Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Mooi konijnenhok .

Gekocht maar omdat we toch het buitenhok binnen hebben gezet ..... wil ik deze graag aan iemand geven die het goed kan gebruiken en er geen geld voor heeft bijvoorbeeld ouders of alleenstaande mama met kinderen die heel graag een konijn wil maar geen geld hebben voor hok enz.......



Kon het niet laten te reageren, dat als je geen geld voor een hok e.d. Hebt, dat je dan geen dieren moet nemen.
quote:himalaya schreef op 10 oktober 2016 @ 14:11:

Hier zie ik die doppenactie ook regelmatig voorbij komen. Ik wist niet dat het zó weinig opleverde.



Hoe lang duurt het wel niet voor je een kilo bij elkaar hebt? En wassen mensen die doppen ook nog af van te voren, of zit je met een tas vol melk/yoghurt/sap in huis?Jeetje, wat weinig. Mijn moeder heeft ze gespaard maar is hier mee gestopt omdat het weinig opleverde. Maar zo weinig, dat wist ik niet. Ze waste ze inderdaad eerst af Himalaya
Op de plaatselijke weggeefhoek zijn mensen helemaal gefrustreerd omdat ze vinden dat iemand niet eerlijk loot . Een vrouw plaatste een advertentie voor rolluiken o.i.d., gratis, uiterlijk morgen ophalen. Er waren veel geïnteresseerden dus vroeg ze of er ook mensen tussen zaten die het vandaag nog konden ophalen (snap ik wel, dan is ze er vanaf). Dat viel niet goed haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:VanilleNoire schreef op 10 oktober 2016 @ 17:51:

Op de plaatselijke weggeefhoek zijn mensen helemaal gefrustreerd omdat ze vinden dat iemand niet eerlijk loot . Een vrouw plaatste een advertentie voor rolluiken o.i.d., gratis, uiterlijk morgen ophalen. Er waren veel geïnteresseerden dus vroeg ze of er ook mensen tussen zaten die het vandaag nog konden ophalen (snap ik wel, dan is ze er vanaf). Dat viel niet goed haha.Raar vind ik dat. Mensen die denken al bij voorbaat ergens meer recht op te hebben dan een ander, terwijl dit toch echt bij de gratie gaat van degene die het gratis (!) weggeeft. Ook meerdere keren gehad bij het gratis aanbieden van spullen. Verontwaardigd gedrag over dat ik zelf kies wie een gratis gebruikt dekbedovertrek krijgt op basis van wat mij het beste uitkomt, Come on.




Het kan aan mij liggen, maar ik word altijd zo verdrietig van zulke advertenties. Ik denk dan, wanneer je zulke dingen wilt ruilen, dat de nood hoog is.
Alle reacties Link kopieren
Maar... Dat IS limonade!
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 10 oktober 2016 @ 18:50:

[afbeelding]



Het kan aan mij liggen, maar ik word altijd zo verdrietig van zulke advertenties. Ik denk dan, wanneer je zulke dingen wilt ruilen, dat de nood hoog is.Vandaag ook 4 reacties van mensen die een halve bak bami, 1/3 portie foeyonghai en een restje pindasaus wilden..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:blond09 schreef op 10 oktober 2016 @ 14:32:

[...]





De groep van woonplaats V tegen E aan?Klopt
Alle reacties Link kopieren
Had zelf iets op de plaatselijke weggeefgroep gezet, reageert iemand met: wat jammer dat je zover weg woont.

Waarom?
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 10 oktober 2016 @ 22:51:

Had zelf iets op de plaatselijke weggeefgroep gezet, reageert iemand met: wat jammer dat je zover weg woont.

Waarom?Omdat sommigen 15 minuten lopen of fietsen al te ver vinden, en ze hopen dat je het komt brengen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 10 oktober 2016 @ 22:52:

[...]





Omdat sommigen 15 minuten lopen of fietsen al te ver vinden, en ze hopen dat je het komt brengen?Misschien ben ik naief.
quote:minnimouse schreef op 10 oktober 2016 @ 22:36:

[...]



Klopt





Ik woon in E maar in de wijk die tegen V aanligt, af en toe komen er leuke dingen voorbij
Alle reacties Link kopieren
quote:blond09 schreef op 10 oktober 2016 @ 23:19:

[...]







Ik woon in E maar in de wijk die tegen V aanligt, af en toe komen er leuke dingen voorbij



Een wijk uit E. die tegen V. aanligt??

Ik heb er zo'n 30 jaar gewoond. Woon nu niet meer in de buurt. Familie nog wel.
quote:cochise schreef op 10 oktober 2016 @ 22:51:

Had zelf iets op de plaatselijke weggeefgroep gezet, reageert iemand met: wat jammer dat je zover weg woont.

Waarom?Ik zeg dan : IK woon niet ver weg hoor, JIJ woont ver weg.
quote:cochise schreef op 10 oktober 2016 @ 22:51:

Had zelf iets op de plaatselijke weggeefgroep gezet, reageert iemand met: wat jammer dat je zover weg woont.

Waarom?Jaaaa die opmerking zie ik zo vaak! Zeg dan niks of vraag gewoon of je toevallig een keer in de buurt bent omdat je met vervoer zit. Alhoewel ik van mening ben dat je met het ov en de fiets wel zon btje overal kan komen. Nee heb je Ja kun je krijgen. Al die semi zielige opmerkingen GRRRRR.
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 10 oktober 2016 @ 22:51:

Had zelf iets op de plaatselijke weggeefgroep gezet, reageert iemand met: wat jammer dat je zover weg woont.

Waarom?Heb ik ook eens meegemaakt. Iemand woonde in een ander stadsdeel, was hooguit een kwartier fietsen. Triest, daar doe ik geen moeite voor.
quote:minnimouse schreef op 10 oktober 2016 @ 23:25:

[...]





Een wijk uit E. die tegen V. aanligt??

Ik heb er zo'n 30 jaar gewoond. Woon nu niet meer in de buurt. Familie nog wel.Ja wijk M die nieuwbouwwijk
quote:cochise schreef op 10 oktober 2016 @ 22:51:

Had zelf iets op de plaatselijke weggeefgroep gezet, reageert iemand met: wat jammer dat je zover weg woont.

Waarom?Fantastisch toch, illustreert perfect waarom dat soort mensen altijd arme zelfmedelijdende sloebers zullen blijven en gratis weggeefhoeken af blijven schuimen: mentaliteits-dingetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae schreef op 09 oktober 2016 @ 23:11:

[...]



Terug vind postokee bedankt
Niet zo leuk als andere posts die ik heb gezien maar hier krijg ik echt jeuk van:



"Hallo allemaal

Via deze weg zou ik graag met iemand in contackt willen komen die met mijn toestel samsungs s6 wil ruilen tege een note 3 of 4 mijn toestel werkt perfeckt gebruikers sporen aan de zijkant met een goesje eromheen niet zichtbaas beeld werk na behoren zonder barsten wie o wie wild er ruilen fottos kan ik sturen bij intressen"
Alle reacties Link kopieren
quote:blond09 schreef op 11 oktober 2016 @ 08:21:

[...]





Ja wijk M die nieuwbouwwijkIk weet even niet wat je bedoelt ...
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 11 oktober 2016 @ 13:24:

[...]





Fantastisch toch, illustreert perfect waarom dat soort mensen altijd arme zelfmedelijdende sloebers zullen blijven en gratis weggeefhoeken af blijven schuimen: mentaliteits-dingetje.

Waarom?

Ik zie ook wel eens dingen die ik wel zou willen hebben maar ik heb alleen een fiets (en een lichaam dat niet meer doet wat hij moet doen)

Ik moet helaas dus ook wel eens afzien van een ruil omdat het gewoon te ver weg is.

Maakt me dat dan een arme zelfmedelijdende (geweldig Nederlands trouwens) sloeber?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 13 oktober 2016 @ 09:54:

[...]



Ik weet even niet wat je bedoelt ...Oh ik weet al wat je bedoelt. Jij bedoelt V. eindigend op N. Ik bedoelde V. eindigend op D. (iets zuidelijker ) Dus toch niet hetzelfde dorp.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 13 oktober 2016 @ 11:05:

[...]



Waarom?

Ik zie ook wel eens dingen die ik wel zou willen hebben maar ik heb alleen een fiets (en een lichaam dat niet meer doet wat hij moet doen)

Ik moet helaas dus ook wel eens afzien van een ruil omdat het gewoon te ver weg is.

Maakt me dat dan een arme zelfmedelijdende (geweldig Nederlands trouwens) sloeber?

Denk dat het verschil m zit in het dan reageren van een sloeber met: jammer dat het ver weg Is.

Voegt namelijk helemaal niets toe, waarom zou je die reactie plaatsen? Tenzij je ergens hoopt dat diegene dan zegt, zal ik het dan brengen?



Dat impliceert zo'n nutteloze reactie voor mij namelijk een beetje. En als dat het geval Is, vind ik dat inderdaad een slappe mentaliteit.
quote:minnimouse schreef op 13 oktober 2016 @ 11:07:

[...]



Oh ik weet al wat je bedoelt. Jij bedoelt V. eindigend op N. Ik bedoelde V. eindigend op D. (iets zuidelijker ) Dus toch niet hetzelfde dorp.



Aha ja ik weet wat je bedoelt, is redelijk in de buurt maar dan is ze best breed aan het zoeken hahaha het is volgens mij wel dezelfde persoon, 1 november mocht ze in het huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven