Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand een baantje waar ze personeel zoeken?



Als je op internet de vacatures al niet kunt vinden.........
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 06 maart 2017 @ 08:52:

Te koop: bureau+computer €75.



[img]https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=596D5266[/img]



Ik moet op m'n handen gaan zitten om niet te reageren 'als je mij €75 betaalt wil ik het wel komen opruimen voor je' Zelfs dat niet! Hoe zal de rest van het huis eruit zien en ruiken en dan moet ik daar naar binnen... nee hoor brrrrr.
Keep on, keep keepin' on....
Jezus, ik ben een slechte huisvrouw,maar je ruimt toch effe op voor je je koopwaar op de foto zet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 06 maart 2017 @ 09:00:

Weet iemand een baantje waar ze personeel zoeken?



Als je op internet de vacatures al niet kunt vinden......... 'Een baantje waar ze personeel zoeken'
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 06 maart 2017 @ 08:52:

Te koop: bureau+computer €75.



[afbeelding]



Ik moet op m'n handen gaan zitten om niet te reageren 'als je mij €75 betaalt wil ik het wel komen opruimen voor je' Wat erg! En door al die teringzooi moet je maar raden of het een fatsoenlijk bureau is. Dat ruim je toch even op zeg?
quote:minnimouse schreef op 06 maart 2017 @ 17:44:

[...]



Wat erg! En door al die teringzooi moet je maar raden of het een fatsoenlijk bureau is. Dat ruim je toch even op zeg? Vreselijk zeg. Echt vreselijk. En deugdelijk is het ook niet als ik kijk naar het bovenste blad, totaal doorgezakt.
Dj gevraagt

€ 200





Hallo zoek u en gezelg dj Dan Moet u heer zijn

Voor feeste en bruiloft en partije

Ale zoorte muziek van nederland tot hous kinderfeestjes als mogelek



.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 06 maart 2017 @ 22:01:

Dj gevraagt

€ 200





Hallo zoek u en gezelg dj Dan Moet u heer zijn

Voor feeste en bruiloft en partije

Ale zoorte muziek van nederland tot hous kinderfeestjes als mogelek



..... Dat belooft weinig goeds
Niemand snapt het ook, want ze taggen dj's in die post... Dus ze legt het nog even uit:



Het is voor als iemand en dj zoek.

Ik hat wat verkeerts gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wel vaker zo'n foto's op de verkoopgroep hier: een ding tussen een hoop zooi in een garage, kasten met rommel/stof op.

Waarvan ik me afvraag hoeveel moeite het is om het spul even wat vrij te maken zodat je ietwat een nette foto kunt maken
Van de week had een paar goede ervaringen: ik besefte ineens dat de eftelingzegelactie afgelopen was en kwam nog één zegel te kort, heb nu een hele rits gekregen in ruil voor andere zegels die hier in de stad erg gewild zijn - en die ik toch niet meer ga gebruiken, want ik verhuis naar een andere woonplaats en ga dan echt niet meer hier boodschappen doen ... En een zak vol aparte smaken thee die ik nu gratis uit kan proberen, waarvan ik van een al wist dat het mans lievelingssmaak is, en die is in de winkel nergens meer te vinden.



Ik besef trouwens ineens dat de rommeligheid op de foto wel eens een reden kan zijn dat niemand op ons tv-meubel reageert Maar ja, we zitten midden in een verhuizing en tussen de dozen. Als mensen niet door dat kleine beetje rommel er omheen heen kunnen kijken bij iets gratis (en het is niet zoals op de foto hierboven, het is erg goed zichtbaar wat je krijgt ) dan maar niet, dan gaat hij naar de stort.
Als ik geld voor zo'n ding zou vragen, zou ik er trouwens ook echt wel veel meer moeite voor doen
Alle reacties Link kopieren
Aangeboden garen in centrum van X



Reactie: interesse maar X is te ver





Fijn dat ze het even komt melden..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Deze is ook erg.

Dat iemand zoiets op Facebook durft te plaatsen..

Alle reacties Link kopieren
Vond de reacties wel komisch dus heb ze erbij geplakt maar ik zie dat het zo wel een beetje onoverzichtelijk wordt
Alle reacties Link kopieren
Wow
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Haha! dat is wel echt grappig.
Alle reacties Link kopieren
Ik had van de week een goed werkende stofzuiger op de weggeefhoek gezet, binnen 10 minuten een reactie of 10, dus gelijk verloot.



Krijg ik daarna een reactie:

Hallo Dobby,



Ik ben vrijwilliger bij een man die heeft 2 vogeltjes en die maken rommel, maar hij heeft geen stofzuiger. Nu neem ik elke keer mijn eigen stofzuiger mee. Hij heeft bewindvoering en we zijn al bij de kringloopwinkel geweest maar zelfs dat kan hij niet betalen. Ik wil geen zielig verhaal ophangen, maar zo is het nou eenmaal.



Heb gereageerd:

Zoals u kunt ziet, is hij al verloot en als hij dat niet had geweest, had ik ook gewoon geloot.



Daarna heeft ze gauw haar reactie verwijderd.



(Stofzuiger is trouwens netjes op de afgesproken tijd opgehaald)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel die keuken.. Nou ja wel een ruim werkblad, al je servies past erop.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 08 maart 2017 @ 15:16:

Aangeboden garen in centrum van X



Reactie: interesse maar X is te ver





Fijn dat ze het even komt melden..
quote:MwTheelepel schreef op 11 maart 2017 @ 07:58:

Mijn hemel die keuken.. Nou ja wel een ruim werkblad, al je servies past erop. En dat van de buren
Alle reacties Link kopieren
quote:chanella1 schreef op 10 maart 2017 @ 18:10:

Vond de reacties wel komisch dus heb ze erbij geplakt maar ik zie dat het zo wel een beetje onoverzichtelijk wordt Nee hoor, is prima leesbaar
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 08 maart 2017 @ 15:16:

Aangeboden garen in centrum van X



Reactie: interesse maar X is te ver





Fijn dat ze het even komt melden..Dat doen ze in de hoop dat de aanbieder zegt: dan breng ik het wel. Sommige mensen zijn nog te lui om moeite te doen voor spullen als het gratis is
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft iemand een filmpje geplaatst van het trekken van de de loodjes. Echt met een bak met loodjes inclusief een aantal waar niets op staat om het spannend te maken. Met commentaar van twee beetje simpel klinkende mensen en geluidjes die ze erbij maken. Helaas is de groep besloten en kan ik hem niet delen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Tvp. Sorry geen bijdrage.

Leuk topic!
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven