Heeft u problemen met inloggen? Klik hier voor meer informatie.

Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

1. Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!

Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!

Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?

Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?

Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?

Begint je hardeschijf te roggelen?

Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?

Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!

En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!

Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.

http://26.media.tumblr.com/tumblr_l57jsyGkVa1qa8nfxo1_500.jpg

http://www.akakul.co.uk/img/rtfm

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSXMmnFBAduUFFCdWUm5XpzULbDSeFr_Oxaw1u_1R9-7ICyuOiW

Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!

:cheer:
Log nu in om te reageren
  1. Ja, vanuit een bedrijfsnetwerk gedacht. Beveiliging en automatisch bijwerken agenda, bestanden.
    Dat los koppelen van het internet en zelf bepalen wanneer gegevens worden opgeslagen en waar.

Hoe en wat heb ik zelf ook nog niet op een rijtje.
    Is ook afhankelijk van virus, firewall en de instellingen daarop. Is ook allemaal verschillend.
    (* En ik ga nu mijn huis verder af bouwen. Dat moet ook nog. ;-] *)

Dank je wel voor de reactie.
    Pumps_italiaans wijzigde dit bericht op 23-11-2014 14:24 met 3%: Veriface, wat is dat?
    Internet brengt je overal, maar tegelijkertijd kom je toch nergens. Ach... het heeft ook voordelen. Taal- en stijlfouten zijn soms in de haast gemaakt. Meningen moeten mogen. maar als je niet meer neutraal MAG zijn. Hoe bizar is dat dan wel niet?
  2. @pumps:
    vrijwel niet.
    cookies zijn nodig om een website naar behoren te laten functioneren. daarbij, je zult eerst verbinding moeten maken met een website om een cookie op je computer te krijgen (mits je die niet standaard blokkeert), dus beter ben je selectief in de websites die je bezoekt.

nog beter is het om een adblocker te gebruiken, advertenties verzamelen ook gegevens van websitebezoekers, om zo gepersonaliseerde advertenties te kunnen tonen (al dan niet in combinatie met cookies, zgn. 3rd party cookies).

verder bestaat er software die weer kan geven welke verbindingen vanuit jouw systeem naar buiten toe opgezet worden door bijv. cookies of andere software.

echter denk ik dat je, naast van facebook- googleprofielen etc wegblijven, weinig meer kunt doen. de meeste informatie wordt verzameld op niveau's die je bijna niet meer omzeilen of blokkeren zonder de gebruiksvriendelijkheid erg aan te tasten.

het beste is met verstand het internet op gaan, niet zomaar overal profielen maken en persoonlijke informatie achterlaten, en bovenal, hou de updates van je tablet/telefoon/computer bij.

veel digitale informatie wordt ook voor een behoorlijk deel onderschept op plekken die je zelf toch niet kunt beveiligen of omzeilen. helaas overigens.
  3. toevoeging: als je niet wilt dat digitale gegevens in handen van andere partijen vallen, zul je die informatie nooit of te nimmer moeten bewaren op een systeem wat verbinding heeft of kan hebben met internet. een zgn stand-alone systeem dus.
  4. Of flink aan de slag met encryptie, truecrypt ofzo, niet internet op.

Je bent nooit anoniem op internet.
    In for the cause....
  5. Mijn laptop met windows 8 start niet meer op. Wanneer ik m aanzet moet ik mijn wachtwoord opgeven. Daarna wordt het beeld zwart en zie ik een wit pijltje alleen.
    Wanneer ik niet inlog en m wil uitzetten krijg ik de volgende melding;

LogonUI.exe - toepassingsfout

De instructie op 0x9eff0521 verwijst naar geheugen op 0x0000000. Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt: read.

Heb al gegoogled, maar vindt de oplossing niet. Er wordt bv gezegd dat je wat moet downloaden, maar dat kan niet....

What to do?
  6. @stone

Dit kan helaas meerdere oorzaken hebben (virus, malware, iets wat niet correct is geinstalleerd)

Lukt het je om in Veilige Modus op te starten?
    - Herstart de computer met de Shift-toets ingedrukt.
    - Klik in het scherm wat nu verschijnt op de optie “Zie geavanceerde herstelopties“
    - Klik hierna op de optie “Problemen oplossen“
    - Klik vervolgens op de optie “geavanceerde opties“
    - Klik nu op de optie “Opstartinstellingen“
    - Kies voor Veilige Modus inschakelen
    - Klik nu op de knop “Opnieuw opstarten“
    (Dit kan misschien iets anders er uit zien maar komt op het zelfde neer)

Kan je hier wel inloggen? Zo ja, dan zou ik op dat punt een virusscan laten uitvoeren.
    In for the cause....
  7. ....
    Weg gehaald. Ik kom in discussies terecht als ik hier weer reageer.
    Met dank voor de hints en begrippen waarmee ik toch weer op mijn situatie gericht kan zoeken en kan invullen wat ik nodig heb.

OPmerking: Er zijn heel veel slecht beveiligsde apps in omloop. Via die apps wordt informatie opgevraagd en daar is makkelijk mee te kijken op onbeveiligde netwerken en wifi-spots die openbaar zijn. Debug-mode gebruiken en je ziet alles. Zie bijv. een nieuwsbericht van de afgelopen of vorige week daarover. Ik kan het niet vinden.
    Pumps_italiaans wijzigde dit bericht op 27-11-2014 15:21 met 130%
    Internet brengt je overal, maar tegelijkertijd kom je toch nergens. Ach... het heeft ook voordelen. Taal- en stijlfouten zijn soms in de haast gemaakt. Meningen moeten mogen. maar als je niet meer neutraal MAG zijn. Hoe bizar is dat dan wel niet?
  8. @mystic-magic:
    probleem is dat de algoritmen die vaak gebruikt worden voor encryptiemethoden geschreven zijn door de nsa, inclusief backdoors. ook niet helemaal 100% veilig dus.
    sawyer wijzigde dit bericht op 27-11-2014 15:49 met 50%
  9. quote:
    sawyer schreef op 27 november 2014 @ 15:47:
    @mystic-magic:
    probleem is dat de algoritmen die vaak gebruikt worden voor encryptiemethoden geschreven zijn door de nsa, inclusief backdoors. ook niet helemaal 100% veilig dus.

Klopt, maar dan zou je atoomgeheimen moeten bewaren als je hier ook jezelf voor moet indekken.
    Kom je weer terug bij de: Op internet ben je nooit anoniem.
    In for the cause....
  10. daar heb je ook gelijk in. beveiliging/privacy is ook voor een deel een persoonlijke (of zakelijke) afweging. :)
    sawyer wijzigde dit bericht op 27-11-2014 15:54 met 57%
  11. Sowieso, gevoelige informatie moet je niet willen verbinden met het internet, zoals je eerder aangaf volgens mij.
    In for the cause....
  12. Gemak dient de mens dus dat gaat sowieso wel gebeuren. Je hebt er ook zelf geen invloed op wat jouw zorgverzekeraar, uitzendbureau, etc, etc wel of niet met internet verbindt.

Dat gedoe over die apps vond ik wel grappig want er werd bijvoorbeeld geklaagd dat je BSN zomaar op straat kon komen te liggen. Nou weet ik toevallig dat je als ZZP-er door de belastingdienst wordt 'gedwongen' om je BSN als BTW-nummer te gebruiken. En als je via internet onderneemt moet je die ook nog eens op je website zetten, waar contactgegevens ook weer verplicht zijn. Je naam is trouwens ook zo terug te vinden in het handelsregister. Dus ja, waar hebben we het eigenlijk over?
    pimpampum wijzigde dit bericht op 27-11-2014 16:24 met 58%
    Ouch...
  13. quote:
    Mystics_Magic schreef op 27 november 2014 @ 09:42:
    @stone

Dit kan helaas meerdere oorzaken hebben (virus, malware, iets wat niet correct is geinstalleerd)

Lukt het je om in Veilige Modus op te starten?
    - Herstart de computer met de Shift-toets ingedrukt.
    - Klik in het scherm wat nu verschijnt op de optie “Zie geavanceerde herstelopties“
    - Klik hierna op de optie “Problemen oplossen“
    - Klik vervolgens op de optie “geavanceerde opties“
    - Klik nu op de optie “Opstartinstellingen“
    - Kies voor Veilige Modus inschakelen
    - Klik nu op de knop “Opnieuw opstarten“
    (Dit kan misschien iets anders er uit zien maar komt op het zelfde neer)

Kan je hier wel inloggen? Zo ja, dan zou ik op dat punt een virusscan laten uitvoeren.
    Helaas....... Het lukt me al niet om in de veilige modus in te loggen. Ik krijg al niet het scherm met de door jou genoemde optie te zien :-|
  14. @Stone

Kan je wel de machine opstarten tot het inlogscherm?
    In for the cause....
  15. Als ik jou was zou ik even een handige computerreparateur in je omgeving zoeken. Het zou van alles kunnen zijn, van corrupt geheugen tot een vaste schijf die het begint te begeven of inderdaad malware dat een systeembestand heeft overschreven tot... zeg het maar. Als je dan alleen dit probleem verhelpt (door bijvoorbeeld alleen logonui.exe te vervangen) en die eventuele malware dan aanwezig blijft ben je nog steeds niet echt geholpen.
    Ouch...
  16. Ja ik kan opstarten tot het inlogscherm.
    Ik ben er ook bang voor dat ik het iemand met expertise moet overlaten...
    stone wijzigde dit bericht op 28-11-2014 11:44 met 84%
  17. Als je het toch zelf wil proberen, het is lastiger geworden in Win 8 om de reparatie opties e.d. te laden. Kijk eens op deze pagina: http://www.howtogeek.com/ ... n-windows-8-the-easy-way/ Daar staat duidelijke uitleg over hoe je dit toch voor elkaar kan krijgen.

En lukt het je allemaal toch niet, doe dan inderdaad niet te moeilijk en vraag een whizzkid (m/v) uit je kennissenkring of breng hem even weg naar een reparatieshop. Dat hoeft echt geen kapitalen te kosten gelukkig.
    Ouch...
  18. Abonnement op VIVA?

VIVA is spraakmakend, eigenzinnig en heeft humor. Wekelijks speelt VIVA losjes maar scherp in op de actualiteit en brengt artikelen op het gebied van psyche, relatie en trends. VIVA: een cadeautje met inhoud, wie wil dat nou niet?

Lees verder

19. Inderdaad wat Pimpampum zegt.
    Het kan zoveel oorzaken hebben. Windows 8 heeft een repairtool ingebakken zitten, alleen moet je hem wel kunnen bereiken.
    In for the cause....
  20. quote:
    stone schreef op 28 november 2014 @ 11:42:
    Ja ik kan opstarten tot het inlogscherm.
    Ik ben er ook bang voor dat ik het iemand met expertise moet overlaten...

logonui.exe is een uitvoerend bestand wat ervoor zorgt dat je loginscherm tevoorschijnkomt. deze lijkt corrupt te zijn omdat hij een fout aangeeft.

opstarten in dos-modus/commandline-modus/text-only (ik weet niet hoe dat onder windows 8 heet, gebruik zelf geen windows meer), zodat de grafische schil niet gebruikt wordt, en dan kun je dat bestand vervangen met een gezonde versie.

werkt dat niet, dan zul je een herstelactie uit moeten voeren met een back-up.

(edit: quote aangepast. fijn die nieuwe layout, met knoppen onder reacties)
    sawyer wijzigde dit bericht op 28-11-2014 15:14 met 39%
  21. Dat is dus in Windows 8 weg gehaald ivm snellere opstarttijd. Je hebt 200 milliseconden om op F8 te drukken.
    Onhaalbaar...

Je moet zien op te starten tot het inlogscherm. Daarna shifttoets indrukken en houden en dan in dat scherm de computer opnieuw opstarten.

Of opstarten met de shifttoets (volgens Microsoft maar dat is mij nog niet gelukt haha)
    Helaas :-(

Lastig ook...
    Mystics_Magic wijzigde dit bericht op 28-11-2014 20:56 met 34%
    In for the cause....
  22. Met de shift toets moet je ook S O S in Morse seinen. Bij het opstarten dan wel.
    Dan doet ie het bij mij wel. X-D
    Zelfs iets dat er op lijkt.
    Maar dat lukt inderdaad als het traag genoeg is.
    Pumps_italiaans wijzigde dit bericht op 28-11-2014 21:11 met 23%
  23. Ik ben een nerd en heb een skype account en vanavond niks beters te doen dus als het niet lukt dan kun je skypen met de piepdemuis helpdesk voor al je problemen
    75/pm (wachtijden kunnen oplopen tot 15 minuten niet goed geen geld terug alle rechten liggen bij piepdemuis. Voor een extra consult reken ik 50 cent per minuut inclusief belkosten)
    piepdemuis wijzigde dit bericht op 30-11-2014 19:23 met 34%
  24. Ik wou eerst een piepdemuis account aanmaken,maar zo dadelijk heeft niemand de piepdemuis helpdesk nodig... Dus dan maar mijn oude account pipsskype007
  25. Nou, ben vandaag naar de winkel teruggegaan met de laptop. Probleem is de harde schijf. Laptop wordt teruggestuurd naar leverancier en reparatie valt gelukkig nog onder de garantie :smile:. Duurt helaas wel 2-4 welen voor ie terug is...
    Bedankt voor jullie advies!
  26. Ik heb via mijn mobiel een SMS ontvangen met zo'n nepbericht dat ik een enorme prijs heb gewonnen. Afzender +447946733800 en claimdeskeu2014@gmail.com

Weet iemand waar ik dit kan melden als ongewenst contact? En het stop te zetten. Er staat ook een lotnummer bij, maar ik heb alleen loten met prijzen in Nederland. Ik heb ook niets gekocht en weet zo niet waar het van is.
    Ik heb gisteren wel een site bekeken via dit forum..... Maar kan ook een site zijn die ik ergens heb aangeklikt per ongeluk. Bij het zoeken kwam google ook met bovenstaand nummer op landcode. Heel behulpzaam, maar ik heb toch echt opgegeven dat ik niet gevolgd wil worden.

Heeft iemand een idee hoe ik er achter kan komen waar dit vandaan komt. Ik gebruik op dat nummer helemaal geen mobiel internet.
    Alvast bedankt voor eventuele betrouwbare mogelijkheden.

Dit is wat KPN heeft: http://kpnmobile.custhelp ... e/a_id/690#Ongewenste_sms
    https://www.bel-me-niet.nl/ Alleen dit is een bericht uit GB en een ander land. Weet iemand misschien hoe het dan kan?

Een paar jaar geleden werd ik ook steeds weer gebeld door een nummer uit Frankrijk. Geen idee waar dat vandaan kwam.
    Ik vraag het hier vanwege een vreemde melding die ik tijdens het gebruik hier kreeg. Dat heb ik al een keer eerder gehad.
    Tussen de verzending en de ontvangst zit ook meer dan een 1,5 uur verschil.
    Misschien hebben meer mensen het hier gehad en dan zou het beter traceerbaar zijn.
    Pumps_italiaans wijzigde dit bericht op 10-12-2014 16:10 met 23%