Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
quote:nlies schreef op 09 februari 2017 @ 10:49:

Met een asenbak kan ze even goed een afvalemmer bedoelen, in België worden toch wat andere woorden gebruikt dan hierMonica, kan jij even uitsluitsel geven? Mietrot anders?
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 09 februari 2017 @ 11:18:

[...]





Monica, kan jij even uitsluitsel geven? Mietrot anders?



Het zegt mij niks, ik ken wel een asemmer, metalen emmer waar je de as uit de kachel in schept, of een asla, maar een asbak ken ik alleen in de context van roken.

Maar het kan een plaatselijk dialect zijn.

Ben wel nieuwsgierig naar de herkomst van de asenbak-persoon
Alle reacties Link kopieren
k heb twee kleine hondjes,we zijn erg spijt ons maar we kunnen niet ompase om economische redenen om te kijken na de andere wordt gedwongen te zoeken naar een families die kan geven ze liefde en zong.sorry voor mijn typefouten vertaling ik deed Google.

De reacties:



1-Zijn vals met andere honden heb ik gezien van de week op de *****kade



2-Deze honden zijn zeer vals naar andere mensen en honden. De baasjes geven de honden opdracht om aan te vallen. Rennen met de honden achter mensen en kinderen aan. Terwijl die doodsbang waren. Hun maar lachen en die honden vreselijk blaffen en grommen. Ik heb er wat van gezegd is echt belachelijk



3-Sorry hoor maar ik vind dit soort advertenties vreselijk. Je kiest voor dieren ook al gaat het financieel minder. Er zijn altijd oplossingen. En als ik hier lees dat de hondjes vals zijn lijkt het me een makkelijke manier om ervan af te zijn!



4-Echt wat walg ik van dit soort mensen. Waarom heb je in godsnaam die hondjes genomen als je ze toch als oud vuil op Facebook neer pleurt.



Van de plaatster: Dank Allemaal,ik heb huis gewonden voor de hontije
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
iemand bied meubels aan reactie: van wie zijn dat?
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 05 februari 2017 @ 17:51:

[afbeelding]



Gezelligheid ten top weer. De kwaliteit van het plaatje staat gelijk aan de de kwaliteit van de communicatieve vaardigheden van het beheer..



Altijd zo aardig, die moderators. Ik zou er ook niet vrolijk van worden als ik dit als mijn 'baan' zou zien. De hele dag op Facebook rondhangen om mensen te kunnen betrappen op foutjes...

Hier ook zo'n moderator die om de zoveel tijd de regels 'upt' door er 'mensen lezen aub!!!' of '....' onder te schrijven,

Die is volgens mij 24 uur per dag online want zodra een iemand iets verkeerd doet is ze er als de kippen bij met haar commentaar of een vrolijk bericht als:



"ALS ER LEDEN ZIJN DIE WEER ADVERTENTIES MISSEN. DAN WETEN DIE WAARSCHIJNLIJK WEL WAAR DAT AAN LIGT.

KOM NIET IN EEN PB BIJ ONS ZEUREN MAAR GA ZELF EVEN NADENKEN!!!!!!!!"



En dan om de zoveel tijd klagen dat ze weer eens uuuuuuuren bezig is geweest met het verwijderen van oude en verkeerde advertenties. Waaronder allerlei steunbetuigingen komen te staan van mensen die maar niet snappen dat andere leden nou nog niet begrijpen hoe de weggeefhoek werkt. Tja, er komen nou eenmaal regelmatig nieuwe leden en een foutje is menselijk lijkt me.

Totaal geen begrip hiervoor op deze Weggeefhoek
Alle reacties Link kopieren
quote:chanella1 schreef op 09 februari 2017 @ 13:02:

[...]





Altijd zo aardig, die moderators. Ik zou er ook niet vrolijk van worden als ik dit als mijn 'baan' zou zien. De hele dag op Facebook rondhangen om mensen te kunnen betrappen op foutjes...

Hier ook zo'n moderator die om de zoveel tijd de regels 'upt' door er 'mensen lezen aub!!!' of '....' onder te schrijven,

Die is volgens mij 24 uur per dag online want zodra een iemand iets verkeerd doet is ze er als de kippen bij met haar commentaar of een vrolijk bericht als:



"ALS ER LEDEN ZIJN DIE WEER ADVERTENTIES MISSEN. DAN WETEN DIE WAARSCHIJNLIJK WEL WAAR DAT AAN LIGT.

KOM NIET IN EEN PB BIJ ONS ZEUREN MAAR GA ZELF EVEN NADENKEN!!!!!!!!"



En dan om de zoveel tijd klagen dat ze weer eens uuuuuuuren bezig is geweest met het verwijderen van oude en verkeerde advertenties. Waaronder allerlei steunbetuigingen komen te staan van mensen die maar niet snappen dat andere leden nou nog niet begrijpen hoe de weggeefhoek werkt. Tja, er komen nou eenmaal regelmatig nieuwe leden en een foutje is menselijk lijkt me.

Totaal geen begrip hiervoor op deze Weggeefhoek Ik vind het altijd interessant te zien hoe die beheerders/moderators zichzelf zo vreselijk interessant vinden, kan het niet laten me af te vragen hoe hun leven er dan verder uitziet
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 09 februari 2017 @ 13:16:

[...]

Ik vind het altijd interessant te zien hoe die beheerders/moderators zichzelf zo vreselijk interessant vinden, kan het niet laten me af te vragen hoe hun leven er dan verder uitziet Elke dag op precies dezelfde tijd een kopje koffie met een koekje en een roddel over de buren. En verder gebeurt er niet zoveel in hun leven, volgens mij.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Arrgh, even mijn irritatie van me afschrijven. Ik zit inmiddels alweer een uur te wachten tot iemand wat (gratis) spullen op komt halen. Ik vind dat zo, erm, bijzonder: slaan elkaar zowat de hersens in om een gratis product te krijgen, en als ze het eenmaal toegezegd hebben gekregen, is het niet meer interessant (of in ieder geval niet interessant genoeg om degene die je het product toegezegd heeft wat "dankbaarheid" te tonen in de vorm van het nakomen van je afspraken).
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 09 februari 2017 @ 13:16:

[...]





Ik vind het altijd interessant te zien hoe die beheerders/moderators zichzelf zo vreselijk interessant vinden, kan het niet laten me af te vragen hoe hun leven er dan verder uitziet Ik "ken" (heb haar eens ontmoet) het opperhoofd van een van de weggeefhoeken waar ik lid van ben en die verzorgt zwerfkatten en haar eigen 20 katten en verder rookt ze en drinkt ze koffie voor de pc. Ik denk dat je op de meeste niet jaloers hoeft te zijn..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 11 februari 2017 @ 14:25:

Arrgh, even mijn irritatie van me afschrijven. Ik zit inmiddels alweer een uur te wachten tot iemand wat (gratis) spullen op komt halen. Ik vind dat zo, erm, bijzonder: slaan elkaar zowat de hersens in om een gratis product te krijgen, en als ze het eenmaal toegezegd hebben gekregen, is het niet meer interessant (of in ieder geval niet interessant genoeg om degene die je het product toegezegd heeft wat "dankbaarheid" te tonen in de vorm van het nakomen van je afspraken). Dat is gewoon asociaal. Helaas heb je ze ertussen. Hier moeten no shows gemeld worden en dan worden die mensen verwijdert. Maar ja daar krijg je je tijd niet mee terug.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren




Deze vind ik ook best bijzonder, 'zo goed als nieuw' zie ik er niet in
Alle reacties Link kopieren
Oh dat staat er ook niet, zie ik nu. Al zie ik nauwelijks gedragen er ook niet in
quote:MwTheelepel schreef op 11 februari 2017 @ 15:45:

[...]





Dat is gewoon asociaal. Helaas heb je ze ertussen. Hier moeten no shows gemeld worden en dan worden die mensen verwijdert. Maar ja daar krijg je je tijd niet mee terug.



Het probleem is, ze kómen wel, alleen rustig anderhalf uur te laat. En je hebt dan mazzel als ze het je überhaupt vooraf laten weten. Nu weer eentje, eerdere afspraak al verzet ("sorry, was in slaap gevallen") en krijg nu een berichtje dat ze toch een uur later komt. Ik denk dat ik voortaan maar in de advertentie zet: "niet opgehaald op afgesproken tijd = artikel kwijt".

Ik vind het echt ongelofelijk dat men denk dat dit een normale gang van zaken is.
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 12 februari 2017 @ 12:10:

[...]





Het probleem is, ze kómen wel, alleen rustig anderhalf uur te laat. En je hebt dan mazzel als ze het je überhaupt vooraf laten weten. Nu weer eentje, eerdere afspraak al verzet ("sorry, was in slaap gevallen") en krijg nu een berichtje dat ze toch een uur later komt. Ik denk dat ik voortaan maar in de advertentie zet: "niet opgehaald op afgesproken tijd = artikel kwijt".

Ik vind het echt ongelofelijk dat men denk dat dit een normale gang van zaken is.

Dan ben ik er al klaar mee hoor. Zeg gewoon dat ik niet thuis ben en dat ik het opnieuw op de pagina zet.

Graag of niet hoor.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:MwTheelepel schreef op 11 februari 2017 @ 15:39:

[...]





Ik "ken" (heb haar eens ontmoet) het opperhoofd van een van de weggeefhoeken waar ik lid van ben en die verzorgt zwerfkatten en haar eigen 20 katten en verder rookt ze en drinkt ze koffie voor de pc. Ik denk dat je op de meeste niet jaloers hoeft te zijn..
quote:Tickel schreef op 12 februari 2017 @ 12:17:

[...]



Dan ben ik er al klaar mee hoor. Zeg gewoon dat ik niet thuis ben en dat ik het opnieuw op de pagina zet.

Graag of niet hoor.Ik heb inderdaad gezegd dat ik om de initiële afgesproken tijd het hele boeltje voor de deur neer zou zetten met een briefje 'gratis meenemen' er boven en ze dan maar moest zien wanneer ze langs kon komen en of de spullen er dan nog zouden staan. Toen bleek ze opeens wel op tijd te kunnen verschijnen... (was sowieso best een geslaagde actie, want zo hoefde ik ook nergens voor thuis te blijven/de deur open te doen/om te gaan met mensen die na uitgebreid inspecteren toch besluiten het gratis product niet mee te nemen)
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 09 februari 2017 @ 01:14:

Van de Belgische groep,



Ik en ron heb en een apartemente maar komen nog wat meubeltjes te kort.

Als Julie toevallig nog heb en staan en er vanaf moeten is dit altijd welkom,

1 kast , tv ,tafel , 6 stoelen , speelgoedkist of kast voor onze lucas , lakens voor babydons deken , wekker,

Afwasmachine, diepvries , oven/combi, poten en pannen, bewaardozenn of diepvries dozen , wandkast,kapstok stofzuiger, strijkijzer en strijkplank , droogkast met condens , wasmanden , wasmachine , asenbak ,tuinmeubels en kippengaas zodat ons lucas het terras niet tot op de rand verkent XD

Al vast bedankt

Vriendelijke groeten

van ons 4



Amper 22 jaar met een kind van anderhalf en de tweede op komst Een afwasmachine nog wel. Want met de hand afwassen kunnen de koters niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 12 februari 2017 @ 22:05:

[...]





Een afwasmachine nog wel. Want met de hand afwassen kunnen de koters niet? En een droogkast met condens, gewoon afvoer door het raam is niet goed genoeg om te krijgen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 12 februari 2017 @ 23:34:

[...]



En een droogkast met condens, gewoon afvoer door het raam is niet goed genoeg om te krijgen



Ik moet bekennen dat ik in mijn hele huis geen enkele ruimte heb waar ik een droogkast zou kunnen zetten én waar er een raam ver genoeg open kan om de afvoer naar buiten te hangen en met de hoeveelheden was die ik heb krijg ik het nooit droog op een rekje.



Dus hier ook een condensdroogkast - maar die heb ik wel netjes zelf gekocht
Waar een wil is, is een weg. Ik woonde vroeger in een minihuisje en droogde noodgedwongen alles op zo'n rekje dat je aan de deur kan hangen. Een bovenbuurvrouw had wel een droger. De wasruimte had inderdaad geen raam en dus had ze een heel lange afvoerslang die dan helemaal door de slaapkamer ging het raam uit.

Zo'n bedeladvertentie illustreert weer fraai dat sommigen mensen denken gewoon recht te hebben op al die spullen.

En dan dat zielige 'voor ons Lucas' erbij. Jahaaaa we vragen het niet voor onszelf, maar voor ons kind.
quote:nlies schreef op 12 februari 2017 @ 23:34:

[...]



En een droogkast met condens, gewoon afvoer door het raam is niet goed genoeg om te krijgenZe zou bij mij zo een gratis droger af mogen halen. Dan geef ik een klos waslijndraad van €2 van Action, alsjeblieft. Zo droog ik zelf ook mijn was.
Alle reacties Link kopieren
Iemand hier nog belang bij een kindirin daviel?
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhalen komen er hier voorbij!

Helaas is de weggeefhoek in mijn regio zo goed als overleden (had me er speciaal aangemeld na het lezen van dit topic )
Alle reacties Link kopieren
quote:lizenlotte schreef op 13 februari 2017 @ 21:56:

Iemand hier nog belang bij een kindirin daviel? Hier kan ik met mijn 'puzzelkwaliteiten' nu geen chocola van maken. Ik neem aan dat het iets is voor kinderen, maar wat? Heb nu het al een paar keer hardop gezegd, maar geen idee.
Brommerpech

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven