Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Laatst werd over de datum babyvoeding (1 maand) aangeboden (Wel dicht gelukkig).



Als eerste werd er een discussie gestart door een pro-borstvoedingsmama van 3 wondertjes.

En diegene die het opgehaald heeft was nog niet eens halverwege haar zwangerschap, dus voordat de baby de over-de-datum-melk krijgt is het al een half jaar over de datum

Sowieso ben ik niet zo'n fan dat producten waarvan de houdbaarheidsdatum verstreken is op zo'n hoek gezet mogen worden, maar als het dan ook nog voor een baby is
quote:ann3 schreef op 15 september 2016 @ 12:59:

[...]





Het is inderdaad ook niet voor niets dat overgebleven medicijnen die je inlevert bij de apotheek vernietigd worden.



Dat komt omdat aangebroken of zelf alleen uitgegeven medicijnen niet voor een 2de keer gegeven mogen worden. Zelfs niet als de datums nog goed zijn en de strips intact.



Dus ik begrijp het wel dat je het zo verkoopt of weggeeft, het scheeld een ander ten eerste veel geld en het word niet onnodig weggegooid.
Alle reacties Link kopieren
Bizar dat je medicijnen aan mag bieden. Je hebt geen idee hoe het gebruikt en bewaard is, dat is exact waarom ingeleverde medicijnen vernietigt worden. Gelukkig is men bezig met methode om te kunnen aflezen of het goed bewaard is maar tot die tijd moet het gewoon weg. Als het nou van een bekende is snap ik het nog wel maar medicijnen van een vreemde zou ik echt nooit aan mijn kind geven (en zelf ook niet nemen).



Die babymelk over de datum Hoewel ik niet denk dat je baby er iets van zal krijgen na een maand zou ik het toch niet doen. Nog langer zeker niet, het zal niet zo snel bederven maar de samenstelling qua vitamines ed kan veranderen als het langer staat. Zelf zou ik rustig een pakje saus dat een half jaar over datum is nog maken en eten maar met een baby waarvan het de enige/voornaamste voedingsbron is zou ik dat niet doen.



Al die babyspullen met spoed vallen mij ook op ja. Maar ja blijkbaar denken ze sowieso niet vooruit anders namen ze geen kind in de ongelukkige situatie waar ze inzitten dus logisch dat ze ook niet vooruit denken over de uitzet. Meestal gevalletjes, ik wil het en ik wil het nu en de rest van de wereld moet maar zorgen dat het lukt.. Bluhhh
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Of complete inboedels die met spoed worden gezocht



Normaliter ben ik heel positief over de weggeefhoek hier, maar de laatste tijd is er een zuurpruim actief. Voorbeeldje:



Vrager: Wie heeft er nog een tuigje liggen voor een kat? Onze nieuwe kitten smeert 'm nu al naar de buren ????

Zuurpruim: alles dicht houden ?

Vrager: Is een mogelijkheid, maar niet wenselijk

Zuurpruim: dan mag ik hopen dat ie gechipt EN geregistreerd is

Vrager: Ik vraag niet om goedbedoelde adviezen, enkel en alleen om een tuigje. Ik heb 20 jaar katten gehad en die zijn nooit verder gekomen dan onze tuin, dus ik weet heus wel waar ik het over heb.

Zuurpruim: succes hè en kom dan niet aan met wie heeft m'n katje gezien

Mevrouw 3: Voelt dat nou lekker? Je mening opdringen. En dan zo'n lullige opmerking als laatst.



Ik zou je wat zeggen. Er zijn twee soorten mensen. Een die opdringt en de een die niet opdringt. Een die steelt de andere niet. De een die jaagt en de andere niet.



Een die mensen en dieren willen beperken in hun vrijheid. Waar ze eigenlijk mee geboren zijn.

En natuurlijk de mensen die hun dieren of geliefde vrijheden geven ...



Zij vraagt niet om jou advies. .. maar om een kattentuigje. (Heb ik niet maar ik zoek even nog.. heb volgens mij wel en lange lijn...)



Mensen zijn zo goed in bemoeien en hun mening opdrukken...

Ga daar vooral mee door.. zul je vrienden mee maken.



En dan nog mag zij zelf bepalen of ze die vraag stelt als haar kat kwijt is of niet.. hoef jij niet voor der te beslissen.



dus leef en laat leven..beter had je gwn niet kunnen reageren.

Zuurpruim: nee dan straks het mieneren van m'n katje is zoek omdat mensen hun veratwoording niet nemen en jij geeft nu toch ook aan mij jouw ongevraagde mening? !!!!!!

Mevrouw 3: Alleen omdat jij dat doet. En ik dit las.



Ik vind verantwoording in een tijdlijn van ruimte plaats en tijd wel een heel groot begrip. Ik denk niet dat jij op dezelfde lijn zit om een discussie mee aan te gaan.



leef en laat leven.



#bemoeijelekkerverder.

Ik ga andere dingen doen.

Zuurpruim: Doeiiiiii
Alle reacties Link kopieren
Die mevrouw 3 vind ik ook niet zo sympathiek overkomen, zoveel woorden nodig om haar punt te maken en blijkbaar ook van overtuigd dat zij een ander de les mag spellen, precies hetgene ze Zuurpruim verwijt
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wat je bedoelt! Ik denk dat er wel meespeelt dat Zuurpruim de laatste weken vaker dergelijke opmerkingen plaatst. Als je alleen deze conversatie leest, is mevrouw 3 net zo goed een zuurpruim :-)
quote:Cathelyne schreef op 15 september 2016 @ 13:26:

[...]





Dat komt omdat aangebroken of zelf alleen uitgegeven medicijnen niet voor een 2de keer gegeven mogen worden. Zelfs niet als de datums nog goed zijn en de strips intact.



Dus ik begrijp het wel dat je het zo verkoopt of weggeeft, het scheeld een ander ten eerste veel geld en het word niet onnodig weggegooid.



Je kan toch niet zomaar medicatie gaan verkopen op eigen houtje!? Je bent geen arts. Wie weet denkt iemand wel mijn baby zal wel reflux hebben kan dat wel proberen. Dat kan gewoon niet. Medicatie gaat altijd op doktersrecept en kijkt of het voorgeschreven mag worden. Voor hetzelfde geld is iemand allergisch voor een bepaald bestanddeel. Levensgevaarlijk.



Als iemand het medicijn als slikt is het iets anders maar dan nog kan je het niet op zo een site zetten. Je weet nooit waar het terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
Zie net op een weggeefhoek ook een bericht wat ineens compleet escaleerde.



Mevrouw vraagt om iemand die haar paard af en toe wil verzorgen, longeren e.d. want ze mag nog niet bereden worden. In de eerste paar zinnen wordt al duidelijk dat het om een jonge fries, merrie en beestje gaat..

Dan reageert er een mevrouw: Ooh ik ben gek op kinderen en ze vinden mij ook altijd heel leuk, dus ik wil wel op je kind passen!

Vraagmevrouw: Sorry, ik denk dat u het verkeerd begrepen heeft, het gaat hier om een paard, niet om een kind..

Reageermevrouw: Nou, dan mag je dat er wel duidelijk opzetten!

Paar 'omstanders' reageren hierop dat het er toch best wel duidelijk staat, zeker als je verder leest dan de eerste zin..

Dat kan reageermevrouw blijkbaar niet hebben, want die begint dan ineens te schelden dat als ze een paard neemt dat ze dan zelf maar moet verzorgen domme koe..

Nou, dat escaleert natuurlijk volledig, hele familie van de vraagmevrouw begint te reageren dat ze zo niet tegen hun dochter/nichtje moeten doen.. reageermevrouw begint steeds slechter NL te praten, en uiteindelijk te schelden met dat iemand zijn k-bek moet houden..



Uiteindelijk is het gerapporteerd aan de beheerders en is ze uit de groep verwijderd..
Alle reacties Link kopieren
Geen posting op een weggeefgroep maar op een kookgroep.



Iemand biedt een maaltijd aan.

Bij haar thuis, half 5 aanschuiven maar alleen voor een vrouw met kinderen waarvan de zoon maximaal 10 jaar oud mag zijn
Alle reacties Link kopieren
Wow, chocoladeaardbei... Wat een reacties!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Deze zag ik op facebooksite 'ik bied de helft'



quote:Chocoladeaardbei schreef op 16 september 2016 @ 10:02:

Zie net op een weggeefhoek ook een bericht wat ineens compleet escaleerde.



Mevrouw vraagt om iemand die haar paard af en toe wil verzorgen, longeren e.d. want ze mag nog niet bereden worden. In de eerste paar zinnen wordt al duidelijk dat het om een jonge fries, merrie en beestje gaat..

Dan reageert er een mevrouw: Ooh ik ben gek op kinderen en ze vinden mij ook altijd heel leuk, dus ik wil wel op je kind passen!

Vraagmevrouw: Sorry, ik denk dat u het verkeerd begrepen heeft, het gaat hier om een paard, niet om een kind..

Reageermevrouw: Nou, dan mag je dat er wel duidelijk opzetten!

Paar 'omstanders' reageren hierop dat het er toch best wel duidelijk staat, zeker als je verder leest dan de eerste zin..

Dat kan reageermevrouw blijkbaar niet hebben, want die begint dan ineens te schelden dat als ze een paard neemt dat ze dan zelf maar moet verzorgen domme koe..

Nou, dat escaleert natuurlijk volledig, hele familie van de vraagmevrouw begint te reageren dat ze zo niet tegen hun dochter/nichtje moeten doen.. reageermevrouw begint steeds slechter NL te praten, en uiteindelijk te schelden met dat iemand zijn k-bek moet houden..



Uiteindelijk is het gerapporteerd aan de beheerders en is ze uit de groep verwijderd..Jemig kremig
quote:Chocoladeaardbei schreef op 16 september 2016 @ 10:02:

Zie net op een weggeefhoek ook een bericht wat ineens compleet escaleerde.



Mevrouw vraagt om iemand die haar paard af en toe wil verzorgen, longeren e.d. want ze mag nog niet bereden worden. In de eerste paar zinnen wordt al duidelijk dat het om een jonge fries, merrie en beestje gaat..

Dan reageert er een mevrouw: Ooh ik ben gek op kinderen en ze vinden mij ook altijd heel leuk, dus ik wil wel op je kind passen!

Vraagmevrouw: Sorry, ik denk dat u het verkeerd begrepen heeft, het gaat hier om een paard, niet om een kind..

Reageermevrouw: Nou, dan mag je dat er wel duidelijk opzetten!

Paar 'omstanders' reageren hierop dat het er toch best wel duidelijk staat, zeker als je verder leest dan de eerste zin..

Dat kan reageermevrouw blijkbaar niet hebben, want die begint dan ineens te schelden dat als ze een paard neemt dat ze dan zelf maar moet verzorgen domme koe..

Nou, dat escaleert natuurlijk volledig, hele familie van de vraagmevrouw begint te reageren dat ze zo niet tegen hun dochter/nichtje moeten doen.. reageermevrouw begint steeds slechter NL te praten, en uiteindelijk te schelden met dat iemand zijn k-bek moet houden..



Uiteindelijk is het gerapporteerd aan de beheerders en is ze uit de groep verwijderd..
Alle reacties Link kopieren
Dus je moet 35 € betalen om dat paard te verzorgen? Kun je beter honden uitlaten, daar kun je tenminste zelf geld voor vragen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 16 september 2016 @ 16:11:

[...]





[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=583AC319[/img]Zag hem ook langskomen
Jeetje, die vrouw heeft ze echt niet helemaal op een rijtje. Ben benieuwd naar de rest
Alle reacties Link kopieren
Haha, bedankt voor de screenshots erbij.. en dit is dus pas het begin inderdaad..
quote:renate73-nw schreef op 16 september 2016 @ 16:30:

[...]



Zag hem ook langskomenDe link doet het niet..
quote:miss_h schreef op 16 september 2016 @ 16:33:

[...]





De link doet het niet..Is geen link. Is een plaatje die ik hierboven al geplakt heb.
Oja pardon, zie nu pas dat het een quote is.
Alle reacties Link kopieren
Advertentie:



"Ik ben op zoek naar:

Een vakjeskast (Vallax) of een opbergkast

Van die houtjes waarop je een plank in een kast kan liggen

Een plastic schoenenrek (die je aan een muur/kast kan hangen

3 wandlanpen"



Reactie:



"ik heb nog houd als je wil mag je ze hebben"



Van de onderste snap ik het taalniveau gezien het profiel. Maar de vrager is zo te zien een rasechte Nederlander die blijkbaar geneeskunde studeert.



Kleding gaat hier meestal hard maar nog niemand heeft zich gemeld voor deze broek. Goh..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, die mensen op de Weggeefhoek. Loopt heel wat apart spul rond

Deze vrouw komt ook niet al te aardig over



Alle reacties Link kopieren
Die polaroid camera's zijn nu juist weer enorm in de mode! Is helemaal hip om polaroids te maken..
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocoladeaardbei schreef op 16 september 2016 @ 23:03:

Die polaroid camera's zijn nu juist weer enorm in de mode! Is helemaal hip om polaroids te maken..Er staat hier op de rommelmarkt een hele inventaris van een donkere kamer. Gaat volgens mij ook weer in worden, net zoals de vinyl platen weer in trek zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hoe triest, voor meerdere partijen:



Wie kan mij heel toevallig helpen

Mijn kat is bevallen van 2 lieve kittens

Alleen nou zitten ze onder de vlooien en worden ze hellemaal slap en rustig.

Wij vangen pas woensdaf maar het is best een nood

Wie zou mij kunnen helpen aan pipetjes tegen vlooien. Of vlooien spray.



Ze hebben geen geld voor vlooienspul, geen geld voor een bezoek aan de dierenarts (ontwormen, inenten, moederpoes steriliseren) hebben 2 kinderen onder de 2 en dit is al het 2e onverwachte nestje.

Ze krijgt nu adviezen met 'was de kittens met water en azijn, of met water en groene zeep', of 'ik heb hier nog pipetjes voor volwassen katten, dan geef je daar de helft van'.



Er is 1 wijs iemand die zegt dat de kittens ontvlooien weinig zin heeft als je niet je hele huis aanpakt (waar dus ook 2 kinderen van onder de 2 rondlopen), maar 'dat heeft geen prioriteit'.



Zucht.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven