Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
quote:Aurora_Australis schreef op 14 februari 2017 @ 16:25:

[...]





Hoe maar he? Wat hoe... waar zijn hun oude meubels dan? Ik verdenk kleine Lucas. Of die schijtkatten van ze.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 14 februari 2017 @ 19:27:

[...]





Ik verdenk kleine Lucas. Of die schijtkatten van ze.Lucasje is een klein pyromaantje in de dop denk ik.....
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
een keer is wel genoeg....
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Dus ze hebben wel geld voor sigaretten of shag, aangezien ze een assenbak willen, maar niet voor een badmat? En dat plant zich voort



Hier op de weggeefhoek worden 2 sloffen mentholsigaretten van een bepaald merk aangeboden, maar 'alleen voor iemand die dit merk altijd al rookt'.

Een vrouw reageert: ja vroeger altijd, maar nu onbetaalbaar.. moet ze nu zelf draaien van shag. Heel graag dus!



Arme, arme vrouw. Wat een armoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Livingston schreef op 14 februari 2017 @ 18:55:



Even offtopic:

Livingston, ben jij fan van Neil Diamond?
Ik heb vanmiddag hele mooie bulum gekocht

Maar even serieus ik krijg helemaal het heen en weer van de mensen die iets op komen halen bij mij maar iedere keer zeggen ze af.

Ik ben er helemaal klaar mee met weggeven, als je er iets op zet dan buitelen ze over elkaar heen hebben hebben hebben en dan komt er niemand om het af te halen
Alle reacties Link kopieren
Zij van boven, nee hoezo?
Alle reacties Link kopieren
Je forumnaam (Livingston) en je avatar (een zeemeeuw/seagull)... een heel bekende ND-plaat is Jonathan Livingston Seagull. Daarom dacht ik dat je een fan (vind ik een stom woord) van ND was. Maar je kunt natuurlijk ook het boek van Richard Bach als favoriet hebben...
Alle reacties Link kopieren
Precies het is Richard bach zijn boek
quote:aspirientje schreef op 14 februari 2017 @ 17:14:

[...]





Ik zit in dezelfde groep volgens mij

'Liefst zoveel mogelijk gratis, met de baby op komst en ook nog een verhuis'.

Jah, hoe doet de rest van de wereld dat toch he.Ha wat grappig dat we in dezelfde hoek wonen blijkbaar. Ja te erg toch deze?
Ja hij herhaalde net zijn lijstje weer




Zeg maar waar ik de klos waslijndraad naartoe kan sturen, kunnen ze de condensdroger alvast van hun lijstje schrappen
De Ikea werd al voorgesteld. Maar vreemdgenoeg ook iemand die haar wasmachine aanbiedt. Zelfs al had ik een hele huisraad over, aan zo iemand zou ik het dan weer niet willen geven. Ze zullen het vast nodig hebben, maar dan komt het allemaal weer net te makkelijk aanwaaien.
Nouja. Áls ze al komen opdraven natuurlijk.
Wat ik nooit snap... Mensen vragen iets en dan daaronder de reacties " oh spijtig, ik heb dat net weggeven, weggegooid" e.d. Reageer dan gewoon niet als je het niet hebt.
quote:aspirientje schreef op 18 februari 2017 @ 07:27:

Ja hij herhaalde net zijn lijstje weer Ja en ook nog aangevuld met een wc prullenbakje en een luiertafel. En de tv is aangepast, dat is een plasma tv geworden die ze zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Komop zeg jullie zijn wel erg tough, ze zijn toch heeeeeel bescheiden, ze vragen (nog net) niet om gloednieuwe spullen maar nemen 2e hands spulletjes graag van je over voor noppes, als je wat hebt zou je het minstens persoonlijk voorbij moeten brengen , blijf zulke dingen gek vinden.



Heb extra hier naar locale weggeefgroepen gekeken maar nog geen extreme voorbeelden gevonden,
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen aan:

waterkoker

koffie zet apparaat

pannen

dekbedovertrek

hoeslaken

kussensloop

dekbed

prullenbak

bekers

glazen

borden

schaaltjes

combi magnetron

kasten

tafels

klok

wasmand

droogrek

spiegel

buro lamp

handdoek

thee doek

bad handdoek

dweiltjes

opscheplepel

bestekla

nachtkastje



Ik vraag me dan altijd af of mensen helemaal niks meer bij elkaar sparen of kunnen kopen, of dat ze met achterlaten van álle spullen bij de ex zijn weggegaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En ze vraagt dekbedhoezen én een dekbed. Dan weet je toch niet welke maat je nodig hebt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 19 februari 2017 @ 20:51:

En ze vraagt dekbedhoezen én een dekbed. Dan weet je toch niet welke maat je nodig hebt?Ik zou dan een tweepersoons dekbed aanbieden en een eenpersoons overtrek.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 19 februari 2017 @ 20:51:

En ze vraagt dekbedhoezen én een dekbed. Dan weet je toch niet welke maat je nodig hebt?Ze vraagt er overal maar een van, toch wel bescheiden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
gratis diverse potjes en 3 flessen

GRATIS



Voor een creatief persoon



Foto erbij met flessen en potten waar de resten nog inzitten, breng lekker naar de glasbak.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Dat je een kast op de weggeefhoek zet en er in grote letters bij zet dat hij ZWAAR is en diegene iemand mee moet nemen om 'm van boven te tillen en je dan een vrouw alleen aan de deur krijgt. Grmbl.
quote:Tickel schreef op 19 februari 2017 @ 20:56:

[...]



Ik zou dan een tweepersoons dekbed aanbieden en een eenpersoons overtrek.
Alle reacties Link kopieren
Te koop: bureau+computer €75.







Ik moet op m'n handen gaan zitten om niet te reageren 'als je mij €75 betaalt wil ik het wel komen opruimen voor je'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven