Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Ga je het bureau wegdoen?! Nee!! Die kat
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 10 september 2016 @ 19:38:

[...]





Nou ben ik natuurlijk nieuwsgierig welke saus dat is he.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_h schreef op 11 september 2016 @ 01:36:

[...]





Dat moet wel een hele bijzondere en onbetaalbare saus zijn lijkt wel.



Ik ben heel benieuwd welke saus dat is en uit welke delicatessenwinkel de saus komt. Wat voor de ene duur is is voor de ander een schijntje natuurlijk maar deze vond ik duur en zeker als je niet weet of die lekker is.
quote:granny71 schreef op 11 september 2016 @ 09:11:

[...]



Wat voor de ene duur is is voor de ander een schijntje natuurlijk maar deze vond ik duur en zeker als je niet weet of die lekker is.Ah die...Die leek mij ook helemaal niet lekker eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_h schreef op 11 september 2016 @ 10:24:

[...]





Ah die...Die leek mij ook helemaal niet lekker eigenlijk.

Mij ook niet maar zoon wilde "een echte man" zijn.

En de vrouw die het hier op kwam halen had ook een zoon die "een echte man" wilde zijn.

Dus de reclame heeft wel zijn werk gedaan maar als de saus niet te vreten is houdt het echt op.
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 11 september 2016 @ 08:16:

Ga je het bureau wegdoen?! Nee!! Die kat



Haha, wat lief.

Hij kijkt inderdaad wel erg verschrikt
Alle reacties Link kopieren
quote:ann3 schreef op 10 september 2016 @ 19:07:

Hier ook een pareltje qua spelling:



Gezocht galla jurk maat xs a s licht aan hoe het uit valt graag ruilen tegen iets kleins graag fotto er bij want is voor mijn dochterOoh, die komt me bekend voor, je woont ook in het Noorden?
Alle reacties Link kopieren
nooit gedragen aparte highbheels maat 37 gekocht voor onder mijn trouwjurk (ook nog niet gedragen en te koop) maar het ging niet door



Ik vind de schoenen foeilelijk, het zijn zwarte schoenen met een soort opgerolde slangen als 'hakken' doorlopend tot aan de tenen. Ben benieuwd onder wat voor trouwjurk ze ze zou dragen..



Maar ik vind het dan wel weer sneu dat haar trouwerij niet doorging en ze haar trouwjurk wil/moet verkopen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 12 september 2016 @ 20:45:

nooit gedragen aparte highbheels maat 37 gekocht voor onder mijn trouwjurk (ook nog niet gedragen en te koop) maar het ging niet door



Ik vind de schoenen foeilelijk, het zijn zwarte schoenen met een soort opgerolde slangen als 'hakken' doorlopend tot aan de tenen. Ben benieuwd onder wat voor trouwjurk ze ze zou dragen..



Maar ik vind het dan wel weer sneu dat haar trouwerij niet doorging en ze haar trouwjurk wil/moet verkopen.Foto!!
quote:miss_h schreef op 13 september 2016 @ 00:04:

[...]





Foto!! Inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 13 september 2016 @ 00:15:

[...]





Inderdaad! Ik kon me ook al zo weinig bij die schoenen voorstellen
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_h schreef op 13 september 2016 @ 00:04:

[...]





Foto!! Geen idee hoe ik die hier moet plaatsen? Ik werk ook nog via mijn mobiel, da's een extra handicap..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:granny71 schreef op 11 september 2016 @ 09:09:

[...]

[img]http://www.remia.nl/_files/140.jpg?v=7[/img]

Ohhh, die vind ik zoooo lekker! Een likje over een gebbqde maiskolf, of een gepofte aardappel... mmmmm....



Man en zoon lusten de saus overigens niet; kennelijk geen echte mannen?
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjesgroen schreef op 13 september 2016 @ 10:09:

[...]



Ohhh, die vind ik zoooo lekker! Een likje over een gebbqde maiskolf, of een gepofte aardappel... mmmmm....



Man en zoon lusten de saus overigens niet; kennelijk geen echte mannen?

Duidelijk wie bij jullie de broek aan heeft hahah.



Ik kwam deze net tegen bij gratis gezocht:

Voor een huwelijkscadeau ben ik op zoek naar heel veel flessen drank. Uiteraard moeten ze nieuw en dicht zijn. Wie heeft nog iets staan?
Ik ben al jaren lid van dit soort groepen en heb zelf een ruilgroep in beheer gehad. Daarmee gestopt omdat de medebeheerder uhm hoe zal ik dit subtiel brengen?? Nogal een dictatorschap beoefende .... De regels die hij invoerde waren belachelijk.



Maar het valt me op dat mensen echt de schaamte voorbij zijn. Zoals het bericht hierboven van flessen drank.



Achter het hele concept sta ik zeker. Dat wat jij wilt uitproberen kan een ander in de kast hebben staan onder een dikke laag stof. Zelf wilde ik proberen of een ijsmachine echt zo handig was en iemand in de stad had deze nog ergens staan. Leuk, geweldig om het zo te kunnen doen. Maar hele inboedels, platte tv's, flessen drank, huisdieren spullen (want ja de pup of kitten kwam toch eerder dan verwacht).



Er is 1 gezin dat letterlijk tegenover me woonde. Zij hadden een keukenmachine te ruil tegen levensmiddelen. Ik samen met partner naar de liddl en een grote tas met boodschappen gedaan met wat extras erbij want ja je vraagt niet zomaar een pakket bestaande uit brood,beleg,boter etc. De tijd van de ruil was daar komen zij net terug vd winkel met een aantal 6 packs cola, tray redbull etc. OKe... mijn fout verkeerd ingeschat.

Nu zijn ze verhuisd en zie ik het ene bericht naar het andere bericht met babyspullen die met spoed gevraagd worden. Ik snap dat niet..... Je hebt 9 maanden de tijd.... Vragen zijn oa, beddengoed vr het babybedje, speelkleed etc. Elke dag uppen en grote letters SPOED en ook op meerdere groepen en daar vanuit zijn de beheerders ook met spoed op zoek naar dee spullen vr mvr. Ze taggen haar dan ook als er bv beddengoed wordt aangeboden maar dan is de kleur niet goed



Levensmiddelen geef ik nog steeds weg maar voor spullen bel ik de 2ehandswinkel die me nog wat kleingeld ervoor geven..... makkelijker.
Ik ben al jaren lid van dit soort groepen en heb zelf een ruilgroep in beheer gehad. Daarmee gestopt omdat de medebeheerder uhm hoe zal ik dit subtiel brengen?? Nogal een dictatorschap beoefende .... De regels die hij invoerde waren belachelijk.



Maar het valt me op dat mensen echt de schaamte voorbij zijn. Zoals het bericht hierboven van flessen drank.



Achter het hele concept sta ik zeker. Dat wat jij wilt uitproberen kan een ander in de kast hebben staan onder een dikke laag stof. Zelf wilde ik proberen of een ijsmachine echt zo handig was en iemand in de stad had deze nog ergens staan. Leuk, geweldig om het zo te kunnen doen. Maar hele inboedels, platte tv's, flessen drank, huisdieren spullen (want ja de pup of kitten kwam toch eerder dan verwacht).



Er is 1 gezin dat letterlijk tegenover me woonde. Zij hadden een keukenmachine te ruil tegen levensmiddelen. Ik samen met partner naar de liddl en een grote tas met boodschappen gedaan met wat extras erbij want ja je vraagt niet zomaar een pakket bestaande uit brood,beleg,boter etc. De tijd van de ruil was daar komen zij net terug vd winkel met een aantal 6 packs cola, tray redbull etc. OKe... mijn fout verkeerd ingeschat.

Nu zijn ze verhuisd en zie ik het ene bericht naar het andere bericht met babyspullen die met spoed gevraagd worden. Ik snap dat niet..... Je hebt 9 maanden de tijd.... Vragen zijn oa, beddengoed vr het babybedje, speelkleed etc. Elke dag uppen en grote letters SPOED en ook op meerdere groepen en daar vanuit zijn de beheerders ook met spoed op zoek naar dee spullen vr mvr. Ze taggen haar dan ook als er bv beddengoed wordt aangeboden maar dan is de kleur niet goed



Levensmiddelen geef ik nog steeds weg maar voor spullen bel ik de 2ehandswinkel die me nog wat kleingeld ervoor geven..... makkelijker.
quote:himalaya schreef op 13 september 2016 @ 09:42:

[...]





Geen idee hoe ik die hier moet plaatsen? Ik werk ook nog via mijn mobiel, da's een extra handicap..Uploaden op tinypic.com en de link hier plaatsen
Wat ik veel zie langskomen. Gratis bij elkaar gespaarde spaarkaarten voor bijvoorbeeld de dierentuin. En dan voor zo een volle kaart een tientje vragen bijvoorbeeld.



Op dit soort advertenties wordt vaak niet goed gereageerd. En vind het eigenlijk ook ergens wel een beetje asociaal.



Het verweer van de verkoper is dat dat hij er boodschappen voor heeft moeten doen en dat kost geld. Vind dat echt je reinste flauwekul. Boodschappen heb je sowieso nodig en die zijn niet ineens duurder.



Of je moet altijd naar de aldi gaan en nu naar de ah vanwege een actie.



Anyway, wat vinden jullie van dergelijke advertenties?
Alle reacties Link kopieren
Die negeer ik. Als je er een reactie onder plaatst komt het beheer je namelijk afmaken met opmerkingen als "alleen biedingen, de verkoper is vrij om ervoor te vragen wat hij/zij wil".

Ik vind dat idiote advertenties. Het is een gratis ding van die winkels, de boodschappen heb je toch nodig. De verkoper kan er ook voor kiezen om naar de aldi te bljven gaan, want blijkbaar doet men niets met die zegels anders zouden ze deze niet proberen te verkopen.
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat vind ik op marktplaats ook absurd, daar wordt ook geld gevraagd voor de zegels. vooral die van de ah leveren veel geld op.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je hoogstens verzendkosten er voor mag vragen, als je het naar iemand stuurt. Oké, voor de envelop en de moeite, 1 euro erbij.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Helaas heb ik zelf de advertentie gemist op onze verkoopgroep. Dus helaas geen foto van reacties (advertentie is verwijderd)



Iemand bood medicijnen aan te koop. Refluxmedicatie van haar kind.



Dan ben je toch echt niet goed bij je hoofd of zo desperate for money dat je dit soort dingen erop gaat zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_h schreef op 15 september 2016 @ 09:34:

Helaas heb ik zelf de advertentie gemist op onze verkoopgroep. Dus helaas geen foto van reacties (advertentie is verwijderd)



Iemand bood medicijnen aan te koop. Refluxmedicatie van haar kind.



Dan ben je toch echt niet goed bij je hoofd of zo desperate for money dat je dit soort dingen erop gaat zetten.



Goh, als ik zoiets zou over hebben zou ik het jammer vinden het weg te gooien.

Zou het wel eerder weggeven dan verkopen, maar verkopen heeft weer als voordeel dat niet iedereen erop reageert 'om de heb', al lijkt me dat met zoiets eerder onwaarschijnlijk.

Maar goed, je weet natuurlijk nooit wat iemands beweegredenen zijn om ergens geld voor te vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 15 september 2016 @ 10:52:

[...]





Goh, als ik zoiets zou over hebben zou ik het jammer vinden het weg te gooien.

Zou het wel eerder weggeven dan verkopen, maar verkopen heeft weer als voordeel dat niet iedereen erop reageert 'om de heb', al lijkt me dat met zoiets eerder onwaarschijnlijk.

Maar goed, je weet natuurlijk nooit wat iemands beweegredenen zijn om ergens geld voor te vragen.Heel onverstandig om zomaar medicijnen weg te gaan geven: je bent geen arts of apotheker!
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 15 september 2016 @ 11:41:

[...]





Heel onverstandig om zomaar medicijnen weg te gaan geven: je bent geen arts of apotheker!Het is inderdaad ook niet voor niets dat overgebleven medicijnen die je inlevert bij de apotheek vernietigd worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven