het opnieuw downloaden, dat de software niet geschikt is voor windows 8. Het is nu zo onrustig op het scherm met alle advertenties, die

er doorheen vliegen. Op Youtube kan ik ook niet achter elkaar muziek luisteren, zonder de reclames er doorheen.

Weet iemand een andere oplossing om de advertenties te blokkeren? of om adblock plus er weer op te krijgen. Ik was erg tevreden over dit product.
Hier ook problemen. Ik krijg op heel veel plaatsen blokkade dat de meeste sites gegevens bevatten die geblokkeerd zijn.

Je kan de instellingen wijzigen. Vraag me niet hoe ze in te stellen. De mogelijkheid zit er wel op.

Ergens staat een pictogram met ABP en een pijltje naar beneden gericht. Daar kan je filters en zo op bekijken. Er zit ook de mogelijkheid op om de filter overal uit te schakelen. Inschakelen moet dus ook kunnen.
Mylene, 'msconfig' opstarten (gewoon op start drukken en dan dat intypen) en dan onder de tab 'startup' alles uitzetten wat niet relevant is (wel alleen waarvan je weet wat het is). Mijn laptop had van alles in het automatische opstarten staan en die programmas draaien dan allemaal in de achtergrond mee.



====



Ik heb ook een vraag: we hebben net een nieuw modem gekregen van KPN, geinstalleerd op dezelfde manier als de oude. Nu werkt internet wel (zowel kabel als draadloos). Maar de telefoon werkt niet.

Als je probeert te bellen krijg je een soort piep te horen, er komt geen beltoon. Als ik naar ons eigen nummer bel krijg ik wel gewoon de beltoon, het klinkt alsof er niet wordt opgenomen. Maar de telefoon gaat niet over.

Het lichtje van 'Voice' brand op het modem. Als ik inlog op het modem kan ik zien dat het nummer onder Voip status 'SIP1' klopt en er staat ook bij 'registered'.

Deze vraag heb ik ook naar kpn gemaild, maar ik krijg net een mail terug dat ze binnen 2 werkdagen reageren.. dus ik hoop dat iemand hier al eerder mij op weg kan helpen

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven