Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
quote:Starshine-2 schreef op 17 november 2016 @ 14:53:

Achterlijk toch. Als je geen auto onder je reet hebt, moet je een fortuin neerleggen voor een taxi.

Laatste een luxe uitje gehad en we gingen met de taxi naar huis. 20 km = 60 euro.Uber!!!
quote:prada schreef op 18 september 2016 @ 21:00:

Op de vraaghoek,



2910 Wildert: iemand in de buurt die nog een beetje wijn kan missen, zou me goed doen deze moment



Deze plaatste ik een tijdje geleden. Al even niets gezien maar daar was ze ineens weer.



wil iemand in de buurt mij aub helpen met iets te roken, gewone tabak weliswaar hoor, ik wil best ruilen tegen iets. kan zelf niks gaan kopen wegens geen cent meer én zou goe zot zijn om nu met het brommerke erop uit te trekken... zou héél sympathiek zijn en waarschijnlijk veel gedoe voorkomen dus mensen, please
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 25 november 2016 @ 04:31:

[...]





Deze plaatste ik een tijdje geleden. Al even niets gezien maar daar was ze ineens weer.



wil iemand in de buurt mij aub helpen met iets te roken, gewone tabak weliswaar hoor, ik wil best ruilen tegen iets. kan zelf niks gaan kopen wegens geen cent meer én zou goe zot zijn om nu met het brommerke erop uit te trekken... zou héél sympathiek zijn en waarschijnlijk veel gedoe voorkomen dus mensen, pleaseIk begrijp hier uit dat het ook nog gebracht moet worden
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 25 november 2016 @ 04:31:

[...]





Deze plaatste ik een tijdje geleden. Al even niets gezien maar daar was ze ineens weer.



wil iemand in de buurt mij aub helpen met iets te roken, gewone tabak weliswaar hoor, ik wil best ruilen tegen iets. kan zelf niks gaan kopen wegens geen cent meer én zou goe zot zijn om nu met het brommerke erop uit te trekken... zou héél sympathiek zijn en waarschijnlijk veel gedoe voorkomen dus mensen, please*raapt kaak van de grond*
Alle reacties Link kopieren
Op een verkoopgroep: Iemand zoekt mensen om op te oefenen gelnagels zetten/wimperextensions/tandsteentjes/...



Wordt er gevraagd of dat dat gratis is of tegen kostprijs, lijkt me logisch gezien haar vraag.



Maar dat moet je vooral niet denken, ze zoekt gewoon klanten tegen volle prijs, maar aangezien ze nog maar net gestart is moet ze nog veel oefenen.

Haar prijzen zijn vergelijkbaar met andere salons hier in de buurt, dus je betaalt de volle pot maar wel met het gratis risico dat het niet helemaal goed gaat 'want ze moet nog veel oefenen' - ik ben stiekem wel opgelucht dat ze geen dokter is



(dat ze geen BTW-nummer heeft en dus zwart werkt is maar een detail...)
Alle reacties Link kopieren
Iemand wil een punt maken



"BESTE LEDEN !!!

ALS MEDE BEHEERDER HEB IK OP ZEER KORTE TIJD REEDS 5x MEEGEMAAKT DAT MENSEN HUN AFSPRAKEN NIET NAKOMEN ! IK VIND DIT ABSOLUUT GEEN STIJL ! HET ENIGE WAT WIJ VRAGEN IS RESPECT !

OOK VOOR DE GEVER ! TENSLOTTE U KRIJGT HET ARTIKEL AL GRATIS !!!!

KAN JE ER NIET GERAKEN ? GEEN PROBLEEM !

DAN REAGEERT U NIET !

DAARVOOR STAAT DE STAD OF DORP VERPLLICHT IN EEN ADVERTENTIE !

HEB JE EEN PROBLEEM ! LAAT HET GERUST WETEN !"
Alle reacties Link kopieren
Hier hadden ze op een minima hoek een actie, je kon met kind een schoen komen zetten en daar zou dan iets leuks in komen.

Vele sponsoren geweest, erg leuke kadootjes.



Komt de helft van de ouders met kids niet opdagen.

Zo sneu voor de organisatoren. En zo ondankbaar van de ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat sneu Phopho, dat heb ik helaas vaker gezien.. Echt heel jammer zeker als vrijwilligers er veel werk van gemaakt hebben en soms kinderen geweigerd zijn omdat er geen plek meer was.





"Gratis kapotte grote oude TV, free broken television"





Schijnbaar gaan we nu over op het aanbieden van grofvuil ofzo. Ik heb zin om een linkje naar de website van de gemeente te delen over het aanbieden van vuilnis, maar ja dat zal wel weer niet gewaardeerd worden.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Hier worden ook regelmatig stoelen en banken aangeboden 'die nog wel een ronde mee kunnen'.

Uitgezakt, verkleurd, met kattenhalen en ongetwijfeld stinkend, gezien de beesten die er vaak op liggen.



Zelf van 3 hoog halen, geen lift..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 16 november 2016 @ 13:59:

Aangeboden:



"Weesblokjes. Geen idee van welk merk of winkel."



De reacties:



1 Wat zijn ze? Just curious.

2 Kom onder je steen vandaan 1, WC blokjes

1 Oooooo ja weet ik veel. Ik wist niet dat het verzamelitems waren ;)

2

3 wist ook niet wat het was

1 TNX 3!

4 was óók verbaasd, hoor. Wtf zijn weesblokjes??!? En haal je die dan uit de toilets?????

5 Dat zijn zonderoudersblokjes



Ik was ook even verbaast inderdaad maar ehm moeten die dingen niet in een houder ofzo?Navulverpakkingen misschien?
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 25 november 2016 @ 10:04:

Op een verkoopgroep: Iemand zoekt mensen om op te oefenen gelnagels zetten/wimperextensions/tandsteentjes/...



Wordt er gevraagd of dat dat gratis is of tegen kostprijs, lijkt me logisch gezien haar vraag.



Maar dat moet je vooral niet denken, ze zoekt gewoon klanten tegen volle prijs, maar aangezien ze nog maar net gestart is moet ze nog veel oefenen.

Haar prijzen zijn vergelijkbaar met andere salons hier in de buurt, dus je betaalt de volle pot maar wel met het gratis risico dat het niet helemaal goed gaat 'want ze moet nog veel oefenen' - ik ben stiekem wel opgelucht dat ze geen dokter is



(dat ze geen BTW-nummer heeft en dus zwart werkt is maar een detail...)



Hier zou ik ook niet in trappen. Betalen van de kostprijs vind ik redelijk...



Jouw aanname dat ze geen BTW-nummer heeft "dus zwart werkt" vind ik nergens op slaan. Ik ben ook werkzaam in de schoonheidsbranche, heb een kleine praktijk en ik heb (in overleg en op advies met de KvK) ook geen BTW-nummer. Ik geef mijn inkomsten jaarlijks in april netjes op bij de belastingdienst en "werk dus niet zwart".
Alle reacties Link kopieren
quote:Zij-van-boven schreef op 26 november 2016 @ 17:57:

[...]





Hier zou ik ook niet in trappen. Betalen van de kostprijs vind ik redelijk...



Jouw aanname dat ze geen BTW-nummer heeft "dus zwart werkt" vind ik nergens op slaan. Ik ben ook werkzaam in de schoonheidsbranche, heb een kleine praktijk en ik heb (in overleg en op advies met de KvK) ook geen BTW-nummer. Ik geef mijn inkomsten jaarlijks in april netjes op bij de belastingdienst en "werk dus niet zwart".



Ik heb me verkeerd uitgedrukt: ze heeft geen ondernemingsnummer.

Hier in België worden de termen ondernemingsnummer en BTW-nummer door elkaar gebruikt.

En je mag hier idd. wel een bepaald bedrag belastingvrij verdienen als zelfstandige, maar je moet het ook gewoon opgeven, en dat kan niet zonder KBO-nummer/ondernemingsnummer.
Alle reacties Link kopieren




Deze twee zijn hier niet gelukkig, wie wil ze happy maken?



Niet gelukkig is wel heel erg zwak uitgedrukt voor dood. Mijn ervaring met dit soort planten is dat als ze in deze staat zijn je ze twee weken geleden al had moeten weggooien..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze wel willen als ze de potten ook meegeeft
Alle reacties Link kopieren
"Vandaag loot ik een NEPPE Michel Kors tas. Heb m al eeuwen maar gebruik hem nooit. Dus dames geef je op en wie weet loopt een van jullie dadelijk met deze tas. (Helaas even geen foto)

Einde loting vanavond 20:00uur

Kan morgen worden opgehaald!"



Zonder foto en al 48 erg enthousiaste reacties in 4 uur. Je weet niet eens hoe het eruit ziet.. Het heeft misschien te maken met dat feit dat ze meerdere lotingen heeft en die al meerdere malen aangekondigd heeft er komt zelfs nog een kerst loting aan. Sommige dingen zijn echt wel leuk maar om er nou zo een show van te maken..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:MwTheelepel schreef op 02 december 2016 @ 19:04:

"Vandaag loot ik een NEPPE Michel Kors tas. Heb m al eeuwen maar gebruik hem nooit. Dus dames geef je op en wie weet loopt een van jullie dadelijk met deze tas. (Helaas even geen foto)

Einde loting vanavond 20:00uur

Kan morgen worden opgehaald!"



Zonder foto en al 48 erg enthousiaste reacties in 4 uur. Je weet niet eens hoe het eruit ziet.. Het heeft misschien te maken met dat feit dat ze meerdere lotingen heeft en die al meerdere malen aangekondigd heeft er komt zelfs nog een kerst loting aan. Sommige dingen zijn echt wel leuk maar om er nou zo een show van te maken.. Is het weggeven van nepartikelen nog steeds niet gewoon heling? Ze heeft hem zelf ook weer ergens vandaan/gekocht. Op onze weggeefgroep mag dat niet
Alle reacties Link kopieren
Het wordt op mijn pagina ook steeds meer show. Bovenaan de bladzijde staat dat het weggeven voor iedereen is, maar er komen steeds meer dingen die speciaal voor de minder draagkrachtigen, minima zijn. Na de loting blijft de foto nog staan zodat iedereen ziet wat n goed hart de gulle geefster heeft
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Vandaag door de persoon van mijn vorige bericht:



"Ik wil iedereen bedanken die de laatste lotingen hebben meegedaan!! Ook iedereen die al iets gewonnen heeft bij een loting kan hier onder een berichtje kwijt leuk om referenties te ontvangen en ook leuk voor de rest die kan zien dat ik geen grapjes maak!

Morgen is er een loting voor €10,- cash"



Aandacht tekort.. (ik had iets anders getypt maar dat heb ik maar weggehaald.. )
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:MwTheelepel schreef op 03 december 2016 @ 16:10:

Vandaag door de persoon van mijn vorige bericht:



"Ik wil iedereen bedanken die de laatste lotingen hebben meegedaan!! Ook iedereen die al iets gewonnen heeft bij een loting kan hier onder een berichtje kwijt leuk om referenties te ontvangen en ook leuk voor de rest die kan zien dat ik geen grapjes maak!

Morgen is er een loting voor €10,- cash"



Aandacht tekort.. (ik had iets anders getypt maar dat heb ik maar weggehaald.. )



Ohhhhh wauw?!?!

Referenties??? Hoe dan? Waarom dan? Voor wie dan? OOhh zoveel vragen zoveel haartjes in mn nek die nu rechtop staan
Alle reacties Link kopieren
Je beschrijft exact mijn reactie
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 02 december 2016 @ 19:21:

Het wordt op mijn pagina ook steeds meer show. Bovenaan de bladzijde staat dat het weggeven voor iedereen is, maar er komen steeds meer dingen die speciaal voor de minder draagkrachtigen, minima zijn. Na de loting blijft de foto nog staan zodat iedereen ziet wat n goed hart de gulle geefster heeft

Dit doe ik ook altijd, ik verwijder pas als het opgehaad is. Het komt nogal eens voor dat iemand er niet om komt, en dan loot ik opnieuw uit de overige reacties. Dat zet ik er dan wel bij overigens.

En dan krijg je weer van die reacties "graag reserve" "graag reserve-reserve"
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
"Yeey weer een loting!

Vandaag loot ik zoals beloofd €10,- cash!

Geef aan waarom jij je moeder/vader/vriend(in)/oma of opa dit leuke bedrag moet winnen!

Einde loting vanavond 19:00uur

SUCCES!! ????

P.S. Volgende week zondag is er GEEN loting aangezien ik dan familie zaken te doen heb."



Al zeker 30 reacties de meeste met jank verhaal, daaronder zet ze binnen vijf minuten "lief". Enkele zonder verhaal maar dan komt mevrouw de gulle geefster binnen vijf minuten vragen om even uit de doeken te doen waarom jij dit verdient. Je zal maar zo om aandacht verlegen zitten dat je gewoon een tientje wil betalen zodat je de hele middag berichtjes krijgt want daar komt dit op neer.



"Jenny X Ik krijg het een beetje benauwd van dergelijke akties. Wat is het doel hiervan? Als je iets wil weggeven dan doe je dat met warme hand naar mijn idee.Heb er moeite mee om mensen hun verdrietige gemoed te ontfutselen."



Misschien moeten we Jenny uitnodigen op Viva. Gulle geefster vond het geen leuke opmerking..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ja ik snap Jenny ook wel!

Dus ze vraagt ook nog om een verhaal waarom iemand dat tientje wilt??

Hahaha! OMG ik dacht echt alles te hebben gezien op de weggeefgroepen!

Dit zou ik zooooooo de hele dag gaan zitten volgen en dat gratis
Alle reacties Link kopieren
Trouwens heel veel verhalen van zielige kindjes die geen cadeautjes kunnen krijgen omdat de ouders geen geld hebben. Apart gezien het feit de gemeente vorige week de kindbonnen voor deze kinderen op de bus heeft gedaan en ze dus per kind een Intertoys bon van 23 euro hebben gekregen. Die hoef je niet eens aan te vragen als je gemeente weet dat je een laaginkomen hebt krijg je het gewoon opgestuurd en als je bijstand hebt en in de schuldsanering zit, kwijtschelding van gemeente belasting hebt aangevraagd of een stadspas hebt enz weet de gemeente dat dus gewoon..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:MwTheelepel schreef op 04 december 2016 @ 13:45:

"Yeey weer een loting!

Vandaag loot ik zoals beloofd €10,- cash!

Geef aan waarom jij je moeder/vader/vriend(in)/oma of opa dit leuke bedrag moet winnen!

Einde loting vanavond 19:00uur

SUCCES!! ????

P.S. Volgende week zondag is er GEEN loting aangezien ik dan familie zaken te doen heb."



Al zeker 30 reacties de meeste met jank verhaal, daaronder zet ze binnen vijf minuten "lief". Enkele zonder verhaal maar dan komt mevrouw de gulle geefster binnen vijf minuten vragen om even uit de doeken te doen waarom jij dit verdient. Je zal maar zo om aandacht verlegen zitten dat je gewoon een tientje wil betalen zodat je de hele middag berichtjes krijgt want daar komt dit op neer.



"Jenny X Ik krijg het een beetje benauwd van dergelijke akties. Wat is het doel hiervan? Als je iets wil weggeven dan doe je dat met warme hand naar mijn idee.Heb er moeite mee om mensen hun verdrietige gemoed te ontfutselen."



Misschien moeten we Jenny uitnodigen op Viva. Gulle geefster vond het geen leuke opmerking..Dus het is een wedstrijdje zielige verhalen waarvan zij de jury is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven